Switch & hete zomerdagen; goede combinatie?

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb een switch voor me LAN van 4 PC's thuis: een "Sweex 10/100 8-poorts Switch (Polariteit-autocorrectie)" om precies te zijn. Hij werd 'normaal' al vrij warm, maar van vrienden vernomen dat dit wel normaal is. Maar nu met deze vrij warme zomerdagen rijst het wel de pan uit met die temperatuur. Hij staat op me slaapkamer; sowieso al slecht geventileerd i.t.t. de woonkamer. Ik zal zo ff de precieze temperatuur met een koortsthermometer proberen op te meten :o , maar ik kan je zeggen dat als je de hand erop houdt het toch echt vrij warm is.

Mijn vraag is nu: moet ik er een klein ventilatortje opzetten ofzo, voor wat extra koeling? Ik heb geen zin om een nieuwe switch te kopen als deze de geest geeft. B)

Verwijderd

nee is niet nodig, ik heb dezelfde en staat al een jaar aan :D misschien 1 keertje per ongeluk eruit getrokken ofzo, maar hij is nog nooit uitgevallen, en geen last van warmte problemen (hij staat bij mij heel benauwd op een plekje) dus je hoeft niet te vrezen dat er wat gebeurd

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 18:47
Ik heb een 3com officeconnect switch 8 poorts. deze word gewoon al loei heet.
ik heb er een 80mm fan onder gehangen en nu is hij lekker koel

maar of het kwaad kan weet ik niet. ik had hiervoor een repotec switch die heeft het iig begeven van de hitte

[ Voor 29% gewijzigd door therobber op 08-06-2003 12:51 ]

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat je kan doen is hem aansluiten op je waterkoeling van je pc. Mocht je die hebben.

Je kan ook een oude p100 koeler op de meeste switches kwijt (op de interne chips dan)

Of een gewone buro fan er naast zetten.

Heb je die onderdelen niet dan is het denk ik beter om die niet te kopen want die zijn waarschijnlijk duurder dan een nieuwe switch. :Y)

Ik weet niet waar je switch hangt maar je kan hem eventueel nog achter je pc hangen. Net achter de outtake van je pc. (natuurlijk niet gelijk je pc outtake blokkeren) (Is weliswaar warmere lucht maar het stroomt in iedergeval)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Waterkoeling heb ik niet. Verder heb ik qua koeling eigelijk alleen een klein ventilatortje. Ik denk toch dat ik me die maar eens uit de garage van me vader haal en er naast zet, kan toch nooit kwaad hè voor die paar weken. Achter de PC hangen word een beetje te omslachtig met al die kabels enzo. Hij staat nu op de Tower van de ProSignia server.

Hier staat 't kreng om precies te zijn :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/server11.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 08-06-2003 13:11 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

Predator

Suffers from split brain

Je hoeft je niet te veel zorgen te maken.

Sweex zelf geeft ook:
Operating: 5c – 45c
Dus het mag nog 45°C zijn in je kamer, hij zal het nog wel doen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1