Toon posts:

Abit AT7 max 1 kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een huisgenoot van me heeft de volgende problemen met zijn mobo:

Als hij windows probeert te installeren en zijn HD hangt aan de raid controller hangt het systeem ongeveer elke 15 minuten

Als die HD (of een andere, of een cd-rom speler) aan de gewone IDE controller (primary) hangt dan word ie tijden de windows sessie terug geflikkerd naar PIO mode. Op de secondary gaat alles goed.

Als de muis en het tobo op een van de USB 1.1 poorten hangen stoppen ze na verloop van tijd met werken, op de USB 2 poorten gaat het goed.

Als je het onboard geluid gebruikt valt de PCI NIC na ongeveer 20 minuten uit, een reboot verhelpt dit.

De onboard NIC doet sowieso niets meer.

Issie dood? (nieuwste bios)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien moet je hem dit ff laten doorlopen: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Het klinkt als voeding (welke :? ) of mobo idd

Maar ik ben bang dat we met zo weinig info weinig kunnen... ik laat'm ff open omdat dit wel erg specifiek rare symptomen zijn, maar tenzij iemand anders net dit heeft gezien vrees ik ervoor- post iig wel de complete specs (plus BIOS settings) en resultaten van de troubleshooter, misschien dat het dan wat beter lukt...

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik denk dat er bevestigend op jouw topictitle geantwoord kan worden. Althans, da's mijn mening. NIC doet 't niet, IDE controllers doen gek, USB doet wazig. Net alsof het bord een optater gehad heeft of zo.

Je zou het nog met een andere PSU kunnen proberen om zekerheid te krijgen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Q-bone

Dusss...

dat probleem met de nic is bekend, er zijn veel mensen die er last van hadden, het is een heerlijk bord, allene heb ik dus nooit raid gedraaid, heb je trouwens de usb2 drivers geinstalled?

succes, maar waarscheinlijk is je bord dood..

bla?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb hier ook een redelijk oud Slot 1 bordje liggen met VIA VT82C691 chip (geen idee welke dat is :+ /faq verder) met ongeveer dezelfde syptonen.

USB werkt niet, Primary IDE Controller ziet geen apparaten, na 3 minuten geen PCI/ISA apparaten meer.

Verder wel grappig bordje, kan zowel via ATX als AT aangesloten worden :)

dion_b: dat snap ik ook nog wel :o :o

het komt erop neer dat ik na troubleshooten tot de conclusie gekomen ben dat het bord dood is, met vergelijkbare symptonen. Ik denk dat dat dus ook voor hem opgaat

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 08-06-2003 15:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dual-zip schreef op 08 June 2003 @ 14:57:
Heb hier ook een redelijk oud Slot 1 bordje liggen met VIA VT82C691 chip (geen idee welke dat is :+ /faq verder) met ongeveer dezelfde syptonen.

USB werkt niet, Primary IDE Controller ziet geen apparaten, na 3 minuten geen PCI/ISA apparaten meer.

Verder wel grappig bordje, kan zowel via ATX als AT aangesloten worden :)
Da's de oorspronkelijke Via ApolloPro chipset (tegenhanger van de i440LX)- op de 4-in-1 (Hyperion) drivers na heeft hij niets in gemeen met de AT7Max :z

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 08 June 2003 @ 15:26:
[...]

Da's de oorspronkelijke Via ApolloPro chipset (tegenhanger van de i440LX)- op de 4-in-1 (Hyperion) drivers na heeft hij niets in gemeen met de AT7Max :z
Dan wel een tegenhanger die 100Mhz FSB aankon...

Maarja, later hadden ze de 693A met 133Mhz FSB ook tegenover de 440BX gezet.. :P

Dat mobo van de TS klinkt btw inderdaad vrij dood... Ik vraag me af of het probleem bij de voeding kan liggen, altijd het proberen waard natuurlijk, maar ik zou maar vast beginnen met sparen :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply maar het was IDD het mobo. We hebben er een ander mobo ingezet en alle problemen zijn opgelost... Dit brengt me overigens wel op een zijspoor. Het nieuwe mobo is een Asus A7V8X-X en de onboard NIC werkt net als bij het vorige mobo OOK AL NIET :( het OS is winxp SP1 en we hebben verschillende drivers geprobeerd. Voor de rest alles geinstalleerd wat erbij hoort en van alle onderdelen nieuwste drivers gehaald.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Daar is wel 'ns een topic over geweest, onboard nics die zomaar overleden. Toen had het wat te maken met aarding als ik me goed herinner..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1