Toon posts:

[HDD] bestanden retrieven of partitie herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben gestuit op een probleempje waar ik nog nooit eerder mee te maken heb gehad. Het volgende is er gebeurd. Ik nam 2 dagen terug mijn harddisk mee naar mijn werk om bestanden over te zetten op twee computers. De ene met WinXP (NTFS) en de andere Win2k (NTFS). Thuis de harddisk weer aangekoppeld en er gewoon zoals usual gebruik van gemaakt. Het viel me vanochtend echter op dat mijn harddisk niet meer te zien was in Deze Computer. Via Partition Magic zag ik dat de harddisk wordt gezien als Unallocated (voorheen geoon NTFS).

Voor mij is het van essensiele belang dat ik de bestanden kan terughalen of de harddisk kan terug zetten naar NTFS zonder mijn bestanden kwijt te raken.
Nou twijfel ik om met Partition Magic er weer NTFS van te maken want voor zover ik weet zal ik dan niet meer mijn bestanden terug zien, toch?

In ieder geval, wat zijn mijn opties?

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 09:48
ik heb zelf ook van dat rare gedrag gehad, bij mij had het de volgende oorzaak (denk ik):

Mijn PC: WinXP met een gekopieerde wijd verspreide Windows XP Pro versie erop
andere PC: WinXP met zelfde wijd verspreide Windows XP Pro versie erop

Situatie:

Ik hang mijn harddisk in die PC, computer start op, zegt nieuwe HDD gevonden in winxp maar kan al wel alles kopieren, maar hij vraagt toch om rebooten. Alles gekopieerd, nouja, maar even rebooten: BENG winxp heeft fouten gevonden en moet het ntfs bestandssysteem checken. allerlei fouten, WInXP start niet meer op!

Bij een andere vriend met weer diezelfde XP pro: zelfde, xp herkent hdd, alles werkt nog, rebooten, filesys corrupt, maar xp start nog wel door. TIJDENS het werken in XP daarna verdwijnen er allerlei files op zijn XP partitie en uiteindelijk loopt XP vast, waarna hij ook xp opnieuw moet installen.

Mijn idee is in elk geval dat die WinXP een trucje in zich heeft die het hangen van een andere harddisk met een andere 'tag' van een computer niet door XP wordt getolereerd, waarna ie zichzelf redelijk om zeep helpt. Het klinkt als een spookverhaal, maar ik heb het nu al 2x gehad. Die XP draait bij mij overigens nogsteeds wel goed zonder problemen...

Maar goed, het gaat hier om XP en 2k, dus het zal wel niet zelfde probleem zijn. Ik zou zoveel mogelijk checkprogrammas draaien, chkdsk /f bijvboorbeeld en inderdaad met pqmagic zien wat je er van kan maken.

Je kan ook nog eens met linux kijken of je nog iets kan fixen ofzo, probeer eens een cdtje met knoppix ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Contagion op 08-06-2003 12:09 ]