Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Search] 'Geen resultaten gevonden' in resultatenscherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:45
Als ik hier nu toch aan het posten ben, kan ik dit gelijk ook wel even melden. Ik vind het nogal vervelend dat bij de search de melding 'geen resultaten gevonden' in een nieuwe pagina verschijnt.

Normaal gesproken zoek ik namelijk als volgt: ik kies een paar zoektermen, druk op search, en dan krijg ik een paar resultaten (doorgaans een stuk of 5); meestal kan ik aan de titels en fora al zien of ze wel of niet zijn waar ik naar op zoek was. Omdat de search niet echt geniaal functioneert, zijn ze dat dus meestal niet. Ik pas dan een of twee zoektermen aan (omdat er vaak verschillende spellingsmogelijkheden zijn, of er gewoon verschillende mogelijke zoektermen zijn) en doe een tweede poging. Het makkelijke is, dat boven de resultaten gewoon nog het formulier met m'n zoektermen staat, dus ik hoef daar alleen wat aan te passen en opnieuw op submit te drukken.

Dit werkt zo best aardig, maar als er nu een keer geen 3 maar 0 resultaten zijn, dan krijg ik een hele nieuwe pagina, zonder formulier! Dan moet ik dus eerst terug naar de originele pagina (en een waarschuwing dat die pagina het resultaat van post-data is wegklikken) voordat ik weer een zoekopdracht kan geven. Dit stoort nogal, omdat het onverwacht en inconsistent is. Volgens mij is het best mogelijk om ook het resultatenlijstje met formulier te laten zien wanneer er geen resultaten zijn. Immers, waarom zou dat wel kunnen met 5, 4, 3, 2 of 1 resulaat, maar niet met 0?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Klopt, er wordt een foutmelding opgegooid en afgevangen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet moet gebeuren. 0 results is ook een aantal resultaten.

Ik wilde er al eerder vanaf, maar het schiet er steeds bij in om het aan te passen enzo :)
Omdat de search niet echt geniaal functioneert, zijn ze dat dus meestal niet.
Ik denk ook niet dat het mogelijk is een searchengine perfect te laten werken, of wel? :) Simpelweg door de diversiteit van de synonieme termen en termen met verschillende betekenissen.

Dit topic is gesloten.