Toon posts:

Super vaag netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier in huis staan drie computers , een pentium 800 en een pentium 500 en nog een pentium 200 ( linux server / router ).

Het probleem zit hem bij de pentium 500 :( , deze heeft namelijk wel netwerk maar geen internet ??? dns instellingen heb natuurlijk wel goed staan want die zijn het zelfde als die van de pentium 800 en daar doet internet het wel op ???

zou 1 van jullie toevallig weten waar het probleem ligt ??

een vriend van mij zei dat het om een ip conflict gaat , want ik heb namelijk laatst een nieuwe modem gekregen van chello en nu blijkt deze modem ook een ip adres te hebben namelijk 192.168.100.1 en me server heeft deze ip adres ook ?? zou dit het probleem kunnen wezen ?

zou de netwerkkaart ook stuk kunnen wezen , want als ik me computer uit heb staan dan blijft gewoon die lichtjes branden van de netwerk kaart 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:16 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ip-conflicten zijn altijd bad. Je zou op z'n minst kunnen proberen je server op een ander IP te zetten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
jah maar als het wel een ip conlfict is... hoe zou het dan kunnen dat die ene computer wel internet heeft en die andere niet ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:20 ]

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:12

cue

geen idee maar gewoon zorgen dat alle apparaten een verschillend ip hebben...

• DUX

DUX

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Het zou kunnen dat op de p800 de modem een stap dichterbij in z'n DNS-schema heeft staan waar die andere dat niet heeft. Of juist andersom.

Wat ik WEL weet is dat IP-conflicten nooit bevordelijk zijn voor een netwerk, dus of het nou werkt of niet: toch maar even aanpassen!

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 08-06-2003 11:26 . Reden: "Of juist andersom" ]

Verwijderd

Topicstarter
maar dat van die netwerkkaart vindt ik ook zo raar dat die lichtjes blijven branden terwel de computer uit staat , netwerkkaart is net nieuw :)

Verwijderd

En wat kan je allemaal pingen met die P500? Een domeinnaam op internet, een ip adres op internet, de rest van je netwerk, localhost?
IP conflicten moeten gewoon niet, zoals DUX al zegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:25 ]

• DUX

DUX

Dat kan, dan staat Wake-up-On-LAN aan. De PC kan dan terwijl hij uistaat reageren op commando's zoals het Magic Packet: deze zorgt ervoor dat je die PC van een afstand aan kunt zetten (zijn programma's voor).

Verwijderd

Topicstarter
met die 500 kan ik alles pingen behalve de server

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Gebruik je DHCP of heb je alles volledig met de hand ingesteld ?
Anders zou je de de DHCP server kunnen aanzetten op de server en de clients een ip laten toegewezen krijgen;

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
heb zo net de ips van de computer veranerd en nog steeds het zelfde probleem nu ken zelf niet netwerken met de server ??? maar wel met die andere pc ???

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

-nevermind-

"Het netwerk is werkend" betekent niet, dat ALLE pc's in je netwerk bereikbaar zijn. Alle machines al eens geboot?
En ook je switch misschien even een power off/reset geven en ook je modem.

Al die dingen hebben kleine registertjes die nog wel eens in de war kunnen raken door veel geneuzel. :P

[ Voor 232% gewijzigd door VisionMaster op 08-06-2003 14:10 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1