hier in huis staan drie computers , een pentium 800 en een pentium 500 en nog een pentium 200 ( linux server / router ).
Het probleem zit hem bij de pentium 500
, deze heeft namelijk wel netwerk maar geen internet ??? dns instellingen heb natuurlijk wel goed staan want die zijn het zelfde als die van de pentium 800 en daar doet internet het wel op ???
zou 1 van jullie toevallig weten waar het probleem ligt ??
een vriend van mij zei dat het om een ip conflict gaat , want ik heb namelijk laatst een nieuwe modem gekregen van chello en nu blijkt deze modem ook een ip adres te hebben namelijk 192.168.100.1 en me server heeft deze ip adres ook ?? zou dit het probleem kunnen wezen ?
zou de netwerkkaart ook stuk kunnen wezen , want als ik me computer uit heb staan dan blijft gewoon die lichtjes branden van de netwerk kaart
Het probleem zit hem bij de pentium 500
zou 1 van jullie toevallig weten waar het probleem ligt ??
een vriend van mij zei dat het om een ip conflict gaat , want ik heb namelijk laatst een nieuwe modem gekregen van chello en nu blijkt deze modem ook een ip adres te hebben namelijk 192.168.100.1 en me server heeft deze ip adres ook ?? zou dit het probleem kunnen wezen ?
zou de netwerkkaart ook stuk kunnen wezen , want als ik me computer uit heb staan dan blijft gewoon die lichtjes branden van de netwerk kaart
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:16 ]