Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vraag] Hoe werkt het wijzigings-percentage?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
Als iemand een reactie wijzigt, dan komt daar meestal zo'n tekst onder:
Soultaker wijzigde dit bericht 04-03-2345 12:34 (25%)
Maar die tekst verschijnt niet altijd! Soms kan je hele woorden wijzigen zonder dat er een melding onder komt te staan, op andere momenten geeft het wijzigen van een enkel karakter de mededeling dat het bericht met 3% (ofzo) gewijzigd is.

Puur uit nieuwsgierigheid wilde ik graag weten hoe dit nu werkt. Wat is de logica achter het wijzigingspercentage? (Getal van Levehnstein gedeeld door lengte van het bericht of iets dergelijks?) Waneer wordt het bericht wel of niet weergegeven? (Waarom kan een bericht voor meer dan 100% gewijzigd worden? Wat betekent dat eigenlijk?)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Als je binnen dezelfde minuut een wijziging maakt dan telt dat niet als wijziging.

Dus als jij op de server op 13.37u een bericht plaats, en terwijl het nog steeds 13.37u wijzigt dan kan dat zonder melding. Zodra je op Enter drukt en het is 13.38u dan krijg je een melding erbij.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

Jaymz

Keep on moving !

Soultaker schreef op 08 juni 2003 @ 11:13:
Waneer wordt het bericht wel of niet weergegeven? (Waarom kan een bericht voor meer dan 100% gewijzigd worden? Wat betekent dat eigenlijk?)
Als jij 4 appels hebt en je stopt er 2 bij heb je 150 % van het origineel => Het gewijzigde bericht is dus langer dan het origineel ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Via deze functie: http://www.php.net/manual/en/function.similar-text.php

En de grens om het wel/niet te tonen ligt op 2% :)

En ik geloof dat de boel boven de 100% uitkomt als je de hele tekst vervangt (of het zo lijkt) en je bijvoorbeeld zaken toevoegt of weglaat (dus verschil in aantal karakters).

Jaymz, volgens mij komt het dan niet boven de 100% uit hoor :) Nope, die wijziging hiervoor was maar 10%.

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 08-06-2003 11:27 ]

Verwijderd

edit: vaag... dat werkt niet meer dus :P

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:30 ]

• Soultaker
Ik neem aan dat bij het wijzigingspercentage met elke bewerking het verschil tussen de laatste twee versies opgeteld wordt? Als het percentage altijd gelijk is aan het verschil met het origineel, kun je natuurlijk nooit boven de 100% komen. Als die hypthose klopt, dan zou ik op 200% moeten komen door dit bericht eerst te vervangen door iets compleet anders en daarna weer dit zelfde bericht neer te zetten. Even proberen....

[ Voor 177% gewijzigd door Soultaker op 08-06-2003 11:39 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het wordt idd ook opgeteld/vermenigvuldigd. Maar ondanks dat kan similartext geloof ik ook percentages > 100 genereren bij totaal verschillende teksten met verschillende lengtes enzo :)

Als in: '100% verschillend en meer' :)
Magoed, er staat een link naar het gebruikte algortime op die php-manual-pagina, dus wellicht zie je daar meer nuttigs aan :)

• Soultaker
Ah, dat ging bijna op. Het probleem is natuurlijk dat in mijn opzettelijke 'compleet andere tekst' toevallig nog een paar overeenkomsten zaten met de originele tekst (het blijft Nederlands). Na het editen zat op 89%, dus is het logisch dat ik daarna op 2x89% = 178% uitkom (op een klein verschil in afronding na).

Ok. Ik snap het nu. (Ik kan altijd die publicatie van Oliver eens opzoeken; wel opmerkelijk dat iemand op de PHP site claimt een efficienter algoritme met hetzelfde resultaaat te hebben geconstrueerd.)

• Soultaker
ACM schreef op 08 June 2003 @ 11:41:
Het wordt idd ook opgeteld/vermenigvuldigd. Maar ondanks dat kan similartext geloof ik ook percentages > 100 genereren bij totaal verschillende teksten met verschillende lengtes enzo :)
Als in: '100% verschillend en meer' :)
Dat dat door optellen kan gebeuren, lijkt me logisch (en ook goed), maar ik zie niet hoe twee originele teksten meer dan 100% van elkaar kunnen verschillen. Als ze compleet verschillen dan is dat toch 100%? Hoe kunnen ze meer dan compleet verschillen?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee je hebt gelijk:
PHP:
1
2
3
4