laptop "pauzeert" regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb gisteren een laptop aangeschaft: een promedion D270S met Celeron 1200 cpu en 256 meg ram. Nix bijzonders, vooral te gebruiken voor wat simpele spelletjes en textverwerken. Waar ik mij echter aan stoor is het feit dat de laptop regelmatig gedurende een of twee seconden helemaal niet reageert. Het geluid, beeld en muis en keyb doen dan even helemaal niets. Als je bijvoorbeeld iets aan het installeren bent, gebeurt het regelmatig dat je even je naam enzo moet intikken, je begint dan met tiepen maar ziet nix op het scherm. Een seconde later zie je ineens alles wat je getikt hebt verschijnen....... daar is op zich nog overheen te komen maar als ik het spel Red Alert 2 zit te spelen (jaja met nieuwste updates) en Yuri's Revenge ook; dan hangt ie eventjes om de minuut ofzo. Dat is heel lastig vind ik.

Ik heb ontdekt dat op het moment dat ie even hangt mijn HDD led ook brand.....
Wat ik al geprobeerd heb:
-virtueel geheugen vastgezet op 2x ramsize (512)
-Shared AGP mem van 32 naar 16 gezet (opties zijn 8,16,32 en 64 mb)
-Windows geoptimaliseerd voor "prestaties" later voor "appearence"

Dit haalt alles nix uit.

heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat DMA aan op die hdd?
vaak zijn notebooks hdds nog de bottleneck, als je dan ook nog DMA uit hebt staan is het gewoon huilen...

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 08 June 2003 @ 11:04:
Staat DMA aan op die hdd?
vaak zijn notebooks hdds nog de bottleneck, als je dan ook nog DMA uit hebt staan is het gewoon huilen...
En ook die van je cd-rom als die er inzit. Blijft hij tenminste niet zoeken.
Maar volgens mij is het precies wat Terw_Dan zegt.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
waar zitten die instellingen ook alweer...... gebruik XP

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Rendier2710
  • Laatst online: 06-08 13:20
Dit probleem had ik ook! Wat bleek nou; De infrarood poort scant zo nu en dan effe of er een device in de buurt is. Deze heb ik uit gezet en weg was het probleem. Disable de poort dus eens. Wie weet.....

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
oh dat ga ik even proberen!

EDIT:
Nope, helaas, het helpt niet, ik merk ook echt duidelijk dat als ie hangt, er van de HDD gelezen word, je hoort dan tikjes enzo.

[ Voor 73% gewijzigd door Tiberium op 08-06-2003 11:37 ]

• Croga
  • Laatst online: 08-08 10:18

Croga

The Unreasonable Man

En wat je ook nog kunt kijken is de powersave instelling voor je harddisk. Als die op non-actief springt, heeft ie even nodig om op te spinnen bij de volgende request.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom je HDD led brand....

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Croga schreef op 08 juni 2003 @ 11:36:
En wat je ook nog kunt kijken is de powersave instelling voor je harddisk. Als die op non-actief springt, heeft ie even nodig om op te spinnen bij de volgende request.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom je HDD led brand....
Dat helpt ook niet, hij gaat niet in de powersave mode namelijk.....

• Rendier2710
  • Laatst online: 06-08 13:20
en als je je powersave settings nou eens van laptop computer naar desktop zet, is het dan ook beter?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je de taskmanager open zet, zie je dan nog bepaalde progsels of processen die ineens 100% van je cpu gebruiken?
Misschien ligt het wel aan de software van het ding.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 08 June 2003 @ 11:43:
als je de taskmanager open zet, zie je dan nog bepaalde progsels of processen die ineens 100% van je cpu gebruiken?
Misschien ligt het wel aan de software van het ding.
zal ik gelijk doen, hij is nu qua software nog redelijk kaal, office 2000 pro zit erop en verder XP pro, en wat drivers....

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Tiberium schreef op 08 June 2003 @ 11:47:
[...]

zal ik gelijk doen, hij is nu qua software nog redelijk kaal, office 2000 pro zit erop en verder XP pro, en wat drivers....
En Red Alert 2? ;)

Mss eens checken of je koeling volledig werkt?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
wat mij opvalt is als ik RA speel, er een aantal processen steeds verschijnen en weer verdwijnen oa EXPLORER en SYSTEM en nog iets wat heeft CRSS.EXE
iemand een idee wat dit betekend? Hoe kan ik kijken of die koeling het doet?

Dan nog wat, in de bios staat UDMA aan, ik kan PIO uitzetten moet dat?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
probleem is opgelost; heb default settings geladen in bios. thanx anyway

• tozzke
  • Laatst online: 01:43

tozzke

aka tozzert

en WAT is er dan veranderd in de BIOS? ben ik wel benieuwd naar namelijk

ik heb zelf ook deze laptop besteld, maar dan de 2,2GHz celly
als ik hetzelfde probleem krijg, weet ik waar te zoeken

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Tozzman schreef op 08 juni 2003 @ 16:11:
en WAT is er dan veranderd in de BIOS? ben ik wel benieuwd naar namelijk

ik heb zelf ook deze laptop besteld, maar dan de 2,2GHz celly
als ik hetzelfde probleem krijg, weet ik waar te zoeken
dat weet ik niet precies, in die bios zitten niet zoveel instellingen als ik eigenlijk gewend was van een gewone desktop. Toch kon ik kennelijk de goeie instelling niet vinden, dus heb ik toen de defaults maar geladen.

Ik heb nog wel een tip voor je: op de meegeleverde cd staat een IDE controller tooltje, (eigenlijk voor win 2k, maar werkt ook voor XP) als je die uitvoert en restart gebruikt je hdd pas daadwerkelijk de DMA mode (ipv PIO) maw, je transfer rate verdrievoudigd dan! Heel vreemd dat dit nergens vermeld werd trouwens, ik ontdekte het toevallig. Zonder dit tooltje kon ik geen DV capturen! Nu wel makkelijk dus.... suc6 ermee

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 14:20
eej :) dit klink goed, hier heb ik nog es wat aan. heb zelf namelijk ook een promedion 2,6ghz met ditzelfde probleem. nu heb ik alleen niet dat tooltje op mijn cd staan ( misschien een te oude versie van de cd ofzo ), is dat tooltje mailbaar Tiberium ? maw, is die klein genoeg ? :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Dagobert schreef op 10 juni 2003 @ 10:31:
eej :) dit klink goed, hier heb ik nog es wat aan. heb zelf namelijk ook een promedion 2,6ghz met ditzelfde probleem. nu heb ik alleen niet dat tooltje op mijn cd staan ( misschien een te oude versie van de cd ofzo ), is dat tooltje mailbaar Tiberium ? maw, is die klein genoeg ? :)
Het tooltje heet SiSIDE.exe en staat in gelijknamige directory in de root van de meegeleverde cd. Kan kloppen dat jij hem niet hebt, daarom wil ik em je best mailen, hij is 146kb; prima te doen. Als je mij even je e-mail adres laat weten stuur ik em je op.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 14:20
Tiberium schreef op 11 June 2003 @ 10:48:
[...]

Het tooltje heet SiSIDE.exe en staat in gelijknamige directory in de root van de meegeleverde cd. Kan kloppen dat jij hem niet hebt, daarom wil ik em je best mailen, hij is 146kb; prima te doen. Als je mij even je e-mail adres laat weten stuur ik em je op.
graag, mijn mail is: ******@*******.**

/edit
dankje, ik heb hem binnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dagobert op 12-06-2003 10:01 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ok no problemo

Pagina: 1