EPS + Coreldraw

Pagina: 1
Acties:

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik heb van http://www.logo.nino.ru/ een logo gehaald en wil die uitprinten.
Nu kan ik hem niet in Coreldraw krijgen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen of moet ik daarvoor een ander proggie gebruiken ??? (ofwel nog meer zooi op de hd :( )
Het gaat om een eps bestand (http://www.logo.nino.ru/main/download.phtml?id=29894)

Mijn profiel op Discogs

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Volgens mij moet het wel kunnen (zelf gebruik ik voor EPS bestanden meestal Adobe Illustrator), maar als het je alleen om uitprinten gaat en niet om bewerken kun je ook Ghostview proberen.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Haal de .ps eraf, en open in Photoshop, dan kan je opslaan als bijv. GIF, en dan ben je klaar ;)

Even behulpzaam geweest: is nu een GIF'je. Weet niet voor welk doeleinde je hem wilt gebruiken, maar hij is nu 1940*1940 pixels.
http://www.siemenroorda.n...urround__29894%20copy.GIF

[ Voor 53% gewijzigd door sjroorda op 08-06-2003 10:50 ]

• Ad de Jong
Hmmm
Ik hoopte dat ik het rechtstreeks in Corel zou kunnen openen. :|
Maja as da nie kan dan een ander proggie gebruike. :P

Als ik ze omzet naar gif dan kan ik ze niet vergroten zonder kwaliteits verlies en dan kan met eps wel (toch ???? :? )

Mijn profiel op Discogs

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Klopt: EPS is vector-georienteerd., dus vergrotingen zonder kwaliteitsverlies. Als ik met Photoshop de EPS open, wordt mij gevraagd welke afmetingen ik de afbeelding wil maken. Als je hoge kwaliteit nodig hebt, maak je dus een grote afbeelding die je opslaat als een regulier formaat. Dus met een omweg kan je wel oneindig verrgoten ;).

En ik weet trouwens niet of je EPS in Corel kan openen (heb ik hier niet op staan), dus daar kan ik je niet mee helpen helaas. Ik bood hier een workaround ;).

[ Voor 20% gewijzigd door sjroorda op 08-06-2003 10:58 ]

• Ad de Jong
sjroorda schreef op 08 June 2003 @ 10:48:
Haal de .ps eraf, en open in Photoshop, dan kan je opslaan als bijv. GIF, en dan ben je klaar ;)

Even behulpzaam geweest: is nu een GIF'je. Weet niet voor welk doeleinde je hem wilt gebruiken, maar hij is nu 1940*1940 pixels.
http://www.siemenroorda.n...urround__29894%20copy.GIF
Uhhhh
Ik wilde hem uitprinten en dan in een fotolijstje bij de Receiver zetten.
thnx behulpzame medeburger, kheb dr nog een paar leuke gevonden van Dolby en Pioneer.
Kzal strakkies eens ff gaan uitproberen :*)

Mijn profiel op Discogs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

sjroorda schreef op 08 June 2003 @ 10:48:
D'r zitten wel wat "foutjes" in de typografie, komt dat door de conversie? Kijk maar naar de "S" van surround, zitten knikjes in. Knikjes en knakjes. :) Ik mag zeuren toch? :)

offtopic:
Heb ik trouwens altijd als ik een EPS direct in flash importeer, maakt ie' de letters ook vies, dus altijd eventjes in illustrator open en als *swf opslaan. Hangige Macromedia plugin voor Illustrator.

|{ brrr }] |

Verwijderd

huh? corel kan gewoon eps importeren hoor (file -> import)

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 12:14:
huh? corel kan gewoon eps importeren hoor (file -> import)
Er komt bij mij dan een grijs vlak met daarin de tekst Coreldraw 10 :?
Had ik al geprobeerd

Mijn profiel op Discogs

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

JanAlesi schreef op 08 June 2003 @ 13:59:
[...]

Er komt bij mij dan een grijs vlak met daarin de tekst Coreldraw 10 :?
Had ik al geprobeerd
Misschien moet je dan even bij View o.i.d. kijken, dat die op 'preview' staat en niet op iets van 'optimized' ... een functie zodat je sneller door je documenten heen kunt scrollen zonder haperingen? Ik weet niet of CorelDraw dat heeft...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

met mijn cdr 9 krijg ik hetzelfde vage vlak idd, welke versie heb jij? misschien dat iemand met illustrator of een nieuwere versie van cdr het voor elkaar kan krijgen? dit lijkt aan het bestand te liggen, heb nog noit problemen gehad met het openen van eps in cdr (9)

• Ad de Jong
Ik heb Coreldraw 10
Er staat mij wel iets van bij dat het met een oudere versie wel ooit gelukt is maar dat was een aantal jaren geleden (versie 8 of jonger)

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1