Mijn Pinnacle kaartje (type onbekend): Welk type?

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
Ik heb net een Pinnacle kaartje gekregen van een oom van me, hij had m nog ergens in de kast liggen en weet niet wat voor kaartje het is. Hij zit nu in mijn pc, dus proper pictures kan ik nu niet maken (ik probeer het eerst even zo).

Het is een groen (duh) kaartje, met een grote Philips chipset erop.

- 1x composiet ingang
- 1x S-Video ingang
- 1x composiet uitgang
- 1x S-Video uitgang
- Stickertje met: PAL/NTSC, hij kan dus beiden aan.

Ik heb uiteraard ook geen software, en Windows XP herkent m niet.

Kan iemand aan de hand van deze beschrijving zeggen welk type Pinnacle kaartje het is, of moet ik er even een picje van maken?

Ik heb al gekeken naar klikje, maar die ondersteunt alleen PAL, en die is t dus denk ik niet.

Peace is not simply the absence of war.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je al gezocht op de site van Pinnacle zelf? Dan kun je vast dmv je specs die je hebt wel bepalen welk kaartje je nu precies hebt.

Profile

• KroeT
Uiteraard, (zie ook mijn laatste zin in de startpost), maar daar kan ik m niet vinden. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen (t is nog vroeg he, voor een zondag), maar ik wil erg graag aan de slag met dat kaartje :D

Verwijderd

Klinkt als een DC-10 plus

De normale drivers die je ervoor kan downloaden werken enkelt in Win95/98/Me, voor 2000/XP/NT moet je eerst studio8 aanschaffen.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Het kan een PCtv RAVE zijn. Dus download eens meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50
Dat is de TV soft ware plus drivers. En die worden automatisch geinstalleerd.

Foutje, hier zitten meer poorten op. Dan moet het wat anders zijn. 8)7
Moet beter lezen

[ Voor 23% gewijzigd door The_Greater op 08-06-2003 10:52 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

KroeT schreef op 08 June 2003 @ 10:45:
Uiteraard, (zie ook mijn laatste zin in de startpost), maar daar kan ik m niet vinden. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen (t is nog vroeg he, voor een zondag), maar ik wil erg graag aan de slag met dat kaartje :D
Ik kan je zowiezo al verklappen dat de kwaliteit van je Pinnacle kaartje waarschijnlijk belabberd zal zijn. Helemaal vergeleken met de kaarten van Hauppage... de kwaliteit is van Pinnacle nu eenmaal niet direct super te noemen, helaas. (ook op dit forum staan overigens veel problemen die besproken zijn over Pinnacle kaarten).

Volgens mij is het die kaart wel degelijk en zijn ze misschien vergeten om erbij te zetten dat hij zowel PAL als NTSC. Ook de PC-TV Rave klinkt wel als bekend in de oren met deze specs, alleen kan die volgens mij geen NTSC aan.

Profile

Verwijderd

Het kan een PCtv RAVE zijn. Dus download eens meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50
Dat is de TV soft ware plus drivers. En die worden automatisch geinstalleerd
nee, das een TV kaart, die heeft geen S-Video en Composite uit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KroeT schreef op 08 June 2003 @ 10:45:
Het is in elk geval gene standaard TVkaart als er ook Svideo In/out en Composite in/out op zit.
Lijkt het me meer iets als een DCxx kaartje.

Verder zijn pinnacle kaartjes wel behoorlijk goed, als je ze eenmaal draaiend hebt.
Heb hier een kaartje in mijn bak hangen dat inmiddels al weer 5 jaar oud is, en nog steeds geweldig werkt, met uitstekende beeldkwaliteit.

je moet trouwens even kijken of de kaart bestaat uit 2 prints, als er namelijk eentje extra achterop gedrukt kan worden is het waarschijnlijk de pro versie.

Verwijderd

Vermeld anders eventuele codes (productie nummer etc) die op de printplaat staan. Deze zou je met google kunnen zoeken.

Verwijderd

Ik kan je zowiezo al verklappen dat de kwaliteit van je Pinnacle kaartje waarschijnlijk belabberd zal zijn. Helemaal vergeleken met de kaarten van Hauppage... de kwaliteit is van Pinnacle nu eenmaal niet direct super te noemen, helaas.
bull!, ik heb de DC-10 plus van pinnacle zelf ook. Met een beetje tweakwerk komen hier resultaten uit waar ook een hauppage wel even zoet mee is. Het kost enkelt wat meer tijd.

BTW er zijn 2 versies van de DC-10 plus, de meestverkochte versie is de PAL only versie, maar zijn voorganger (officieel de DC-10) ondersteund zowel PAL als NTSC. Ik ben er eigenlijk 90% zeker van dat je die hebt. De drivers van de plus werken op beide kaarten.

hier is overigens een duidelijk plaatje van de DC-10 (plus) klik hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:02 ]

• KroeT
Het plaatje is voor zover ik t kan bepalen precies gelijk :)

Maareh, een beetje tweakwerk? Heb je nog tips? ;)

• KroeT
edit:

verkeerde knop

[ Voor 82% gewijzigd door KroeT op 08-06-2003 11:19 ]

Verwijderd

KroeT schreef op 08 June 2003 @ 11:14:
Het plaatje is voor zover ik t kan bepalen precies gelijk :)
bingo dus :-)
Maareh, een beetje tweakwerk? Heb je nog tips? ;)
1. probeer studio 8 te pakken te krijgen, bespaart heel erg veel gedoe.
2. als je geen 5.1 set heb op je dvd speler, ga dan niet 5.1 sound encoden ;)
3. bij IRQ conflicten, zet de kaart in een slot dat niet aan sharing doet, hij is erg gevoelig daarvoor.
4. de audiostreams pakt hij van je geluidskaart af, ga dus geen mp3's afspelen tijdens het opnemen, want die staan ook gelijk op je opname :)

succes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 11:41 ]

• KroeT
Studio 8 is onderweg ;)
5.1 coderen, neuh, liever niet :)

Nog even afwachten of de drivers werken, maar ik houd jullie op de hoogte :)

btw, een tv tuner zal er niet op zitten toch? Geen ingang voor antennekabel, dus dat lijkt me niet.

Verwijderd

nee, tv tuner spelen kan hij niet.

• KroeT
Heb even lopen experimenteren met Studio 8, maar alles werkt naar behoren :)

Mijn dank aan iedereen die hierboven heeft gepost, ik geniet met volle teugen van dit kaartje (ook dankzij de mooie prijs uiteraard ;))

Verwijderd

Hmmm, ook onder studio 7 + updates + patch (voor studio en driver voor XP) loopt het hier perfect in mijn p4.

740 * 480 (ongeveer) captured die 25 fps, zonder ook maar 1 drop....

Dus zo slecht is dat ding nog niet....alleen hoe die wordt geinstalleerd in 1ste instantie geeft wat problemen (doorklikken)...en dan direct patches en updates eroverheen....klaar..

Overigens ook heel leuk om met de DC10+ kaart (zoran chipset) wat te experimenten in b.v. winamp.......... :)
Pagina: 1