Toon posts:

Wlanmonitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
configuratie:
note book : HP Pavilion ZE4336EA met XP home edition

Ik heb net deze Notebook gekocht samen met een Sitecom wireles networkcard.
Deze wificard word door XP herkent, ik echter krijg wel een meldiing dat hij niet voorkomt in in de ondersteunende hardwarelijst, vreemd, want XP home editon word volgens spec's ondersteund.

Ik kan de wificard een IP-stack geven (IP-nummer/gateway/subnet/dns) dat gaat wel goed.,maar ik kan niet de door Sitecom meegeleverde WLANMONITOR utility opstarten.
ik hoor een piep bij opstarten, verder gebeurt er niks meer dan ....

geen connectie blijft dan ook de status.

opmerking:
De doos van Sitecom was niet vers, geen plastic erom, en kennelijk reeds vaker opengemaakt.

lijkt mij dat een wifi-card 2 functie heeft.
de ethernetkaart-functie, en de send/receive functie.

kennelijk is de send/receive functie naar de klote ??

iemand ervaring hier mee ??

alex

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:07
Probeer eens de laatste versie van de driver+utility te downloaden van sitecom.com. Dit zou 4.3.3.57 (oid) moeten zijn. Bij mij werkt dit uitstekend.

Specs

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Deze wificard word door XP herkent, ik echter krijg wel een meldiing dat hij niet voorkomt in in de ondersteunende hardwarelijst, vreemd, want XP home editon word volgens spec's ondersteund.
Heb je eerst de drivers geinstalleerd? Dat hij ondersteund wordt in windows xp betekend nog niet automatisch dat je geen drivers meer nodig hebt.
maar ik kan niet de door Sitecom meegeleverde WLANMONITOR utility opstarten.
De WLANMonitor draait alleen maar als je de Sitecom drivers geinstalleerd hebt. Dan start ie overigens automatisch.
geen connectie blijft dan ook de status.
Waar moet hij connectie mee maken? Een access point, of een andere computer met een wireless kaartje? In het laatste geval moet je wel bij de wireless eigenschappen van je kaartje aangeven dat hij een 'Peer to peer' verbinding moet maken.

Probeer inderdaad eens zoals Ronaldvs zegt de nieuwste drivers te installeren. Dat lost vaak al een hoop problemen op.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
ach ach.
ik heb alles geprobeerd, uiteidelijk het cardje maar terug gebracht, en een USB-versie meegenomen.

krijg wel de WLANMONITOR aande praat, maar het cardje blijft maar niet werken

en ik heb echt 3 andere pc's in mijn wifi-lan werkende, dus heus, ik weet wel hoe ik de spullen moet configureren.

lijkt wel of de pre-installed versie van XP op deze nieuwe notebook niet mee wil werken !

grote klote dus !!