Toon posts:

schema unmanaged ethernet switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er is in mijn IT klas een discussie aan de gang of switchen allemaal een MAC adres op elke poort hebben, of dat dit alleen voorbehouden is voor zwaardere switchen. Daarom ben ik op zoek naar schemas van switchen waaop dit aangeduid staat.

Ik heb me al rot gezocht op het web maar vind niks dat ik kan gebruiken. Iemand enige tips ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
geen een switch heeft op elke poort een mac adres, ze hebben allemaal 1 mac adres en/of meerdere ipadressen

er zijn natuurlijk wel switches met meerdere interfaces (denk aan switches met een WAN interface

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Wat voor schema zoek je dan :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

uuh k wil nie lulig doen maaruh volgens mij heeft een unmanaged swit geen mac address :P
wat zou hij daar mee moeten dan ?

Verwijderd

Ieder apparaat heeft een MAC-adres. MAC staat totaal los van het al dan niet kunnen managen van een switch.
offtopic:
Connected, je ondertitel klopt niet: If it ain't broken, OC it. Nu staat er dat je het moet OC'en als het blut is :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 10:23 ]

Verwijderd

Wat jij bedoeld is de MIB records. Dat de switch weet welk MAC adres op welke poort zit. En dat heeft elke switch, anders was 't namelijk een hub.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 10:21:
Ieder apparaat heeft een MAC-adres. MAC staat totaal los van het al dan niet kunnen managen van een switch.
Een MAC-adres heeft alleen een apparaat dat daadwerkelijk aangesproken kan worden op de Ethernet-laag. Een unmanaged switch heeft geen MAC-adres.

Een managed switch heeft een enkel MAC-adres, niet aan een poort gebonden. Feitelijk is de management-module een aparte computer op een eigen (onzichtbare) poort binnen de switch zelf.

Er zijn ook switches waarbij de management-module niet te bereiken is via de gewone switch-poorten. Dit laatste heeft out-of-band management (i.t.t. in-band management), en heeft als voordeel dat het management niet vanaf het reguliere netwerk kan worden gedaan, en dus minder blootstaat aan hack-werk, het nadeel is dat je een apart beheer-netwerk moet gaan trekken. Je zien het ook vaak bij non-Ethernet-switches (ATM, FibreChannel), die dan een Etherner-management-port hebben.

Of elke poort een apart MAC-adres heeft, dat hangt van de switch af. Er zijn switches met een reeks, maar ook waarbij

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 10:26:
Wat jij bedoeld is de MIB records. Dat de switch weet welk MAC adres op welke poort zit. En dat heeft elke switch, anders was 't namelijk een hub.
Volgens mij bedoeld hij toch dat niet :P

Maar MIB = Management Information Base (zie SNMP ;) ) en jij hebt het op de Filtering Database bij een switch :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 10:26:
Een MIB is de collectie van records die kunnen worden gebruikt om via SNMP een apparaat te beheren. Unmanaged switches en hubs hebben ze niet (want die doen zeker geen SNMP), managed switches en hubs hebben ze meestal wel, behalve die uitzonderingen die wel manageable zijn maar geen SNMP geimplementeerd hebben.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als een switch of HUB! een hac adres heeft staat hij er meestal wel met een stickertje op. Vaak een goede indentificatie of ie manageble is ook vaak vergezeld van een serieele poort

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 08-06-2003 15:02 ]

Iperf

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:33
Mijn switch heeft anders op iedere poort n mac-adres en ook nog n macadres voor de management bende en n macadres voor iedere VLAN.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

FatalError schreef op 08 juni 2003 @ 15:19:
Mijn switch heeft anders op iedere poort n mac-adres en ook nog n macadres voor de management bende en n macadres voor iedere VLAN.
Hij vraagt om unmanaged switches ;) :*
Pagina: 1