Toon posts:

XP installeren op lege harde schijf zonder floppydrive

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een nieuwe pc met een lege harde schijf. Daar wil ik xp op zetten maar de cd is niet bootable. De tips die ik op dit forum vond zeggen allemaal: maak een bootflop. Alleen heb ik geen floppydrive op dit systeem. Dus dat werkt niet.
Is de enige oplossing om de cd-rom bootable te maken? Hoe doe je dat? Nero??

Ik heb nog wel een cd'tje bij het systeem dat wel opstart en dat laadt dan FreeDos. Maar daarmee kan in de xp cd-rom niet lezen.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Met de code format c: /s dan installeerd het dacht ik boot bestanden na afloop
[editmode]
Is de enige oplossing om de cd-rom bootable te maken? Hoe doe je dat? Nero??
Heb je nog het oude besturings systeem dan kan je naar Configuratie scherm gaan, naar de Software en daar een BOOTDISK maken. Succes!

[ Voor 62% gewijzigd door donderdraak op 08-06-2003 09:31 ]

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:07

Tweaker.nu

we all float down here

prop je xp cdrom in je cdromspeler, stel in je bios in dat je wil booten en gaan met die hap.
zelf start ik meestal op met een win98cd en dan starten met cd-rom ondersteuning
gan dan naar (cdromdrive)\i386\winnt en voila

kijk ook eens op http://www.bootdisk.com/

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Tweaker.nu schreef op 08 June 2003 @ 09:30:
prop je xp cdrom in je cdromspeler, stel in je bios in dat je wil booten en gaan met die hap.
zelf start ik meestal op met een win98cd en dan starten met cd-rom ondersteuning
gan dan naar (cdromdrive)\i386\winnt en voila

kijk ook eens op http://www.bootdisk.com/
TS heeft toch al aangegeven dat ie wel een pc heeft welke wel van cd kan booten, maar dat zijn xp cdrom niet kan booten :/

je kan bij www.bootdisk.com wel een bootdisk downloaden en deze image dan middels nero tot een bootable cdrom bakken (doe ik ook altijd ik heb ook geen floppy drive meer in mijn pc's)

je moet dan eentje hebben met win98 en cdromdrivers (ide)

A wise man's life is based around fuck you

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

een orginele XP-cdrom is altijd bootable...je moet alleen in je bios aanzetten dat je wilt booten van cd (primary boot device = Cd Rom)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een CD van Windows XP gezien die niet bootable is. (origineel noch minder legale versies) Ben je zeker dat je je bios juist hebt ingesteld dat hij ook effectief gaat booten van de CD? :?

/edit: zoals sjolmers dus ook al zei.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 09:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 09:46:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een CD van Windows XP gezien die niet bootable is. (origineel noch minder legale versies) Ben je zeker dat je je bios juist hebt ingesteld dat hij ook effectief gaat booten van de CD? :?

idd gewoon ff de cd rom speler als eerste zetten bij de volgorde van apparaten die moeten booten...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 09:48:
[...]

idd gewoon ff de cd rom speler als eerste zetten bij de volgorde van apparaten die moeten booten...
hij heeft toch al aangegeven dat zijn freeDOS cdrom wel boot :/

ditzelfde geld voor ugo trouwens, tis nog vroeg, maar lezen is wel handig ;)

A wise man's life is based around fuck you

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 09:46:

Wat dacht je van een slipstreamed Windows XP die niet bootable is? Niets illegaals aan lijkt me.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op 08 juni 2003 @ 11:08:
[...]

Wat dacht je van een slipstreamed Windows XP die niet bootable is? Niets illegaals aan lijkt me.
Als je al zo handig bent om een slipstreamed XP te maken, ben je toch ook wel zo handig om hem bootable te maken lijkt me...en wat de schrijver betreft...ga naar een buurman met windown 98 en maak daar een bootflop...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:14:
Als je al zo handig bent om een slipstreamed XP te maken, ben je toch ook wel zo handig om hem bootable te maken lijkt me...
Kan, ik geef alleen aan dat de mogelijkheid er is, en dat een niet bootable CDROM niet gelijk betekent dat TS een illegale versie heeft.
en wat de schrijver betreft...ga naar een buurman met windown 98 en maak daar een bootflop...
Lijkt me niet zo nuttig, als je geen floppydrive hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Even booten met je freedos cdtje, XP cd erin en vanuit de i386 map de setup starten. Dit zou verder gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
ehm de cd is ietsje minder legaal, ik beken. Ik heb hem getest op een andere pc waar al een os op stond, deed het prima. Maar freedos kan ik de cd niet lezen, ik krijg een vage melding van String16 of iets dergelijks. Kan dat aan freedos liggen of is de cd dan niet goed?

Verwijderd

Als je een OS, een brander en een brandprogramma hebt, kan je die CD bootable maken. Gebruik google en je komt er wel.

• sjolmers

sjolmers

hier, http://winxp.bink.nu/bootcd/default.htm kun je leren hoe je eenbootable cd maakt...is echt niet moeilijk :D en legaal.
Mocht je met nero werken, lees dan ook deze guide http://www.bink.nu/bootcd/

[ Voor 24% gewijzigd door sjolmers op 08-06-2003 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ha, dat moet lukken, bedankt!

Verwijderd

of je hangt er ff een flop in, veeeeeeel minder werk

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59
Men lope naar de winkel.. kope daar voor 10 - 20 euro een floppydrive en een kabel... Ros dat je PC in en hoppa.. Nooit meer gezeur met bootdisks, driverdisks, memtest floppen enzovoort.

Edit: Laatst een PC moeten bouwen. Moest perse geen floppydrive in. Mijn advies dat zo'n ding een paar euro kost, niet in de weg zit en alleen maar handig kan zijn was maar onzin. Die dingen waren toch outdated en hij gebruikte ze toch nooit.
Nog geen dag later staat diegene weer op de stoep met de vraag hoe ie nou zijn netwerkkaart ging installeren omdat hij nog geen internet had en de driver op flop stond. >:)

[ Voor 54% gewijzigd door Korvaag op 10-06-2003 14:29 ]

UNOX: The worst operating system

• sjolmers

sjolmers

Sjoko schreef op 10 June 2003 @ 14:25:
Men lope naar de winkel.. kope daar voor 10 - 20 euro een floppydrive en een kabel... Ros dat je PC in en hoppa.. Nooit meer gezeur met bootdisks, driverdisks, memtest floppen enzovoort.

Edit: Laatst een PC moeten bouwen. Moest perse geen floppydrive in. Mijn advies dat zo'n ding een paar euro kost, niet in de weg zit en alleen maar handig kan zijn was maar onzin. Die dingen waren toch outdated en hij gebruikte ze toch nooit.
Nog geen dag later staat diegene weer op de stoep met de vraag hoe ie nou zijn netwerkkaart ging installeren omdat hij nog geen internet had en de driver op flop stond. >:)
Ik heb een shuttle alu barebone systeempje, en deze heeft maar 2 3'5"bays...plaats voor een floppy en 2 hd's past niet...en dan is de keuze snel gemaakt...en voor datatransfer is er altijd ftp of een USBstickie

Verwijderd

XP cd niet bootable? Ik heb dat ook eens gehad. Het bleek uiteindelijk aan de bios te liggen. Na een update was de cd weer bootable. (erg vergezocht maar proberen kan geen kwaad....)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

had de zelfde afweging ook al gemaakt.
heb ook wel es liggen kloten met kast open>fdd aansluiten>booten> fdd weer terug de kast in.

sinds kort een veel beter oplossing. usb thumbdrive gekoct waarvan ik ook kan booten.
briljant ding :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59
sjolmers schreef op 10 June 2003 @ 15:19:
[...]

Ik heb een shuttle alu barebone systeempje, en deze heeft maar 2 3'5"bays...plaats voor een floppy en 2 hd's past niet...en dan is de keuze snel gemaakt...en voor datatransfer is er altijd ftp of een USBstickie
Maar je hebt dan vast wel ergens in huis een drive liggen die je er snel ff aan kan hangen. Mooie dingen trouwens die shuttletjes... Laatst eentje uitgebreid bekeken.

Ik vind gewoon dat als je plaats hebt in een PC er gewoon een flop in moet hangen. Tzit (tenzij dus barebone/kleine kastjes) gewoon niet in de weg.
FTP werkt btw niet echt als je de drivers van je netwerkkaart (waar bijvoorbeeld je ADSL modem aanhangt) wilt ophalen. :D

UNOX: The worst operating system

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
meerdere wegen naar rome
simpelste is een floppydrive halen,
dan een andere winxp cd regelen,
dan een bootable cd maken met desnoods dos er op zolang je maar de xp cd naar de harddisk kan kopieren,
de harddisk in een andere pc zetten en de data er op zetten.
enz enz gewoon creatief zijn

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Pagina: 1