Liteon LTR-52246S weigert ineens in Nero

Pagina: 1
Acties:

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
Deze brander heeft het aantal perfect gedaan in Nero (5.5.10.7) die bij de brander zat. Sinds gisteren kapttie er steeds mee (zowel cd-r als rw) met de volgende foutmeldingen:
1. SCSI/IDE command aborted
2. ongeldige schrijfstatus
3. kan endtrack niet uitvoeren

Wat heb ik al gedaan:
1. drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (dacht toen dat hij het bij meer brandpogramma's niet deed, maar CloneCD is geen probleem)
2. gekeken met de Nero Infotool naar status ASPI; in orde
3. Nero verwijderd incl. registry keys en opnieuw geïnstalleerd. Net nog even de laatste update gedraaid, maar niets.. :(

Heb sinds de laatste keer branden dacht ik weinig geïnstalleerd wat invloed kan hebben. Voor zover ik me herinner alleen de laatste Catalyst's voor mijn videokaart.

Suggesties?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Makkelijkst in dit geval is om je fikker gewoon even in een ander systeempje te testen.
Want de problemen die hij nu geeft kunnen duiden op een defecte fikker.

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
nee in Clonecd geen probleem nl. Heb me net even de pleures gegoogled en kwam erachter dat de Nvidia IDE driver de boosdoener kon zijn voor mensen met een nforce-bordje. Heb deze vervangen door windows-driver; problem solved. (http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/21972)

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Schop van OH naar OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ehm heb net ineens dezelfde error, maar ik gebruik alleen de windows-drivers
heeft iemand een ander idee? heb hem op dezelfde kabel zitten als de JLMS XJ-HD 165H (dvd-speler van lite-on)

/edit

heb wel net een ander mobo, had een a7n8x deluxe rev 1.04 nu een rev 2.0 met bios 1005, kan zijn dat het daar aan ligt, want sinds ik het mobo heb veranderd doet ie het niet meer :?

[ Voor 36% gewijzigd door lex op 14-06-2003 19:35 ]

• lex

lex

okay foutje van mijn kant geloof ik, heb windows 2 keer opnieuw gereboot en nu doet nero het wel, even een hikje van mn systeem geloof ik :D

• lex

lex

okay schopje, vorige probleem is opgelost met bovenstaande oplossing. Maar nu wil het ding ineens weer niet branden :? als ik in nero een simulatie uitvoer gaat alles goed, begint hij te branden, dan blijft de voortgang op 6% hangen en hoor je de brander constant zoeken naar de cd (zoeken, pauze, zoeken met meer toeren, pauze) nero wil vervolgens niet meer afsluiten en ik kan resetten omdat ik de cd er anders niet uitkrijg :? Ik heb niks gedaan met mn systeem, laatste keer heb ik een multisessie schijf gemaakt, dat ging wel goed. En nu doet ie niks meer, geen audio en geen gegevens :'(

Heb al gezocht bij google maar ik krijg vooral allemaal japanse/chinese/koreaanse fora, en die talen zijn bij mij nogal roestig zeg maar ;)

/edit

flashen met nieuwe firmware lijkt te helpen 8)7 ff aankijken maar

[ Voor 6% gewijzigd door lex op 02-10-2003 18:51 ]

• lex

lex

Nou niet dus :( 1 gegevens cd kunnen branden, daarna precies hetzelfde weer, niemand een idee?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
De symptonen die je beschrijft doen me denken aan een kapotte lens of een kapotte laser. Ik zou de brander voor de zekerheid nog in een ander systeem testen, maar houdt er rekening mee dat je een nieuwe brander moet kopen.
Pagina: 1