Welke Goede CD-ROM Speler (IDE) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Yamaha 16x brander gekocht :P , en nu kan ik alles via de hd gewoon goed branden.

Alleen als ik on-the-fly wil gaan branden, wil het niet :( Ik denk dat dit komt doordat ik gewoon een hele brakke cdrom speler heb. Het is zo'n merkloos 52 speed ding, die ook nog eens het geluidsniveau van een stofzuiger produceert ;)

Welke cdrom speler raden jullie mij aan ? Het moet wel IDE zijn, aangezien ik mij SCSI kaart net heb verkocht. Hij moet ook een beetje redelijk geprijst zijn, dus maximaal 250 gulden ... als het kan natuurlijk goedkoper :)

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Mzzls...

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Ik heb net op de HCC een Kenwood MultiBeam 72x speler gekocht (IDE), om dezelfde reden als jij een snelle speler wilt hebben.
Hij is stil en snel: de buffer van mijn Plex' 12/10/32A is vol en blijft vol bij 12x on-the-fly. Gaat als een speer. En je hoort hem praktisch niet door dat Multibeam gedoe :P
Maar shitterdeshit: 295,- bij de Norrod stand, en goedkoper heb ik hem niet gezien :(. Volgens mij zijn er weinig andere IDE spelers die 16x volhouden

Verwijderd

die Kenwood 72X speed kost wel duurder dan 250 gulden, dus dat is niet de oplossing wat je zocht. Ik denk eerder dat je effe kijkt of je uberhaupt wel kan branden op 16 speed.... met die cd's van je. Niet alle cd's worden nog ondersteunt voor het branden op 16 speed. *D

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik kan wel op 16x branden vanaf de hd, dus de cdtjes ondersteunen het wel.

Is er hier iemand die zeker kan zeggen, dat ik met die Kenwood Multibeam 72x op 16 speed kan branden, on the fly ? Anders zit ik straks met een dure speler voor nix, is niet zo fijn dan :r

Bedankt voor de antwoorden...

Mzzls...

Verwijderd

Aopen is wel oke, en niet duur... 125,- of zo voor de 52 speed.

Maar of dit een garantie is voor 16x branden weet ik niet. Heb zelf maar een 4 speed brandertje en brand nooit on the fly...

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een test gelezen,
en daar kwam de aopen als minste er uit van alle geteste 50/52 speed cd rom spelers !

Verwijderd

Ik heb een Aopen. Maakt veel herrie. Das wel jammer. Ik vraag mee een beetje af of je met 16x wel on the fly kunt branden.

Ik hoop dat je burn proof kunt branden want je duwt wel 2400 kb/s door een IDE kabel en terug!! (van je MB naar je Brander).

Maar suc- 6 ermee. Het hangt dus niet alleen af van je cd-rom.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Met een Aopen 52x doet hij het! Alleen loopt de buffer 1 keer terug naar 40%, en gaat dan weer verder. Ik heb het bij 3 cd's geprobeerd, en ze zijn alle drie gelukt :D

Ik denk dat ik dus gewoon die Aopen cdrom speler koop, of zijn er andere betere cdrom spelers in diezelfde prijsklasse ?

Mzzls...

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hm bij deze nog een reactie in je nieuwe draad :)

Het schijnt dat de Afreey 50x heel goed is, ook vergeleken met de Aopen...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Ik heb een andere test gelezen waar de AOpen erg goed eruit kwam. Vooral Audio rippen kan hij goed (24x). Daarom heb ik hem maar gekocht en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Verwijderd

kan jij DAE-en op 24x met een AOpen 52x??

Ik heb een AOpen 48x, maar ik ben blij als ik 8 tot 10 x DAE haal... en meestal blijft het steken op 6 a 7 x.. en daar baal ik best wel van, want met deze (2x) brander is het dan wel genoeg, maar ik wil upgraden en dan zal de cdromspeler dus ook vervangen moeten worden... terwijl ik dacht dat dit een goeie was :(

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Die Aopen 52x die ik net had uitgeprobeerd, hat een DAE van 32x ! Hiermee kon ik dus gewoon goed on the fly branden (audio cd) dus ik denk dat ik maar voor de Aopen ga.

Mzzls...

Verwijderd

is er dan soms iets mis met mijn AOpen 48x? een beetje constante DAE boven de 10x redtie sowieso nooit... weet ik zeker, met geen enkele cd. Alleen met datacd (veel kleine files of zo), dan geeft hij flink gas

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Aopen 52x

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Mijn AOpen 48x komt ook niet boven de 10x DAE, dus zal wel de 48 speed serie zijn die wat minder snel is :(.

Verwijderd

ik heb die afreey 50x
Wel moet je de afreey 50x kopen met een firmware boven de 11 anders is ie gelocked op een lagere speed.
Mijn afreey komt nooit onder de 16x alleen soms dicht erbij als ie net begint aan de binnenkant van de cd (cd's worden van binnen naar buiten gelezen). Maar omdat nero en de meeste programma's naast het buffer van de cdwriter ook nog een Rambuffer aanmaken is dat korte begin absoluut geen probleem en begint de writer pas te writen als je al boven de 18x zit.
Ik brand alles gewoon on the fly met dat ding, wel met een 8x brander, maar ook op 16 speed houd ie het zeker bij!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben misschien niet zo'n tweaker als de meesten hier :P maar kan het al niet heel wat schelen als je eens wat uitprobeert met; aan welke (ide) kabel op welke plaats je je cd en cdr hangt .
Ik brand altijd vanaf hdd, geeft toch de meeste zekerheid. Trouwens, zolang duurt het toch niet met een fatsoenlijke cd speler om je muziek cd-tje op hdd te zetten... :)

Verwijderd

wizzy, als ik een 16x zou kopen zou ik die snelheid winst ook willen gebruiken. mijn 8x on the fly gaat vlekkeloos, wat zou dan die 16x verantwoorden als je dan eerst alles via de hd moet doen? Dus het is wel degelijk belangrijk dat je de juiste cdrom speler erbij vind. Verder heb je gelijk wat betreft de kabel positie van de writer en cdrom. Niet dat het bij mij ook maar iets uitmaakte (heb het uigeprobeerd) maar toch voor de zekerheid...
Zet ide apparaten liefst in hun eentje op een ide poort. als je het niet anders kan zet dan in ieder geval geen verschillende soort apparaten op 1 ide poort (dus niet hd als prim master en cdrom als prim slave).
Als je bijvoorbeeld een hd, writer en cdrom hebt en maar 2 ide poorten (prim en secundair) dan zet je de hd appart en die andere twee in master slave combinatie.

Ik heb dat laatste gehad en uitvoerig getest (ging prima) en daarna door uitbreiding had ik er een promise uata66 erin en alles appart gehangen en het werkt even goed als de eerste opzet. Het is dat het voor mijn gevoel wat beter is want m'n tests geven geen verschil.

Wanneer je wel een duidelijk verschil gaat merken met meer apparaten op 1 poort is 2 hd's op 1 ide uata33 poort. Die 2 hd's zijn in totaal aan MB/sec sneller dan de poort.

Verwijderd

Affreey 50x

thats it.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 20:08

FFF

Wilde alleen ff zeggen, die kenwood is de beste cd rom drive die d'r is, dus een als er 1 dat (goed0 kan is hij het wel. Geloff dat hij op (bijna) alle punter als beste 7uit de tests kwam en dan nog met grote voorsprongen.
,mzzl

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ja dat klopt, maar de Kenwood kost 300 piek, die andere maar 100,- (op de hcc, anders duurder).

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Bij een CD-ROM test in de ComputerTotaal kwam de Cyberdrive er goed uit.
Het is gloof ik een 52x en erg goed in DAE en laag in prijs.

Verwijderd

ik heb zelluf de kenwood 72x en volgens nero doet hij 60x data en 35 audio dus ruim voldoende voor 16x.

Alleen snap ik niet zo goed waarom je niet een 12x met burnproof gekocht hebt. Leuk en aardig 16x on the fly maar wat nou als er een vervelend stukje op een cd zit. Dan trekt die 8mb het echt niet. Ik maak wel eens een copietje van een office2K cd on the fly maar hier zit bij 40% een klote stukkie mijn plex 12/10 schakelt dan netjes terug naar een wat lagere snelheid en pakt de draad weer op als de cd wel weer goed kan worden gelezen. Zonder burn proof had ik de cd weg kunnen gooien.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Met mijn AOpen 40x haal is DAE slecht tussen de 5,9 en 7,8 gemiddeld :'(:'(
Kan dus niet eens echt lekker op 8x otf werken met dat kreng! Heb ook nog een "merkloos" 52x geprobeerd, maar die maakt veel meer herrie en kwam amper hoger, dus die heb ik weer terug gezet in mijn andere compu...

Zwaar klote dus, otf kan je (vanwege BURNPROOF) wel harder zetten, maar dan doet 'ie er dus bijna even lang over --> dan maar op 8x

Wil eigenlijk ook wel een DVD-speler gaan kopen, als 'ie dan maar wel 12x otf kan halen. Zijn die er, en zo ja welke? fl 300, voor alleen nw speler vinnik een beetje klote!

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

En die kenwood heeft nogal problemen met wat bekraste cdr's en 80 minuten cdr's e.d. Ook voor rewritables is de kenwood niet fantastisch. Kortom te veel geld voor te weinig goede waar. Als ik zoveel geld zou uitgeven dan wil ik ook dat ie het 100% goed doet. Doe maar eens een search over de kenwood. troubles van hier tot ginder.
Maar is ook wel logisch waar een andere cdrom speler een krasje tegenkomt en die vlug opnieuw leest heeft die kenwood 1 laserbundel opgesplitst in 5 bundeltjes en leest daarmee tracks parrallel. Nadeel is als 1 bundeltje vertraging oplevert die andere 4 ook meegaan. EN doordat het 1 laser is die opgesplits is is de lichtweerkaatsing ook een stuk lager en daardoor willen erg donkere cdr's ook nog wel eens moeilijk doen.

het idee van die kenwood is erg mooi, maar moet toch nog wat groeien om perfect te werken.
Pagina: 1