Zender/Ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Ls,

Ik zit met een probleem.. Heb heb m'n muren laten stuken, en kwam er later achter dat m'n telefoon draad van de centrale af weg is.. Het draad van de centrale uit, is het draad voor m'n nummer weergave...

M'n vraag is..

Is het mogelijk, of is het er al, dat je een zender/ontvanger maakt om de signalen van het telefoon draad te versturen 'door' een muur, over een afstand van min. 3 meter??? het gaat NIET om gesprekken maar om de info voor de nummers????

Een nieuw GAT boren is uit denboze.. ..

BVD...

[ Voor 9% gewijzigd door Macconner op 08-06-2003 02:14 ]

Macconner! | speed 733@1007 :)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
DECT. Maar wordt duur als je nog geen DECT-apparatuur hebt. Als je precies je situatie uitlegt dan helpt dat. Er zijn bijvoorbeeld programma's die de nummerweergave-info 'broadcasten' over het Ethernet zodat op andere PC's ook gezien kan worden wie er belt. Dat is voor ISDN.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Neuh.. het is gewoon analoog... ik heb een homevox universul 4+1 (oid) en die herkent geen nummerweergave, dus moet je buiten de centrale om, werkt prima, maar dat draad is dus pleite.. vanuit de centrale wil ik dus een zender pleuren en ontvangen aan de andere kant van de muur...

Verwijderd

Gaten boren uit den boze uit angst dat het afbrokkeld? Bij Cisco leren we dat we de zooi moeten afplakken voor we gaan boren in zo'n muurtje.

Aangezien er ook stroom over de normale telefoonkabel gaat, en je zo te horen nog analoog bezig bent, lijkt me het niet mogelijk, aangezien stroom niet echt draadloos kan (Helaas...)

Wat ik begreep heb je 2 snoeren lopen naar je telefoonplek toe vanaf de centrale/hoofdpunt. Namelijk eentje naar de telefoon, en eentje naar de nummerweergever.

Veel telefoons ondersteunen doorlussen, alhoewel het stekkertje vaak achter een metalen plaat/dekseltje zit weggewerkt aan de onderkant/achterkant van de telefoon. Kan jou telefoon dat niet?

En anders; toch voorzichtig gaan boren, of leren leven met een kabel over de vloer, of geld uitgeven voor een toestel met ingebouwde nummerweergave.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Je kunt toch gewoon de andere twee aders uit je 4-aderige snoer gebruiken?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Die 4 aderige draad is al in gebruik voor een lijn naar boven... ...

Ik wil geen gaten maken in de muur.. M'n telefoon 'toestel' heeft wel ondersteuning voor nummer weergave maar de centrale laat het niet door (te oud) ... :| een draad over de vloer is geen optie... als het zender/ontvanger niet kan, toch maar denken aan een telefoon 'draadloos'.... basis in de 'gang' nummer geval in de kamer... 'probleem' opgelost.. ' :|

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Misschien is een DECT centrale wel het beste, ja dat betekent een nieuwe telefoon centrale MAAR....dan DECT.

DECT is echt top hoor, kan vanuit hier zo makkelijk 50 meter verder lopen zonder dat er storing of verlies van contact optreed!

There is no place like ::1

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
dit heb jij nodig

http://www.kijkshop.nl/on...h%5Fsegment=Nummermelders

verkrijgbaar bij kijkshop

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Macconner schreef op 08 June 2003 @ 03:28:
Die 4 aderige draad is al in gebruik voor een lijn naar boven... ...

Ik wil geen gaten maken in de muur.. M'n telefoon 'toestel' heeft wel ondersteuning voor nummer weergave maar de centrale laat het niet door (te oud) ... :| een draad over de vloer is geen optie... als het zender/ontvanger niet kan, toch maar denken aan een telefoon 'draadloos'.... basis in de 'gang' nummer geval in de kamer... 'probleem' opgelost.. ' :|
Huh! De draad die van je centrale naar de telefoon loopt, bastaat ook uit 4 aders waarvan er maar twee gebruikt worden. gebruik de andere twee dus voor je nummermelder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 06:26:
[...]

Huh! De draad die van je centrale naar de telefoon loopt, bastaat ook uit 4 aders waarvan er maar twee gebruikt worden. gebruik de andere twee dus voor je nummermelder.
Als ik het goed begrijp bedoelt hij dat twee aders gebruikt worden voor de ene telefoon en de andere twee aders gaan naar een andere telefoon boven. :?

Verwijderd

Volgens mij heb je gelijk, dit kan nog wel eens de makkelijkste oplossing zijn. ;)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 10:10:
[...]

Volgens mij heb je gelijk, dit kan nog wel eens de makkelijkste oplossing zijn. ;)
Het is draadloos, maar waar verbindt het mee?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Wat heefd dit met pc`s te maken?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
insan1ty schreef op 08 juni 2003 @ 11:24:
[...]

Het is draadloos, maar waar verbindt het mee?
de zender kan gewoon naast de centale staan en moet direct op de analoge lijn worden aangesloten

oja en een stopcontact

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1