Inbellen op afstand (LAN)

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik heb hier een servertje staan met een 56k modem. ik laat deze niet automatisch inbellen wanneer een client om een connectie vraagt, omdat op een paar clients allemaal vage troep is geinstalleerd die dan willen connecten, waardoor de server zomaar gaat inbellen, en das niet zo lekker voor de telefoonkosten.

dus wat ik wil is een programmaatje wat je bijvoorbeeld in de tray van de clients installeerd waarmee je kan inbellen en ophangen.

ik heb sygate office network geprobeerd (die kan dat) maar dat is onstabiel dus ik gebruik nu winroute (die dat helaas niet kan).

weet iemand hier iets voor?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Het is niet precies wat je in dit topic vraagt, maar probeer dit proggie eens.

http://studserver.uni-dortmund.de/~su1669/spybotsd12.exe

Homesite: http://security.kolla.de/

Als het goed is kan het naast het verwijderen van spyware/updaten van de laatste spyware enz. je ook imuun maken voor al die inbelprogjes.

Dan kan je de clients voortaan wel laten inbellen.

Laat me even weten of het werkt.

Verwijderd

Let me get this straight; je wilt een 56k verbindinkje remote delen?

• mjszwo
  • Niet online
het gaat dus niet om malware dialers ofzo, maar om progjes die willen updaten via internet, die zorgen er ook voor dat de server dan gaat inbellen.

en de server deelt dus het internet dat via die 56k modem. en ik wil dus inbellen vanaf de clients/workstations.

dat doen we nu doormiddel van Remote Administrator, maar dan neem je gewoon de hele pc over, en dat is zo onhandig. ik wil dat we gewoon doormiddel van 2 klikken op een client kunnen inbellen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
vroeger toen ik nog een 56k modem had gebruikt ik altijd wingate, deze had een remote admin tool waarmee je op afstande de lijn kon droppen (en de boel configgen :P ) beetje net als sygate trouwens

of je neemt smoothwall om internet te delen, deze heeft ook een webbeheer page waarin je je line kan droppen, (een leek kan de was doen dan)

A wise man's life is based around fuck you

• mjszwo
  • Niet online
wingate gaat vechten met ICS denk ik, en ICS wil ik liever behouden :)

en smoothwall zal niet gaan draaien want de server draait win2kserver (smoothwall is linux toch?)

• Zwelgje
Caponi schreef op 08 June 2003 @ 10:38:
wingate gaat vechten met ICS denk ik, en ICS wil ik liever behouden :)

en smoothwall zal niet gaan draaien want de server draait win2kserver (smoothwall is linux toch?)
je kan wingate als proxy installeren en niet als NAT router, dan conflicteerd het niet met ics...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

naar mijn weten doet wingate hetzelfde als ICS... alleen beter
ICS eraf en wingate erop klaar

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wingate zal toch vol met beveiligsgaten?

[edit]
Meen ik te hebben gelezen in een C!T ooit, maar dat was wel jaren terug. In datzelfde stuk over internetsharen kwam Sygate juist weer naar voren als zijnde "goed" en dat was ook het moment dat ik dus Sygate ging gebruiken. Er stond ook een kadertje van die Linux-distro die op een flop paste.

[ Voor 80% gewijzigd door DUX op 08-06-2003 10:50 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Caponi schreef op 08 juni 2003 @ 01:41:
hoi

ik heb hier een servertje staan met een 56k modem. ik laat deze niet automatisch inbellen wanneer een client om een connectie vraagt, omdat op een paar clients allemaal vage troep is geinstalleerd die dan willen connecten, waardoor de server zomaar gaat inbellen, en das niet zo lekker voor de telefoonkosten.

dus wat ik wil is een programmaatje wat je bijvoorbeeld in de tray van de clients installeerd waarmee je kan inbellen en ophangen.

ik heb sygate office network geprobeerd (die kan dat) maar dat is onstabiel dus ik gebruik nu winroute (die dat helaas niet kan).

weet iemand hier iets voor?
Aaah, zo bekend dit probleem ;)

Heel vroeger hebben wij daar ICS Companion 1.0 voor gebruikt, maar dat draait niet meer lekker op XP. Toen wij zijn overgestapt naar XP hebben wij ICS Companion vervangen door Razzmon. Die hebben we gebruikt totdat we ADSL konden krijgen :P, heeft nooit problemen gegeven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mjszwo
  • Niet online
hey dat razzmon ziet er perfect uit! :D

thanx :D

• Zwelgje
DUX schreef op 08 June 2003 @ 10:46:
Wingate zal toch vol met beveiligsgaten?

[edit]
Meen ik te hebben gelezen in een C!T ooit, maar dat was wel jaren terug. In datzelfde stuk over internetsharen kwam Sygate juist weer naar voren als zijnde "goed" en dat was ook het moment dat ik dus Sygate ging gebruiken. Er stond ook een kadertje van die Linux-distro die op een flop paste.
ja hallo zeg, jaren terug... :D inmiddels zijn we al wat versies verder en is het veiliger geworden.

dus om je te gaan baseren op een mening van een paar jaar geleden.. geen goed plan, we leven nu!

Verwijderd

Met ics kun je ook remote de verbinding aan uit zetten,
onder xp krijg je dan de verbinding te zien. bij netwerk verbindingen.
en dan kun je hem laten connecten.

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

2e resultaat:
Internet software
Direct dial. Dial remotely and share your modem easily. This gives you
the ability to dial / hang-up remotely and share your modem easily. ...
www.birusoft.com/ - 16k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
googlen is een vak apart :)

• mjszwo
  • Niet online
nog effe een klein kickje om te kijken of er nog mensen zijn die nog meer van dat soort prog's weten :) razzmon werkt perfect, maar het moet volgens mij ook op een gratis manier op te lossen zijn :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

winroute kan het wel
je moet gewoon de webadmin activeren
je kan precies instellen via banlisten wat hier wel en niet bij mag

ne dan "http://<ipserver>:3129" dan kom je op de vrij simpele webinterface

daar staat een linkje dail of hangup
dat is dus http://10.0.1.100:3129/apply?action=hang&iface=3 voor mij

als je die link aanroept vanaf een andere pc kun je het gewoon besturen

btw als je naam en password wil meesturen met een url dan is het

http://naam:password@site:port

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 14-06-2003 21:16 ]

Iperf

• mjszwo
  • Niet online
hmm klinkt interessant. zou je dat ook kunnen uitvoeren zonder IE te hoeven openen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die pagina kun je wel bijv wel onderdeel maken van je active desktop bijv

kan vast ook wel met een anderproggie dan iexplorer maar daar heb ik me nooit zo mee bezig gehouden ....

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Caponi schreef op 14 juni 2003 @ 19:33:
nog effe een klein kickje om te kijken of er nog mensen zijn die nog meer van dat soort prog's weten :) razzmon werkt perfect, maar het moet volgens mij ook op een gratis manier op te lossen zijn :)
freeware? Ehhh, dit? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1