Toon posts:

Mobo of processor kadoek?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb van de week onderdelen gehaald voor een systeem te bouwen.
Nadat alles in elkaar zat, ging de stekker er in, zoals de andere pc's die ik gebouwd heb.
Alles is goed, opstarten, bios bekeken, alles oké, alleen FSB van 100 naar 133 zetten (amd 2000+) F10, enter........hij start op met gekleurde blokjes beeld.....vreemd.
Reset gedrukt.......3 a 4 keer, de knop even een paar seconden ingedrukt.....opnieuw aan........ja, nu gaat het goed, vreemd.
Me geinstaleerd, alles werkt, ook na enkele keren opnieuw opstarten.

De volgende dag, pc aan......he weer die kleurrijke blokjes......hij start wel op, maar er valt weinig te zien behalve dat die blokjes veranderd.
Vreemd, reset......del, in de bios....FSB staat op 100, ik had het gisteren op 133 gezet, hé de tijd loopt 2 uurtjes verkeerd.
Oké, weer veranderd......opgestart met blokjes.......aan knop 5 sec ingedrukt.......uit.
Weer aan......en nu is het weer goed, gewoon beeld en draaien als een trein.
Hé, er zijn enkele instellingen van Me (beeld) weer veranderd....???

Wie herkend dit?
Wie weet een oplossing?
Mobo niet goed?
AMD 2000+ wankel
Of toch die batterij....

Het zijn allemaal nieuwe onderdelen:

Behuizing ATX Midi STD 300W
MSI KT4 V KT400 AMD
AMD 2000+
DDRAM 256Mb PC2700 333MHz
HDD 80Gb 7200 rpm IDE ATA 133
MSI Geforce4 MX440 TD8x 64Mb

Groetjes,

Willy

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien geheugen timings te strak staan ? probeer die eens op spd te zetten, of langzamer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is nog flink wat wat je kunt proberen hier- je vermeldt niets over de temperatuur van je CPU, als je de batterij verdenkt kun je die verwisselen etc.

Dit graag lezen eer je post :)
en daar staat dan het volgende in:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Probeer dat eerst, allicht kom je er dan uit :)
Let trouwens ook op je titels- "Mobo of processor kadoek?" zegt niet zoveel. Dat had beter iets als "Vastlopers met artefacten op KT4" kunnen zijn ;)

Edit: en herlees trouwens ff de FAQ waar je je mee accoord en bekend verklaarde toen je je aanmeldde- wij tweakers doen elkaar constant de groeten dus hoef je niet onder iedere post 'Groetjes, Willy' te zetten :o

Overigens klinken die blokjes als videokaartproblemen...

Succes :)

/faq - dicht

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 08-06-2003 01:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.