Toon posts:

Standby met ICS en WOL werkt niet goed op w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn w2000 pro internet gateway computer, die fungeert om de andere computers van kabel internet te voorzien heb ik WOL en ICS geinstalleerd, werkt aardig.
Alleen wil ik dat de computer ook op standby gaat, en later hibernate (tegen het lawaai en het stroom verbruik) na bv een half uur van geen netwerk of mouse activiteit. Dat gebeurt maar soms en ook als je op een andere computer aan het internetten bent gaat de internet gateway vrolijk op standby. Hoe kan ik dit voorkomen? Moet je ergens aangeven dat netwerk activiteit ook geen reden is om op standby te gaan, net als mouse activiteit?

Ook gaat i niet altijd na de in "power options" aangegeven tijd op standy/hibernate.

Ik heb de search gebruikt, met weinig resultaat.
zijn het sommige processen die bytes blijven lezen of schrijven? zoals bij mij CSRSS.exe en explorer.exe

het gaat om een Athlon 800 op een abit kt7raid met 448 mb ram. 2 x ide van 7 en en 4 gb. netwerkkaartjes van realtek, met WOL en een intel kaart met digital chip.
w2000 sp3 met alle belangrijke windowsupdates. verder vrijwel niets geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Na ruim 1,5 geregistreerd te zijn bij GoT moet je toch wel weten dat het niet zo netjes is om je topic zo snel een schop te geven? (zeker niet midden in de nacht)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Volgende keer ook je OS even in de title vermelden aub
Windows Operated Systems - Policy

maar goed, ontopic ;)
Standby als er geen netwerk activiteit is zal lastig gaan, omdat er met elke netwerk verbinding altijd activiteit is.
Je zal deze standby optie dus afhankelijk moeten maken van de vraag of er nog clients verbonden zijn met de gateway.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal niet meer schoppen. ik ben gewoon verwend denk ik en fantastisch snelle replies gewend. os staat wel in de titel btw.

ontopic:
er is wel vaak netwerk activiteit ja. Maar hoe kan je met windows Internet connection Sharing aangeven dat hij op standby moet gaan als er geen clients meer zijn?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 13:21:
er is wel vaak netwerk activiteit ja. Maar hoe kan je met windows Internet connection Sharing aangeven dat hij op standby moet gaan als er geen clients meer zijn?
Je zal de machine echt als server moeten laten functioneren. Dus dat de clients in moeten loggen. Dit kan je dan ook eventueel automatisch laten doen, maar dat weet je iig op de server dat er clients verbonden zijn.
Met alleen ICS heeft de server geen benul van clients. De server weet alleen dat hij bepaald verkeer van de ene netwerkkaart moet doorsturen naar de andere en andersom, meer niet.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

WOL is niet simpel dat je machine weer opstart wanneer er een voor hem bestemd ethernet frame binnenkomt.

Bij WOL moet er een zogenaamd "Magic Packet" verstuurd worden. Dit is een broadcast pakket dat een specifieke inhoudt heeft. De netwerkkaart herkent dat pakket, en start de pc weer op.

Met WOL zal je niet kunnen bereiken wat je wilt zonder eerst op de clients een Magic-Packet Tool geinstalleerd te hebben. Voor verdere info over WOL hier een linkje naar AMD.

Verwijderd

Topicstarter
jawel hoor, windows regeld het ook allemaal goed zonder tools. als je maar bij de netwerkkaart in device manager het vinkje "allow this divice to bring the computer out of standby" aanzet gaat het goed + de instellingen in je bios en de kabel op je mb natuurlijk.

Een echte server met passwords en users en zo vind ik te omslachtig en onhandig, maar is wel een oplossing ja.
Pagina: 1