Toon posts:

XP vind S-ATA niet bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht, het bestaat uit een EPOX 8RDA3+ moederbord en ik heb er een S-ATA schijf bij gekocht van Seagate. Ik heb die HD verdeeld in partities en actief gezet met Partition Magic, nu wou ik XP instaleren, na het blauw scherm gedeelte, vraagt die of ik XP wil instaleren, nadat ik op ENTER druk zegt die dat hij geen HD vind :s

Ik heb ook nog een gewone U-ATA DVD-Rom en een schrijver, beide van LiteOn. Kan S-ATA samen werken met U-ATA?? Ik dacht toch van wel, maar omdat ik nog niet veel weet van S-ATA ben ik toch aant twijfelen...

S-ATA is nogal nieuw voor mij, maar is er iets dat ik nog extra moet doen? Drivers inladen zoals bij SCSI ofzo?? Ik heb al wat op het forum rondgezocht en zal seffes verder zoeken tenzij er iemand is die het antwoordt al weet?

Alvast heel erg bedankt...

Verwijderd

F6 bij het starten en een driverdiskette om de driver te laden doen wonderen :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
zoals Rosse zegt, komt helemaal vooraan in de installatie in de onderste balk eventjes snel voorbij flitsen

Daarna douw je dus die floppy erin en laat je hem zoeken. Hij vind er dan een aantal en 1 daarvan, de WinXP versie die kies je.

[ Voor 38% gewijzigd door cobratbq op 08-06-2003 00:01 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
S-ATA en gewone ATA werken gewoon samen. In die zin dat de drivers goed geladen zijn.
Je hebt op je CD-Rom die bij het moederbord geleverd wel drivers staan.
Daarna copieer je Txtsetup.oem met de win2K/XP dir of drivers mee op de floppy. En f6 gebruiken om een extra ATA controller op tegeven.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Heel hartelijk bedankt!! Ik ga het nu direct proberen :D

Verwijderd

Topicstarter
Whieee!! Het werkt! Eigenlijk is het best simpel :+

Nu had ik nog een vraag(je)... Op het mobo zit een S-ATA1 en 2 aansluiting alsook een U-ATA1 en 2, nu had ik op S-ATA1 men HD gestoken en op U-ATA1 men schrijver en DVD, maar de bios vond de schrijver en HD niet, nadat ik ze had omgestoken naar U-ATA2 vond hij ze wel? Heeft dit iets te maken dat S-ATA1 bezet is? Of heb ik gewoon ergens een stomme fout gemaakt? :P

Nogmaals heel erg bedankt !! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:12:
Whieee!! Het werkt! Eigenlijk is het best simpel :+

Nu had ik nog een vraag(je)... Op het mobo zit een S-ATA1 en 2 aansluiting alsook een U-ATA1 en 2, nu had ik op S-ATA1 men HD gestoken en op U-ATA1 men schrijver en DVD, maar de bios vond de schrijver en HD niet, nadat ik ze had omgestoken naar U-ATA2 vond hij ze wel? Heeft dit iets te maken dat S-ATA1 bezet is? Of heb ik gewoon ergens een stomme fout gemaakt? :P

Nogmaals heel erg bedankt !! _/-\o_
Het zijn onafhankelijke controlelrs, dus je kunt ze gewoon op die manier volzetten.
Weet je zeker dat de kabels en alles goed aangesloten waren toen hij die hdd niet kon vinden?
En ook gelet op master/slave (voor je U ATA natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Yep heb daar alemaal op gelet... Daarmee dat ik dat niet snapte, maar als het toch zo moet werken ga ik het nog eens proberen. Kwil toch weten of die het doet of niet...

Verwijderd

woohoo, ik zit nu toevallig met hetzelfde probleem te knoeien als de TS.
hopelijk werkt het ook bij mij :)

- Edit -
The_Greater schreef op 08 juni 2003 @ 00:02:
S-ATA en gewone ATA werken gewoon samen. In die zin dat de drivers goed geladen zijn.
Je hebt op je CD-Rom die bij het moederbord geleverd wel een dirvers staan.
Daarna copieer je Txtsetup.oem met de win2K/XP dir of drivers mee op de floppy. En f6 gebruiken om een extra ATA controller op tegeven.
yeh, eindelijk gelukt!

_/-\o_

bedankt!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 12:10 ]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:53:
Yep heb daar alemaal op gelet... Daarmee dat ik dat niet snapte, maar als het toch zo moet werken ga ik het nog eens proberen. Kwil toch weten of die het doet of niet...
Kan het nie zijn, dat je sommige HD's ook apart moet jumperen als je bijvoorbeeld een non-ata slave er aan heb hangen. Was bij mijn Seagate zo.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Pagina: 1