laptop om o.a. te gamen: afweging

Pagina: 1
Acties:
  • 1.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 17:36
Ik ben van plan om komende week een laptop te gaan kopen en in eerste instantie kwam ik uit bij de HP pavilion ze4214s
Specs zijn hier te vinden.
Deze heeft een AMD-M 1800+ en een Radeon mobility met shared geheugen (max. 64 Mb).
Prijs: 999 euro incl. BTW

Ik wil niet meer dan 1000 euro uitgeven, maar omdat ike r vandaag achter kwam dat ik de BTW terug kan vangen ben ik dus weer gaan zoeken, maar ditmaal naar laptops tot 1200 euro en daarbij kwam ik het volgende tegen:

Toshiba Satellite 1410-304
Specs hier

Deze heeft geen brander, een Celeron 1.8 Ghz en een Geforce 4 420 Go en kost 1098 incl. BTW eventueel is ie ook te koop met brander OF met celeron 2.0 Ghz voor 1199 incl. BTW

Mijn probleem is nu, dat ik er waarschijnlijk ook op zal gaan gamen (niet al te veel maar als je klaar bent met internetten en het is lekker weer is gamen in de tuin toch wel relaxed 8) )

Maar welke combinatie is dan beter voor gamen: de XP1800+ met radeon shared, of een celeron 1.8/2.0 Ghz met GF4 420 Go?
En is dat verschil die 100/200 euro extra waard?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85119

Mijn visie hierop is zorg dat er ipv een 4200 rpm hdd een 5400 rpm hdd in zit. Je kunt wel dikke specs hebben maar je HDD moet het ook aankunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59092

Die Toshiba link werkt niet, zou het vergelijken wel makkelijker maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
Mijn mening: liever die amd dan die celeron ;) mits die amd een mobile is, want een normale amd is niet fijn in een laptop (hitte/stroomgebruiken).

En bij die videokaart is het moeilijk, technisch gezien zou ik voor de Radeon gaan, ware het niet dat je niet zegt welke :P Shared geheugen maakt niet uit, je stopt gewoon een grotere hoeveelheid ram erin (altijd goed..). Maargoed, dit is mijn mening, het is laat en ik heb er niet echt over nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Anoniem: 59092 schreef op 07 juni 2003 @ 23:46:
Die Toshiba link werkt niet, zou het vergelijken wel makkelijker maken... :)
Bij mij werkt hij gewoon hoor :?

Die AMD is voor zover ik weet idd een mobile processor.
Het punt is vooral, is er veel performance verschil tussen de mobile XP1800+ en de celeron 1.8 en zo ja, wordt dat weer goedgemaakt door dat verschil in de videokaart?

[ Voor 35% gewijzigd door Raimond613 op 07-06-2003 23:52 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Gamen op een laptop??? :r

Maar goed... ieder zijn/haar smaak.

Ik zou voor de AMD gaan... absolutemo... Waarom? Ik heb betere ervaring met AMD dan met Intel, maar ja... dat is ook weer ieder voor zich. Ik denk dat je zelf het systeem eens met elkaar moet vergelijken. Je komt er dan vanzelf uit denk ik :)

Maar nogmaals... gamen op een laptop is echt NIET aan te raden... tenzij je graag low-end wilt gamen ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Wat ik al zei: als het mooi weer is en ik zit buiten te internetten en ik ben klaar met internetten wil ik wel ff gamen en dan ga ik daarvoor niet naar binnen :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85119

niet helemaal ontopic

weet iemand of er al een 7200 rpm hdd die niet de accu binnen een half uurtje leeg zuigt bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Anoniem: 85119 schreef op 07 June 2003 @ 23:54:
niet helemaal ontopic

weet iemand of er al een 7200 rpm hdd die niet de accu binnen een half uurtje leeg zuigt bestaat
Volgens mij niet, maar dan zeg ik erbij... ik ben niet zo heel erg thuis in het laptop wereldje...

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zou voor amd / radeon gaan

Heb wel eens een soort gelijke combo gezien en zelfs ut2k3 was nog een beetje te spelen, dus daarmee gaat het wel..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou persoonlijk de Celeron nemen. dan voor 1200 die 2 Ghz. Een 2 ghz celeron is minstens net zo snel als een 1,53 Ghz AMD.
Volgens mij is die GeForce GO sneller dan die Radeon omdat die z'n eigen geheugen heeft. De Radeon pakt je werkgeheugen, op zich niet zo'n probleem alleen het werkt enorm traag. Stel je maar voor dat je een vet desktop systeem hebt waarbij je een GeForce4 Ti4600 neemt met 16 mb geheugen en je AGP aperture size staat op 512 ofzo. Dat werkt echt niet snel hoor, je videokaart geheugen haalt vaak hogere bandbreedtes dan je proc -> werkgeheugen, plus dat de latencies gewoon een stuk lager zijn. vergelijk het met cache geheugen op een processor.
Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:54
Viper_74 schreef op 08 June 2003 @ 00:13:
Ik zou persoonlijk de Celeron nemen. dan voor 1200 die 2 Ghz. Een 2 ghz celeron is minstens net zo snel als een 1,53 Ghz AMD.
Volgens mij is die GeForce GO sneller dan die Radeon omdat die z'n eigen geheugen heeft. De Radeon pakt je werkgeheugen, op zich niet zo'n probleem alleen het werkt enorm traag. Stel je maar voor dat je een vet desktop systeem hebt waarbij je een GeForce4 Ti4600 neemt met 16 mb geheugen en je AGP aperture size staat op 512 ofzo. Dat werkt echt niet snel hoor, je videokaart geheugen haalt vaak hogere bandbreedtes dan je proc -> werkgeheugen, plus dat de latencies gewoon een stuk lager zijn. vergelijk het met cache geheugen op een processor.
Just my 2 cents
Volgens mij ben jij niet echt op de hoogte van de AMD ratings, kijk eens in de faq |:( . Een Celeron (en Duron) zal je erg tegen staan. Dit is meer een proc voor internetten en typen. Voor het zwaardere werk zijn er Athlons en Pentiums.
Ik zou cker gaan voor die Athlon omdat die veel beter is op game gebied. Ik denk ook dat een Radeon beter zal zijn dan zo'n mobile GF 4 MX 420 je ;)

Oja, voor Toshiba betaal je een hoop voor de merknaam en kosten vaak uitbreidingen onnodige meer en zijn dingen ook zo zodat je hun dure zooi moet gebruiken (iig zo was het vroeger helemaal, het zal nu wel ietsie pietsie minder zijn).

[ Voor 27% gewijzigd door XoReP op 08-06-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 17:54

wouterve

Swinger of States

Die HP maakt gebruik van een mobile chipset van Ati, de IGP320-M. Deze chipset voorziet in een geintegreerde grafische kaart, die gebruik maakt van het werkgeheugen van de laptop. Deze videokaart is niet of nauwelijks geschikt om mee te gamen, zie hiervoor ook Tom's Hardware. Een vriend van mij heeft zo'n laptop van HP (zie ook [rml]wouterve in "[ HP] Notebook vraagjes"[/rml] ), en ik kan je vertellen dat daar maar zeer matig mee te gamen valt. Ikzelf heb een Toshiba-laptop met zo'n Geforce4 MX Go 420, en daar is heel best mee te gamen. Overigens kwam de laptop waar jij op doelt volgens mij ook als "Beste koop" uit een test van de consumentengids van een maand geleden.

Wat betreft de processor kan ik eigenlijk niet zoveel zinnigs zeggen. Ik weet alleen dat Celerons vrij zuinig omgaan met energie en dat ze niet zo warm worden, maar die AMD's worden ook niet buitensporig heet. Verder weet ik niet precies hoe het zit met eventuele extra snelheid van de Athlon, maar zo die er zou zijn, moet jij voor jezelf uitmaken of je dat verschil erg belangrijk vindt.

Wat je moet doen is voor jezelf een afweging maken hoe belangrijk jij het gamen vindt. En daar moet je vervolgens je keus van laten afhangen: wil je daar extra geld voor neerleggen? It's all up to you :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ok, dat verandert idd de zaak, De radeon mobility zal wel beter zijn werk doen.

Maar die zit hier niet in, overigens zal naar mijn inzicht beide laptops afvallen.

Celeron te weinig power, en de ati weer te weinig power kwa geheugen.

Kijk eens naar zo'n medion laptop, die zijn absoluut niet zuinig kwa stroom maar voor een beetje prijs wel een mooie laptop :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76472

powerbook apple g4...unreal draaait megavlotjes op de radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10773

Anoniem: 85119 schreef op 07 June 2003 @ 23:44:
Mijn visie hierop is zorg dat er ipv een 4200 rpm hdd een 5400 rpm hdd in zit. Je kunt wel dikke specs hebben maar je HDD moet het ook aankunnen :)
Maar welke notebooks hebben nu een 5400 toeren harddisk? Vroeger kom je bij DELL een 5400 toeren hd kiezen maar dat is nu ook niet meer. Het is allemaal 4200 toeren wat de klok slaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 10773 op 08-06-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Anoniem: 76472 schreef op 08 June 2003 @ 10:37:
powerbook apple g4...unreal draaait megavlotjes op de radeon
Mja en nou alle andere denkbare games op de markt nog :+ (op die 4 voor de mac na)
Jewel Brilliant 2780 15" / Athlon XP-M 2400+ / 40 GB / 512MB / Combo / ATi M9 64 MB Video / MP3 : € 1.289,-

* Jewel Brilliant 2780 notebook
* 15" XGA TFT Scherm (1024x768)
* Mobile AMD Athlon XP-M 2400+ 512kb cache (Barton core)
* 512MB intern geheugen
* 40GB harddisk
* ATi M9 Video, separaat 64MB geheugen
* 8x DVD/24x CD/24x CDR/24x CDRW Combo
* TV-OUT
* USB 2.0 & Firewire
* MP3 speler in voorkant
* Onboard sound en speakers
* VGA, IR, PCMCIA, PS/2, parallel
* 56k Modem en 10/100Mbit Netwerk
* Excl. Windows
Zit net ietsje over je budget, maar is het imo meer dan waard _o_

//Edit: Linkje: http://www.computer-land....&prodid=3585&back=listall

[ Voor 9% gewijzigd door rvanlooijen op 08-06-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Godjira schreef op 07 June 2003 @ 23:51:

Ik zou voor de AMD gaan... absolutemo... Waarom? Ik heb betere ervaring met AMD dan met Intel, maar ja... dat is ook weer ieder voor zich. Ik denk dat je zelf het systeem eens met elkaar moet vergelijken. Je komt er dan vanzelf uit denk ik :)

Maar nogmaals... gamen op een laptop is echt NIET aan te raden... tenzij je graag low-end wilt gamen ;)
Low-End gamen is er tegenwoordig op een goede laptop niet zo snel meer bij.... Ik kan makkelijk games draaien op mijn laptop (GTA Vice City, Unreal2, Enter The Matrix). Okee zitten dikke specs op. Maar ik kan het wel. Tis gewoon een kwestie van de juiste mix aan componenten. Specs van mijn laptop vind je terug in mun sig.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
wouterve schreef op 08 juni 2003 @ 01:27:
Die HP maakt gebruik van een mobile chipset van Ati, de IGP320-M. Deze chipset voorziet in een geintegreerde grafische kaart, die gebruik maakt van het werkgeheugen van de laptop. Deze videokaart is niet of nauwelijks geschikt om mee te gamen, zie hiervoor ook Tom's Hardware. Een vriend van mij heeft zo'n laptop van HP (zie ook [rml]wouterve in "[ HP] Notebook vraagjes"[/rml] ), en ik kan je vertellen dat daar maar zeer matig mee te gamen valt. Ikzelf heb een Toshiba-laptop met zo'n Geforce4 MX Go 420, en daar is heel best mee te gamen. Overigens kwam de laptop waar jij op doelt volgens mij ook als "Beste koop" uit een test van de consumentengids van een maand geleden.
Maar wat moet ik dan verstaan onder 'zeer matig'?
Die review bij Toms hardware geeft aan dat er toch nog zon 37 fps te halen is met Q3 dus dat lijkt mij toch alleszins in orde om te gamen?

[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 08-06-2003 15:55 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Raimond schreef op 08 June 2003 @ 15:54:
[...]

Maar wat moet ik dan verstaan onder 'zeer matig'?
Die review bij Toms hardware geeft aan dat er toch nog zon 37 fps te halen is met Q3 dus dat lijkt mij toch alleszins in orde om te gamen?
37fps is net genoeg, maar q3 is ook al behoorlijk oud. Nieuwere spellen gaan dan dus niet goed werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 08-06-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Laatst online: 07:45
Godjira schreef op 07 June 2003 @ 23:51:

Godjira schreef op 07 June 2003 @ 23:56:
[...]

Volgens mij niet, maar dan zeg ik erbij... ik ben niet zo heel erg thuis in het laptop wereldje...
Als je niet echt thuis bent in het laptop wereldje hoe weet je dan dat gamen :r is ... :?

Beetje vreemde manier van conclusies trekken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84419

Ik ergerde mij ook een beetje aan de postst van Godjira, zeker omdat gamen op een laptop wel zeker mogelijk is, als je dan iets niet zeker weet (en je bent niet thuis in de 'laptop wereld') maak dan niet zulke loze opmerkingen.... toch? :P

Ik heb zelf een Medion (niet lachen :D ), kwaliteit van de componenten is suxxor, maar ik kan er wel generals en UT2003 op spelen, niet met details hoog, maar medium detials werkt prima (UT2003 zo rond de 50 fps). ;)

Anyhow, ik zou echt niet voor de shared gaan, simpel omdat deze sloom zijn. Waarom worden er dan dedicated 3D chips op laptop-mobo's gezet als de shared-truck de oplossing is. 8)

Maarrr.... toen ging ik kijken op de toshiba site, en daar vond ik dit:
Satellite 1410-304
Grafische controller fabrikant : NVIDIA
type : GeForce4™ 420 Go
geheugengrootte : 16 MB
geheugentype : DDR
BitBlT : 256 bit
aangesloten bus : 4 x AGP bus
en ik vind 16 mb wel errug weinig. Ik denk dat je hier niet fatsoenlijk games (zelfs de wat oudere) op kan draaien. Ik merk dat ik met mijn Ati M9000 @ 32 DDR al tegen de grens aan zit, nou draai ik op 2.4 Ghz dus de proc is niet de bottelnek bij mij. Maar een Celeron 1.8 Ghz zal op volle toeren draaien met games. Daar komt bij dat er 'maar' 256 geheugen in zit...... :/

Persoonlijk zou ik wat verder kijken voor het budget wat je in gedachte had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Ok, thanks maar ik kan echt niet veel beter vinden voor dit geld. Laptops van andere merken voor dit geld hebben bijna allemaal nog slechtere videokaarten dan die in de HP. Enige die echt goed is en redelijk betaalbaar is die Jewel die hierboven gepost werd, maar ten eerste ken ik het merk niet, ten tweede de shop niet en ten derde wordt het me dan eigenlijk toch wel te duur.... want die is wel 250 euro duurder dan de HP (excl. BTW)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78431

hij mag dan wel 250 euro duurder zijn, maar je zult er veel meer plezier mee hebben en er langer mee kunnen doen!, 64mb video is voorlopig zeer luxe voor een laptop videokaart, als ik jou was had ik die wel genomen!!, met de shop is niets aan de hand en jewel is een redelijk merk nooit echte klachten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.tweakers.net/nieuws/27393 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Godjira schreef op 07 juni 2003 @ 23:51:

ik game ook op mn laptop en dat is echt niet low end hoor ;)
het nadeel is dat je minder uit kan breiden, maar daarentegen kan ik op de bank of in de tuin gamen en das ook wel relaxed

[ Voor 10% gewijzigd door marko77 op 09-06-2003 17:44 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 13-06 22:54

makje

Professioneel prutser

Ik kwam nog wel een leuke laptop tegen (denk ik):

Acer Aspire 1604LC

*Intel® Pentium® 4 Processor 2,8Ghz; 512KB L2 cache; 533MHz processor system bus
*SiS645DX with SiS 962 chipset
*15" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixels resolution, 16.7 million colours
*ATI Mobility Radeon 9000 VGA Chip , 64MB VGA frame buffer with External 64MB VGA DDR SDRAM (SDRAM ja, beetje jammer maar wel 512 MB)
*512 MB DDR-266 SDRAM, max. 1024 MB
*40GB HDD
*Internal DVD&CDRW combo & FDD
*Internal 56 Kbps modem
*Ethernet 10/100 LAN
*S-video out, 1x PC Card slot type III, 4x USB 2.0, 1394 IEEE
*SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
*Keyboard with EURO-key
*Norton Anti-Virus® (90days trail), Adobe® Acrobat® Reader®, CyberLink® PowerDVD™ NTI® CD-Maker™
*Multilingual preload XP HOME (NL/FR/UK)
*ACPI compliant, 86Wh Li-ion battery, 2-hour battery life
*3.5-hour charge-in-use, 3-pin 120 W AC adaptor
*Weight: 3.7 kg (15" model)
*Dimensions: 32,6 (b) x 25,7 (d) x 4,9 (h) cm

linkje

edit:
stom, ik dacht ik zal de prijs ervan even erbij zetten, zie ik dat de prijs van Euro 1189.00 exclusief BTW is..... dus boven jouw budget helaas. mijn excuses voor het lekker maken

[ Voor 10% gewijzigd door makje op 09-06-2003 18:12 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
makje schreef op 09 June 2003 @ 18:10:
Ik kwam nog wel een leuke laptop tegen (denk ik):

Acer Aspire 1604LC

*Intel® Pentium® 4 Processor 2,8Ghz; 512KB L2 cache; 533MHz processor system bus
*SiS645DX with SiS 962 chipset
*15" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixels resolution, 16.7 million colours
*ATI Mobility Radeon 9000 VGA Chip , 64MB VGA frame buffer with External 64MB VGA DDR SDRAM (SDRAM ja, beetje jammer maar wel 512 MB)
*512 MB DDR-266 SDRAM, max. 1024 MB
*40GB HDD
*Internal DVD&CDRW combo & FDD
*Internal 56 Kbps modem
*Ethernet 10/100 LAN
*S-video out, 1x PC Card slot type III, 4x USB 2.0, 1394 IEEE
*SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
*Keyboard with EURO-key
*Norton Anti-Virus® (90days trail), Adobe® Acrobat® Reader®, CyberLink® PowerDVD™ NTI® CD-Maker™
*Multilingual preload XP HOME (NL/FR/UK)
*ACPI compliant, 86Wh Li-ion battery, 2-hour battery life
*3.5-hour charge-in-use, 3-pin 120 W AC adaptor
*Weight: 3.7 kg (15" model)
*Dimensions: 32,6 (b) x 25,7 (d) x 4,9 (h) cm

linkje

edit:
stom, ik dacht ik zal de prijs ervan even erbij zetten, zie ik dat de prijs van Euro 1189.00 exclusief BTW is..... dus boven jouw budget helaas. mijn excuses voor het lekker maken
Valt juist precies in zijn budget, zie de openingspost (de edit) :)

Maar wat is er mis met SDRAM, tis gewoon DDR SDRAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
edit:
idd, is nog duurder dan de Jewel ;)
Maar even goed bedankt voor het meedenken :)

Ik heb morgen waarschijnlijk geen tijd om de stad in te gaan, dus wordt het woensdag en het wordt 95% zeker de HP. Ik zal nog wel ff langs Vobis gaan om te kijken wat zij hebben liggen (t is tenslotte maar 1 deur verder :)) en volgens de website van Jewel zijn zij ook dealer daarvan, dus wie weet.

Thanks voor de replies iig!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien nog een tip, alhoewel bepaald een cliché; Neem geen overhaaste beslissingen!
:)

Heb ik ook met mijn laptop gedaan, en achteraf gezien had ik beter wat door moeten zoeken. Spaar anders nog ff door zodat je een iets betere fleptop kan aanschaffen. Zeker met de opkomst van de M9 van ATi en de FX Go's van nVidia zullen de M7 chip laptops in prijs zakken. :P

Succes nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85109

Laptop voor gaming? |:(

Als je echt een gamer bent en veel gamed raad ik je een Laptop niet aan.....
Mocht je er toch een willen neem er dan 1 van de besten... Want helaas zijn de videokaartjes in de Laptops en de Harddisks niet echt snel....

Neem anders deze Laptop. http://www.alienware.com/system_pages/area-51m.aspx . het kost wat maar je heb ook wat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 04-06 22:39
Anoniem: 85109 schreef op 10 juni 2003 @ 10:14:

Mocht je er toch een willen neem er dan 1 van de besten... Want helaas zijn de videokaartjes in de Laptops en de Harddisks niet echt snel....

Neem anders deze Laptop. http://www.alienware.com/system_pages/area-51m.aspx . het kost wat maar je heb ook wat :9~
Dat is nog eens niet het snelste, en daar zit ook geen mobile cpu in dus als je daar op full power gaat gamen, doe je maybe 30 min met je accu.

En dit ligt helemaal ver buiten ze budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, lekker lomp ding :{ Neem dan een Acer 800 Centrino notebook waar ook een ATI 9000 met 64MB DDR geheugen in zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Anoniem: 85109 schreef op 10 June 2003 @ 10:14:

Waarom lezen mensen alleen de topictitel en niet het bericht |:( :r
Dit soort replies voegen dus echt helemaal niks toe :X

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Ik heb zelf de Toshiba Satellite Pro 2100 - Dvd 14 aangeschaft en ben er zeer tevreden over.

Processor (cache) Mobile Intel Pentium 4 Processor-M 1.7 GHz (512 KB L2 cache)
Display (max. resolution) 14.1 XGA TFT (1024 x 768)
Graphics 32 MB NVIDIA GeForce4 420 Go, 4x AGP
Hard disk 30 GB
Memory (max.) 256 MB DDR (1024 MB)
Optical device 8x DVD-ROM or (Internal)
Floppy Disk Drive Yes (Internal)
Modem Yes
Networking Yes
Audio Audio system with stereo speakers
I/O Ports 2 x Type II or 1 Type III PCMCIA slot
1 x RJ-11 jack for Modem
1 x RJ-45 jack for LAN
1 x DC-in jack for AC adapter
1 x parallel port
1 x external VGA port
1 x headphone-out jack
1 x microphone-in jack
1 x FIR (Fast Infra Red) port
3 x USB port
1 x TV-OUT (NTSC/PAL; RCA connector)
1 x Firewire / IEEE 1394 slot (only Pentium 4)
1 x Secure Digital (SD) slot (only Pentium 4)
Battery Type Li-Ion
Maximum Battery Life 2.7 hours
Weight 3.4 kg / 7.45 lbs
Dimensions (W x H x D) 327.6 mm (W) x 42.8 - 45.5 mm (H) x 286.6 mm (D)
Operating System (language) Microsoft® Windows XP Pro (UK, NL, FR)
Warranty (countries) 1 Year Pickup & Return (Worldwide: 1 year carry-in)

Prijs: €859.00 (excl. BTW á 19%), met een gratis notebooktas!

www.computerpirates.com, heb de mijne hier ook vandaan en het is een keurig bedrijf.

Ik haal 4200 3Dmark 2001 punten, en speel er Counterstrike, Generals, Q3, NFS Hp2 en meer spellen op, je moet natuurlijk niet alles op High detail zetten maar het loopt allemaal prima.

Ps kan een Modje misschien mijn eerste bericht trashen? :>

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 30762 op 10-06-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Thanks Shaggy, nu wordt het interessant _/-\o_

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 15-06 13:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

wat zit iedereen hier toch te miepen over die harde schijf :?
afaik zolang je genoeg geheugen hebt (en 512 is genoeg) dan heb je je hd alleen nodig voor het laden van nieuwe lvls en zooi. en als dat nou een paar extra seconden duurt.........

5400 rpm hd's zijn lawaaierigen,warmer, en stroomvretender. das nou eigenlijk wat je net niet wilt in een laptop......................

shagggy overigens bedankt voor de link, ziet er interesant uit !
ps dat komt op 1065 inc btw uit . hoeven andere dat niet uit te zoeken :)

wel een beetje huivering tov toshiba gezien de ervaringen van de tue hiermee...........

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 10-06-2003 14:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe doen de centrino notebooks het eigenlijk op het gebied van gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Beetje mixed feelings. centrino is standaard een Intel Extreme 2 chipset. hoewel deze redelijk is zou een gforce 4 pro waarschijnlijk al iets beter zijn. kan echter ook nergens echte testen vinden :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

heuveltje schreef op 10 June 2003 @ 14:08:
Beetje mixed feelings. centrino is standaard een Intel Extreme 2 chipset. hoewel deze redelijk is zou een gforce 4 pro waarschijnlijk al iets beter zijn. kan echter ook nergens echte testen vinden :(
Da's niet waar. Een Centrino kan net zo goed een losse videochip hebben. De Acer 800 bijvoorbeeld heeft een ATI Mobile 9000 met 64MB DDR.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 10 June 2003 @ 14:09:
[...]

Da's niet waar. Een Centrino kan net zo goed een losse videochip hebben. De Acer 800 bijvoorbeeld heeft een ATI Mobile 9000 met 64MB DDR.
Maar een centrino met een ATI mobile 9000, met wat voor proc is dat vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Oscar Mopperkont schreef op 10 June 2003 @ 14:11:
[...]

Maar een centrino met een ATI mobile 9000, met wat voor proc is dat vergelijkbaar?
centrino 1,3 is ongeveer zo snel als een P4-2,0 desktop processor...dus meer dan genoeg voor de nieuwste spellen en eigenlijk al 300% teveel voor officewerk :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 10 June 2003 @ 14:11:
Een Pentium-M op 1.3GHz is vergelijkbaar met een P4 van 2.0 a 2.2GHz. De 1.6GHz Pentium-M komt meestal ruim boven de P4 2,4GHz uit. Dit zijn hele realitische waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Oscar Mopperkont schreef op 10 juni 2003 @ 14:11:
[...]

Exirion schreef op 10 juni 2003 @ 14:15:
[...]

Een Pentium-M op 1.3GHz is vergelijkbaar met een P4 van 2.0 a 2.2GHz. De 1.6GHz Pentium-M komt meestal ruim boven de P4 2,4GHz uit. Dit zijn hele realitische waarden.
Dat vraag ik mij dus ook af.
Ik heb op verschillende plaatsen (AnandTech, Tom's Hardware, Tweakers en hier) gelezen dat een pentium-m 1.6GHz dus net zo goed is als een P4-M 2.4 / 2.66 GHz.
Dus dat geloof ik ook wel, dat er centrino laptops zijn met leuke grafische kaarten als van ATI & NVidea dat heb ik ook al gezien. Ten minste ... wel met ATI kaarten, met NVidea kaarten schiet me nu niet zo 1,2,3 te binnen. Als die er al zijn met centrino.

Die combo pentium-m 1.6GHz en ATI mobile 9000 64MB daarmee kan je neem ik aan leuk mee gamen maar hoe zit het dan met je batterij ???
Die centrino's kunnen grofweg 5 uur mee, maar als je ermee gaat gamen hoe lang gaat je batterij dan nog mee ??? Een uurtje of 2 ???
En kan je dus ook leuk gamen ???
Want dat heb ik zo 1,2,3 niet gelezen in de Travelmate 80x topic en andere topics. Zoals die M2400N review topic.

Kan iemand zijn/haar ervaring met gamen op een centrino met ATI kaart hier neerzetten. Lijkt me wel interessant om te horen.

Want als die centrino's kunnen concureren met die p4-m chips met ATI kaarten dan ga ik helemaal voor een centrino laptop. :9
Ik zie dan alleen maar voordelen, goed gamen, lange werktijd, lekkere lichte laptops. _/-\o_

Ik zit namelijk rond te kijken naar een nieuwe laptop en was/ben van plan om het voorlopig maar uit te zingen met mijn huidige laptop tot Q1 2004 :'( (hoop dat het me lukt) want dan komt de Dothan uit en wordt hopelijk die 800.11g meteen geintegreerd. _/-\o_

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FongWan schreef op 10 June 2003 @ 16:03:

Ik zie dan alleen maar voordelen, goed gamen, lange werktijd, lekkere lichte laptops. _/-\o_
Toch zit er ook een klein ;) nadeel aan zown centrino 1,6Ghz notebook. De PRIJS!!!!

Voor dat geld koop je ook een leuke notebook met daarbij een complete gamecomputer, die sneller is dan zo'n centrino!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 10 June 2003 @ 16:11:
Voor dat geld koop je ook een leuke notebook met daarbij een complete gamecomputer, die sneller is dan zo'n centrino!
Nou, vind ik erg knap als je dat voor elkaar krijgt :?

Die 1.6GHz dingen zijn erg in prijs gezakt hoor... Je bent wat mij betreft gek als je nu nog iets anders dan een Pentium-M notebook koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 14-06 11:19
Ik begrijp echt NIET waarom er zoveel mensen hier voor de AMD + MObile Radeon zouden gaan. Shared video en gamen gaat gewoon NIET samen, al heb je een shared videokaart van 512 mb.

Absoluut voor een Geforce Go420 gaan, zul je geen spijt van krijgen! Tenzij je een normale pc gewend bent.. en nog niet hebt gezien hoe brak onboard laptop kaartjes zijn :p

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Sluuut schreef op 10 juni 2003 @ 16:20:
Ik begrijp echt NIET waarom er zoveel mensen hier voor de AMD + MObile Radeon zouden gaan. Shared video en gamen gaat gewoon NIET samen, al heb je een shared videokaart van 512 mb.

Absoluut voor een Geforce Go420 gaan, zul je geen spijt van krijgen! Tenzij je een normale pc gewend bent.. en nog niet hebt gezien hoe brak onboard laptop kaartjes zijn :p
De mobile Radeon is er in VEEL verschillende type's hoor... de M9 bijvoorbeeld met dedicated geheugen is niet bepaald traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 10 June 2003 @ 16:13:
[...]

Nou, vind ik erg knap als je dat voor elkaar krijgt :?

Die 1.6GHz dingen zijn erg in prijs gezakt hoor... Je bent wat mij betreft gek als je nu nog iets anders dan een Pentium-M notebook koopt.
Misschien overdrijf ik een beetje. Maar in de pricewatch waren die 1,6Ghz centrino's iets van 2500 euro. Dan kun je ook een notebook van 1250 euro en een pc van 1250 euro kopen.

Dit is de goedkoopste:
21 Acer TravelMate 803LCi Centrino 1.6GHz 15TFT 2x256MB RAM 40GB DVD-CDRW 56K modem € 2636,- 10-06

Ik heb van de week voor iemand voor €1099,- een hele leuke ASUS notebook met WLAN, AMD mobile 1800+, 512MB. en 15" scherm gekocht.
Dan zou je daarnaast nog 1500 euro nog een "normale" pc kunnen kopen. Neem dan zo'n ALDI configuratie. En je hebt ongelofelijk veel pc voor 2600 euro.

Meer, in mijn ogen, dan 1 centrino notebook. Dus die dingen moeten eerst keihard in prijs zakken (de 1,6Ghz) voordat je die snelheid kunt aanraden. De 1,3 is al wel betaalbaar (maar is dat weer snel genoeg voor gamen?).

[ Voor 43% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-06-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 04-06 22:39
Oscar Mopperkont schreef op 10 June 2003 @ 18:57:
[...]

Misschien overdrijf ik een beetje. Maar in de pricewatch waren die 1,6Ghz centrino's iets van 2500 euro. Dan kun je ook een notebook van 1250 euro en een pc van 1250 euro kopen.

Dit is de goedkoopste:
21 Acer TravelMate 803LCi Centrino 1.6GHz 15TFT 2x256MB RAM 40GB DVD-CDRW 56K modem € 2636,- 10-06

Ik heb van de week voor iemand voor €1099,- een hele leuke ASUS notebook met WLAN, AMD mobile 1800+, 512MB. en 15" scherm gekocht.
Dan zou je daarnaast nog 1500 euro nog een "normale" pc kunnen kopen. Neem dan zo'n ALDI configuratie. En je hebt ongelofelijk veel pc voor 2600 euro.

Meer, in mijn ogen, dan 1 centrino notebook. Dus die dingen moeten eerst keihard in prijs zakken (de 1,6Ghz) voordat je die snelheid kunt aanraden. De 1,3 is al wel betaalbaar (maar is dat weer snel genoeg voor gamen?).
6000 3dmarks, ja lijkt me snel genoeg + dx8.1 suport, daar kan je best wel op cs'en en de maker van doom3 zij dat doom3 op de ati M9 chip soepel zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb de Toshiba .... gamed perfect na een mem upgrade ....
Weinig geld voor een toch redelijke flapper, UT2003 draait goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 10 June 2003 @ 18:57:
De 1,3 is al wel betaalbaar (maar is dat weer snel genoeg voor gamen?).
Ken jij games die meer dan een P4 op 2.2GHz nodig hebben? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

dat wou ik ook al zeggen

pentium-m 1.3GHz kan je vergelijken met een p4-m 2.0GHz
pentium-m 1.6GHz kan je vergelijken met een p4-m 2.4 of 2.66GHz

dat moet denk ik wel genoeg zijn inderdaad.

trouwens hoe is het afgelopen met dat wireless vpn probleem ???
heb helaas niet echt tijd gehad om te volgen maar kan iemand hier iets meer over kwijt ???

[ Voor 8% gewijzigd door FongWan op 10-06-2003 20:12 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FongWan schreef op 10 juni 2003 @ 20:11:
trouwens hoe is het afgelopen met dat wireless vpn probleem ???
heb helaas niet echt tijd gehad om te volgen maar kan iemand hier iets meer over kwijt ???
Geen idee, maar ik durf vrijwel 100% uit te sluiten dat het iets met de hardware te maken heeft. Ethernet is Ethernet, en VPN is een hoger niveau protocol gebeuren. Als er problemen zijn dan moeten die met software fixes op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86467

Heeft de Ati radeon 9m altijd eigen geheugen of zijn er ook shared versie's? en welke versie heeft de aspire 1604?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Waarom koop je geen Dell, daar heb ik altijd goede ervaringen mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 10 juni 2003 @ 19:58:
[...]

Ken jij games die meer dan een P4 op 2.2GHz nodig hebben? Ik niet.
Ja haha, ik had het over de 1,6Ghz, en jij claimde dat ik veel te hoog zat met de prijzen. Bleek niet zo te zijn.

Daarbij er zijn en komen vast wel games die veel meer nodig hebben dan 2 Ghz, zeker als je ze op hoge res en veel fps wilt spelen.

Er werd ook ooit gezegd dat 640k geheugen genoeg zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Anoniem: 30762 schreef op 10 juni 2003 @ 11:06:
Ik heb zelf de Toshiba Satellite Pro 2100 - Dvd 14 aangeschaft en ben er zeer tevreden over.

Processor (cache) Mobile Intel Pentium 4 Processor-M 1.7 GHz (512 KB L2 cache)
Display (max. resolution) 14.1 XGA TFT (1024 x 768)
Graphics 32 MB NVIDIA GeForce4 420 Go, 4x AGP
Hard disk 30 GB
Memory (max.) 256 MB DDR (1024 MB)
Optical device 8x DVD-ROM or (Internal)
Floppy Disk Drive Yes (Internal)
Modem Yes
Networking Yes
Audio Audio system with stereo speakers
I/O Ports 2 x Type II or 1 Type III PCMCIA slot
1 x RJ-11 jack for Modem
1 x RJ-45 jack for LAN
1 x DC-in jack for AC adapter
1 x parallel port
1 x external VGA port
1 x headphone-out jack
1 x microphone-in jack
1 x FIR (Fast Infra Red) port
3 x USB port
1 x TV-OUT (NTSC/PAL; RCA connector)
1 x Firewire / IEEE 1394 slot (only Pentium 4)
1 x Secure Digital (SD) slot (only Pentium 4)
Battery Type Li-Ion
Maximum Battery Life 2.7 hours
Weight 3.4 kg / 7.45 lbs
Dimensions (W x H x D) 327.6 mm (W) x 42.8 - 45.5 mm (H) x 286.6 mm (D)
Operating System (language) Microsoft® Windows XP Pro (UK, NL, FR)
Warranty (countries) 1 Year Pickup & Return (Worldwide: 1 year carry-in)

Prijs: €859.00 (excl. BTW á 19%), met een gratis notebooktas!

www.computerpirates.com, heb de mijne hier ook vandaan en het is een keurig bedrijf.

Ik haal 4200 3Dmark 2001 punten, en speel er Counterstrike, Generals, Q3, NFS Hp2 en meer spellen op, je moet natuurlijk niet alles op High detail zetten maar het loopt allemaal prima.

Ps kan een Modje misschien mijn eerste bericht trashen? :>
Ik heb ook naar de Toshiba Satellite 1410-304 en bovenstaande Satellite Pro 2100 zitten kijken, alleen beide hebben maar 1 jaar garantie.

De Toshiba 1410-401 is hetzelfde als de 304 maar heeft een 2.0 GHz (ipv 1.8 GHz) Mobile Celeron processor en 2 jaar garantie.

Een vergelijking:

Satellite 1410-304

Mobile Intel Celeron 1.8 GHz
(256 KB L2 cache)
14.1 XGA TFT (1024 x 768)
16 MB NVIDIA GeForce4 420
30 GB
256 MB DDR (512 MB max.)
8x DVD-ROM 24x CD-ROM
Floppy Disk Drive (Internal)

1 jaar garantie

Prijs: €1000

Satellite 1410-401

Mobile Intel Celeron 2.0 GHz
(256 KB L2 cache)
16 MB NVIDIA GeForce4 420
30 GB
256 MB DDR (512 MB max.)
8x DVD-ROM 24x CD-ROM

2 jaar garantie

Prijs: €1090

Satellite Pro 2100

Mob. P4 Proc.-M 1.7 GHz
(512 KB L2 cache)

32 MB NVIDIA GeForce4 420
30 GB
256 MB DDR (1024 MB max.)
8x DVD-ROM 24x CD-ROM
1 x Firewire / IEEE 1394
1 x Secure Digital (SD)
1 jaar garantie

Prijs: €1022
met een gratis notebooktas

Pff... zo dat is getypt :)

De 304 valt af vanwege het geringe prijsverschil met de andere en de mindere specs en maar 1 jaar garantie.

Ik twijfel nu tussen de 401 en de 2100:
- Is het de moeite waard extra te betalen voor dat jaar extra garantie?
- Is de 2100 met P4-M processor nou veel sneller dan de Mobile Cel. 2.0 GHz?
- Maakt die 16 extra videogeheugen veel uit?

Ik wil de laptop voornamelijk gaan gebruiken als "portable desktop" zodat ik op mn werk en bij mn vriendin al mn bestanden mee heb. Dus voornamelijk officewerk en af en toe een spelletje. Ook voornamelijk werken met accu.

Wel wil ik hem vaak meenemen in laptop rugzak in trein/tram/metro, dus hij moet tegen een stootje kunnen. Vandaar de Toshiba en niet de veel goedkopere Promedion.

Graag advies! :)

p.s. Zal het trouwens veel uitmaken of ik nu een laptop koop, of na de zomervakantie (september) ik heb hem nu nog niet direct nodig en misschien zakken de prijzen nog wel ivm de centrino's ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door te(X)en op 10-06-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10773

Waarom wordt er nooit bijgezet hoeveel toeren die hardeschijven hebben? Een 60 GB harddisk is leuk. Maar als dat een 4200 toeren schijf is dan heb ik veel liever een 30 GB met 5400 toeren schijf. Het scheelt zoveel in snelheid van je pc. Met een trage harddisk is gelijk alles traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Geen idee hoeveel toeren ze hebben, Toshiba vermeldt het niet op hun site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Als het er al bij gezet werd heb ik tot nu toe alleen nog maar 4200 rpm's gezien, maar dat kan natuurlijk ook aan de prijsklasse liggen ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

nee ook duurdere types hebben practisch altijd 4200 rpm

maar staar je niet te blind op die rpm. door de zeer kleine fysieke schijven presteren ze nog qua acces tijden altijd beter dan een 5400 rpm disk (kop hoeft minder te verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit niet wat voor je, was de richtprijs van jou nou incl of excl, anders zou je de laptop nog een beetje kunnen upgraden (www.dell.nl) Nee ik werk niet bij Dell, maar ben een grote fan van die laptops. :P

Inspiron 1100 Value (1100-0621)
899.00 EUR (excl) 1069.81 EUR (incl btw)

Standard Features: Intel® Celeron® Processor
400Mhz Processor Side Bus
128k on-die L2 cache
One type II PC Card slot
Ports: USB 2.0 (x2), VGA, Headphones, Speaker, RJ-11, RJ-45, S-Video
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
Geïntegreerd Intel® Extreme 64MB shared grafische kaart
Built-in Stereo speakers
Lithium Ion 12 cell (94Whr) battery
Norton Anti-Virus 2003, Dell E-Support Solution Centre
AC Adapter
Touchpad
Service: 1 Jaar European Collect & Return Garantie (-EUR - 416.50 EUR)
Dell Axim Handheld: Geen
Extra Service ** NIEUW ** : Geen
Processor: Intel® Celeron® Processor 2.2GHz
Scherm: 14,1" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)
Geheugen: 256MB DDR SDRAM 266MHz (1x256MB)
Harde Schijf: 30GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
Interne CD/DVD Speler: Internal 24x CD-ROM
Keyboard: QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Software: Microsoft® Works 7.0
Draagtas: Not Included
Digitale Camera's: Not Included
Printers: Not Included
Scanners: Not Included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Exirion schreef op 10 June 2003 @ 21:17:
[...]

Geen idee, maar ik durf vrijwel 100% uit te sluiten dat het iets met de hardware te maken heeft. Ethernet is Ethernet, en VPN is een hoger niveau protocol gebeuren. Als er problemen zijn dan moeten die met software fixes op te lossen zijn.
Dat denk ik ook wel ja. :)
Dank voor je reply, maar goed om niet verder of topic te gaan hou ik het hierbij.
Tenzij ik nog wat zinnige dingen hier neer kan zetten waar de TS wat aan heeft. ;)

Trouwens, is het misschien niet een (goed) idee om een eigen topic voor het centrino platform te maken? Eentje waarin alle problemen (zoals het vpn) en ontwikkelingen (Dothan, 800.11g etc.) behandeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Anoniem: 39835 schreef op 11 June 2003 @ 08:36:
Is dit niet wat voor je, was de richtprijs van jou nou incl of excl, anders zou je de laptop nog een beetje kunnen upgraden (www.dell.nl) Nee ik werk niet bij Dell, maar ben een grote fan van die laptops. :P

Inspiron 1100 Value (1100-0621)
899.00 EUR (excl) 1069.81 EUR (incl btw)

Standard Features: Intel® Celeron® Processor
400Mhz Processor Side Bus
128k on-die L2 cache

en nog en heel hoop specs
euhhhh wat voor celeron proc is het ???
en ik daarnaast denk ik niet echt dat 64MB shared geschikt is voor gamen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op 11 June 2003 @ 09:03:
[...]

euhhhh wat voor celeron proc is het ???
en ik daarnaast denk ik niet echt dat 64MB shared geschikt is voor gamen :?
gewone celeron, niet zo'n centrino geloof ik

Deze heeft wel zon centrino, maar niet zo'n mooie geforce ofzo, die zitten in de hogere prijsklassen...

Inspiron 500m Value (500M-0621)
1149.00 EUR

1367.31 EUR (incl btw)

Standard Features: 1MB on-die L2 cache
Intel® Pentium® M Processor
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
Internal MiniPCI Wireless 802.11b card
One type I or Type II PC Card slot
Ports: Parallel, Serial, VGA, S-video out, audio out (Headphones), external microphone, 2 x USB 2.0, RJ-11, RJ-45
Touchpad
High quality audio system with built-in speakers
Lithium Ion 48Whr (4 cell) battery pack met Express Charge™ Technology
Norton AntiVirus 2003 (90 days free updates)
Dell E-Support Solution Centre
Dell Axim Handheld: Geen
Service: 1 Jaar European Collect & Return Garantie (-EUR - 416.50 EUR)
Extra Service ** NIEUW ** : Geen
Processor: Intel® Pentium® M Processor 1.30Ghz
Scherm: 14,1" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)
Geheugen: 512MB DDR SDRAM 266MHz (2x256MB)
Harde Schijf: 30GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
Dell True Mobile Wireless netwerk: Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
Communications - Bluetooth Card: Not Included
Removable Optical Media Bay mogelijkheden: Modular 8x DVD Drive
Primary Battery: 4 Cell Primary Battery for lower weight
Keyboard: QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Software: Microsoft® Works 7.0
Draagtas: Not Included
Digitale Camera's: Not Included
Printers: Not Included
Scanners: Not Included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 12:31

Pubbert

random gestoord

Met zo'n intel valt dus echt niet te gamen :(

CS draaide erop, maar meer ook niet.

Wat me opviel was dat games met 32mb beter draaien dan met 64mb :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dond3r schreef op 11 June 2003 @ 09:28:
Met zo'n intel valt dus echt niet te gamen :(
Je bent lekker duidelijk... Welk systeem bedoel je nou :?

En denk je zelf ook niet dat het meer aan de videokaart gelegen zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Voor de TS, op GoT loopt ook het volgende draadje: [Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2

Hier wordt wel voornamelijk over de allergoedkoopst laptops zonder uitgebreide garantie gesproken, maar misschien heb je er wat aan.

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 10 June 2003 @ 16:13:
[...]

Toch denk ik dat je, als je puur naar gamen kijkt, beter een Athlon-M of P4-m kan nemen. Zijn toch nog wat voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 11 juni 2003 @ 19:44:
Toch denk ik dat je, als je puur naar gamen kijkt, beter een Athlon-M of P4-m kan nemen. Zijn toch nog wat voordeliger.
En tegen welke prijs? Een blower die non-stop staat te loeien omdat die CPU's gemiddeld 4 keer zoveel stroom verbruiken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

makje schreef op 11 juni 2003 @ 14:34:
Voor de TS, op GoT loopt ook het volgende draadje: [Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2

Hier wordt wel voornamelijk over de allergoedkoopst laptops zonder uitgebreide garantie gesproken, maar misschien heb je er wat aan.
Um eigenlijk zie ik alleen de aldi en lidl laptop besproken
en behalve te duur, zijn die ook niet meer te koop

* heuveltje ziet echter af en toe iets overhet hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 11 June 2003 @ 20:04:
[...]

En tegen welke prijs? Een blower die non-stop staat te loeien omdat die CPU's gemiddeld 4 keer zoveel stroom verbruiken :{
Hoezo, de blower staat bij de P4-M en Athlon-M toch niet continu te blowen? Dat is toch alleen bij de "gewone" P4 en Athlon?

Staat de blower bij de centrino trouwens in principe altijd uit? Stroomverbruik Pentium 4-M is trouwens niet 4 maal zo hoog, als ik de Intel site moet geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 12 June 2003 @ 10:25:
Hoezo, de blower staat bij de P4-M en Athlon-M toch niet continu te blowen? Dat is toch alleen bij de "gewone" P4 en Athlon?
Ik heb een HP met Athlon XP-M gebruikt en kan je verzekeren dat ie bij een beetje werk al snel non-stop staat te blowen.
Staat de blower bij de centrino trouwens in principe altijd uit?
Bij gemiddeld werk kan ik 24/7 werken zonder dat de blower aan gaat.
Stroomverbruik Pentium 4-M is trouwens niet 4 maal zo hoog, als ik de Intel site moet geloven
Waar baseer je dat op? Ik kan je verzekeren dat de Pentium-M zo goed als passief gekoeld wordt (de blower gaat immers nauwelijks aan) en de notebook wordt niet echt warm. Ook de voeding wordt nooit echt warm terwijl ik bij de HP m'n poten bijna verbrandde omdat ie zo heet werd.

Dit zijn zuiver praktijkervaringen. Doe ermee wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68853

Een Laptop om te gamen is natuurlijk lang niet alles, maar die overweging heb je zelf vast al gemaakt. Ik zou gaan voor die AMD-M gewoon om het fijt dat deze toch meestal goedkoper zijn, en echt niets onder doen voor een Intel, Alleen het stroom gebruik ligt ietsie hoger, maar dat zou ik voor lief nemen. Maar ja, de keus moet je zelf maken.

Die 4200rpm schijf zou ik wel vervangen voor een 5400 rpm schijf :D scheeld vreselijk veel in snelheid. En zorg voor voldoende geheugen 256 minimaal, liever meer. maar dat had je vast zelf ook wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 12 June 2003 @ 11:07:
[...]

Ik heb een HP met Athlon XP-M gebruikt en kan je verzekeren dat ie bij een beetje werk al snel non-stop staat te blowen.

[...]

Bij gemiddeld werk kan ik 24/7 werken zonder dat de blower aan gaat.

[...]

Waar baseer je dat op? Ik kan je verzekeren dat de Pentium-M zo goed als passief gekoeld wordt (de blower gaat immers nauwelijks aan) en de notebook wordt niet echt warm. Ook de voeding wordt nooit echt warm terwijl ik bij de HP m'n poten bijna verbrandde omdat ie zo heet werd.

Dit zijn zuiver praktijkervaringen. Doe ermee wat je wilt.
Ik keek gister op de intel-site over levensduur battterij bij gebruik pentium-m vs p4-, en dat verscil was niet 4 maal. Maar dat komt natuurlijk omdat de proc misschien minder kan verbruiken, maar de rest blijft hetzelfde. Ik weet het dus gewoon niet, was een denkfoutje.

Verder ga ik over een paar maanden ook een notebook kopen, en dat wordt heel waarschijnlijk een centrino :9 (mits prijs wel zakt :/), want mij lijkt het heel rieleks, en zelf speel ik eigenlijk nooit games.

Maar ik bekijk het nu vanuit gamers perspectief en prijsafwegingen. Dan is de centrino oplossing nog relatief duur. Maar ik verwcht dat de prijd rdelijk snel beter wordt. Zag op de intel dat de 1,7Ghz pentium-m er inmiddels ook al is, dus prijs van de rest zal wel weer wat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
Ok, ik ben net terug uit Alkmaar.
Vobis was de enige winkel die de Toshiba Sattelite Pro 2100 kon leveren, maar de P4-M 1,7 Ghz was bij hun ex BTW al 1099,- terwijl ie dat bij computerpirates incl BTW nog niet eens is....
Verder wisten ze me daar te vertellen (na een telefoontje met Jewel :)) dat de Jewel 2780 Alleen door computerland verkocht wordt in Nederland.

Voor de rest bij de standaard electronicazaken langsgeweest en daar was het overal hetzelfde (zoals verwacht): de bekende merken en duur :( Bovendien vrijwel alles met shared videogeheugen. Mycom had ook erg weinig, en bovendien was de HP waar ik in eerste instantie op gevallen was niet eens meer aanwezig in de showkast, dus waarschijnlijk was die al uitverkocht daar!

Ik ga dus nu de toshiba bestellen bij computerpirates, nogmaals bedankt Shaggy voor je oplettendheid :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Even een opmerking ik heb zelf een asus laptopje (en volgens mij gebruikt medion dezelfde behuizing) en ben tevreden over de prijs/performance, maarrrr ik vind de behuizing RUK. Het toetsenbord is toch wel inferieur vergeleken met 'a-merken', de knoppen behorende bij het touchpad waren vrij snel geknapt (ik gebruik nooit een externe muis) en de powerknop is nu na twee jaar intensief gebruik geknapt. Dat laatste vertaalt zich er in dat ik de laptop moet starten door de print schakelaar te bewegen (gepriegel). Dus houdt hier rekening mee als je de laptop intensief wilt gebruiken, kan wat extra geld voor een duurzamer ontwerp ook mee spelen vooral ook bij gamen (, want in de heat of the moment....)

Ik zag hier nog niets over gemeld, dus bij deze mijn 3 centen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

edm schreef op 12 June 2003 @ 12:56:
Even een opmerking ik heb zelf een asus laptopje (en volgens mij gebruikt medion dezelfde behuizing) en ben tevreden over de prijs/performance, maarrrr ik vind de behuizing RUK. Het toetsenbord is toch wel inferieur vergeleken met 'a-merken', de knoppen behorende bij het touchpad waren vrij snel geknapt (ik gebruik nooit een externe muis) en de powerknop is nu na twee jaar intensief gebruik geknapt. Dat laatste vertaalt zich er in dat ik de laptop moet starten door de print schakelaar te bewegen (gepriegel). Dus houdt hier rekening mee als je de laptop intensief wilt gebruiken, kan wat extra geld voor een duurzamer ontwerp ook mee spelen vooral ook bij gamen (, want in de heat of the moment....)

Ik zag hier nog niets over gemeld, dus bij deze mijn 3 centen
Denk dat een notebook van 2 jaar oud niet meer als representatief gezien kan worden met de notebooks die ASUS nu maakt. Sowieso vind ik ASUS een A-merk (zijn toch echt een grote in comuterland, met goede producten), en ik ik heb er laatst 1 voor iemand aangeschaft en moet zeggen dat ie heel degelijk aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Op zich doet dat niet zoveel van mijn statement af wat ik wilde maken, dat de behuizing bij intensief gebruik geen ondergeschikt kindje moet zijn..
Ik heb me hier op verkeken en eerlijk gezegd had ik het ook niet verwacht, omdat ik over de meeste ASUS-producten erg tevreden was/ben, dus beschouwde ik hen toendertijd toch wel als A-merk (vandaar de quotes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

edm schreef op 12 June 2003 @ 13:15:
Ik heb me hier op verkeken en eerlijk gezegd had ik het ook niet verwacht, omdat ik over de meeste ASUS-producten erg tevreden was/ben, dus beschouwde ik hen toendertijd toch wel als A-merk (vandaar de quotes).
Ik kan je geen ongelijk geven. Jouw notebook ben ik toevallig een keer tegengekomen met google toen ik zocht naar iets over Linux op notebooks en daar werd een model beschreven dat gelijk was aan een Medion model. Begin dit jaar heb ik een L3 model (3500XP bij MyCom dacht ik) overwogen en de afwerking daarvan viel me een beetje tegen. De touchpad buttons voelden cheapo aan en verder was ook alles kunststof. In de M2 en S1 serie gebruikt Asus veel meer magnesium en is de gehele afwerking beter, dus uiteindelijk heb ik toch voor Asus gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

eeehhh als je het toevallig over een compleet andere boeg wil gooien, kijk dan even op www.laptops.nl naar de vx9500, die heeft 128 mb video geheugen maar zit wel minimaal aan de 1450 euro, een klein beetje extra maar naar mijn mening het wel waard(ik zit er zelf ook over te twijfelen om m te kopen maar dan niet de minimale versie)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

rimpeldinky schreef op 13 June 2003 @ 01:24:
eeehhh als je het toevallig over een compleet andere boeg wil gooien, kijk dan even op www.laptops.nl naar de vx9500, die heeft 128 mb video geheugen maar zit wel minimaal aan de 1450 euro, een klein beetje extra maar naar mijn mening het wel waard(ik zit er zelf ook over te twijfelen om m te kopen maar dan niet de minimale versie)
let wel op dat er hier een desktop pentium4 processor in zit |:( B)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
M'n Toshiba is vandaag bezorgd :)

Ik heb nog geen tijd gehad handleiding e.d. te lezen maar ik ben er erg blij mee uiteraard ;)

Alleen jammer dat die gratis tas die erbij zit eigenlijk gewoon een koffer is... hier kan ik voor drie weken schone onderbroeken in kwijt naast m'n laptop :D

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

* heuveltje gaat waarschijnlijk voor de :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Jewel Brilliant 2780 notebook 
15" XGA TFT Scherm (1024x768) 
Mobile AMD Athlon XP-M 2400+ 512kb cache (Barton core) 
512MB intern geheugen 
40GB harddisk 
ATi M9 Video, separaat 64MB geheugen 
8x DVD/24x CD/24x CDR/24x CDRW Combo

zou volgende week voor E1160 te koop moeten zijn bij computerland.

alleen wel met maar 1 jaar garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

heuveltje schreef op 14 June 2003 @ 08:56:
* heuveltje gaat waarschijnlijk voor de :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Jewel Brilliant 2780 notebook 
15" XGA TFT Scherm (1024x768) 
Mobile AMD Athlon XP-M 2400+ 512kb cache (Barton core) 
512MB intern geheugen 
40GB harddisk 
ATi M9 Video, separaat 64MB geheugen 
8x DVD/24x CD/24x CDR/24x CDRW Combo

zou volgende week voor E1160 te koop moeten zijn bij computerland.

alleen wel met maar 1 jaar garantie :(
Voordat je een Jewel koopt, ga eerst eens in de winkel zo'n ding bekijken. Ik ben nog nooit een Jewel tegen gekomen die ik er niet el-cheapo uit vond zien. Voor mij geen Jewels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimpeldinky schreef op 13 juni 2003 @ 01:24:
128 mb is zekerz dope, alleen vermeld de site niet om welke M9 het gaat, want voor zo ver ik weet heeft alleen de M9600 128 mb video geheugen, en het zal niet de eerste keer zijn dat bedrijven 128 bits en 128 mb elkaar gooien. Zal me dus niet verbazen als het een 64mb 128 bits M9000 is. :)

Verder viel me dit op:

Advance VX9500:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptops.nl/advance/new/vx9500/images/vx9500-500x500.jpg

5600D M9 15” Pentium®4 notebook:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Photo%27s/web%20M9%20.jpg

De behuizing en sys specs komen wel erg overeen, en bij de promedion heb je dus 64 geheugen... tja.... wat is dan waar? :? Verder vind ik het persoonlijk al verdacht als de behuizing van 2 merken overeenkomen, dan vertrouw ik het al niet meer, hatsiebatsie dus })

Voor de rest is het best wel leuk spul, en idd een desktop processor. Maar ik denk als je kwaliteit wil hebben toch beter even bij Dell, Toshiba of Acer kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 84419 schreef op 14 juni 2003 @ 12:47:
Verder vind ik het persoonlijk al verdacht als de behuizing van 2 merken overeenkomen, dan vertrouw ik het al niet meer, hatsiebatsie dus })
En als ik je nou vertel dat er maar een paar notebookfrabrieken in de wereld zijn? Heel veel merken kopen bij dezelfde fabrikanten in, dus vandaar bepaalde overeenkomsten.
Maar ik denk als je kwaliteit wil hebben toch beter even bij Dell, Toshiba of Acer kan kijken.
Ook deze A-merken kopen gewoon in bij fabrikanten in Taiwain, China, etc. waar jij waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 14 June 2003 @ 13:56:
[...]

En als ik je nou vertel dat er maar een paar notebookfrabrieken in de wereld zijn? Heel veel merken kopen bij dezelfde fabrikanten in, dus vandaar bepaalde overeenkomsten.

[...]

Ook deze A-merken kopen gewoon in bij fabrikanten in Taiwain, China, etc. waar jij waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt.
Ja je zal wel gelijk hebben, maar Dell etc. hebben iig een exculsief design voor hun notebooks, als je dus een bepaalde vorm ziet verbind je dat bepaalde merk erbij. Het lijkt me niet dat er andere merken zijn die met de dell case rond lopen.

Als er dus meerdere merken zijn met een bepaalde case dan concludeer ik zelf dat ik met een 'minder' merk te maken heb, anders zouden ze iig een eigen design hebben. :+

Een beetje hoog aangeschreven merk heeft toch wel zijn eigen team industrieel ontwerpers, en de B merken zullen gewoon een 'groothandel' kast nemen, en daar hun zooi in stouwen..... :/ Het zal mij stinken uit welk land die shit komt, maar als ik een dell heb weet ik wat voor hardware ik in de kuip heb..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

nog een reactie op wat je zei op de eerste pagina over die 7200 rpm schijf die de accu binnen een half uur leegzuipt:
als je gaat gamen doe je dit best op netstroom anders komt er niet veel van in huis!
je haalt nooit je volledige kracht dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ff een licht OT vraag tussendoor
op mijn huidige laptop (oud beestje uit 98 , p233) kan ik het scherm absoluut niet meer lezen zodra er ook maar een sprankeltje zonlicht opstaat. ook is de inkijkhoek iets van 30 graden ofzo.........

moet ik me daar nou nog druk om maken, of zijn alle schermen dat stadia al lang voorbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 12:04

MaDLiVe

.-Observer-.

heuveltje schreef op 15 June 2003 @ 22:44:
ff een licht OT vraag tussendoor
op mijn huidige laptop (oud beestje uit 98 , p233) kan ik het scherm absoluut niet meer lezen zodra er ook maar een sprankeltje zonlicht opstaat. ook is de inkijkhoek iets van 30 graden ofzo.........

moet ik me daar nou nog druk om maken, of zijn alle schermen dat stadia al lang voorbij ?
Volgens mij zijn laptops tegenwoordig uitgerust van een transflective scherm die de kijkhoek aanzienlijk verhoogt. Of is dit alleen bij highend modellen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 08:03
Ik ben ook op zoek naar een degelijke laptop om op te gamen (en om grafische dingen op te doen (photoshop bijv).. Ik ga binnenkort voor ongeveer een jaar van huis en dan wil ik ook een goede laptop hebben.. Maar van laptops heb ik eigenlijk zeer weinig verstand i.t.t. gewone pc's.. Ik heb een budget van rond de 1500 tot 2000 euro te besteden.. Ik zou er graag een zeer goede videokaart in hebben.. wie kan mij vertellen waar ik het best op internet kan kijken voor zo'n laptop die voldoet aan mijn eisen?

[ Voor 13% gewijzigd door blakez op 16-06-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

blakez schreef op 16 June 2003 @ 21:03:
Ik ben ook op zoek naar een degelijke laptop om op te gamen (en om grafische dingen op te doen (photoshop bijv).. Ik ga binnenkort voor ongeveer een jaar van huis en dan wil ik ook een goede laptop hebben.. Maar van laptops heb ik eigenlijk zeer weinig verstand i.t.t. gewone pc's.. Ik heb een budget van rond de 1500 tot 2000 euro te besteden.. Ik zou er graag een zeer goede videokaart in hebben.. wie kan mij vertellen waar ik het best op internet kan kijken voor zo'n laptop die voldoet aan mijn eisen?
kijk maar ff in dit topic: Acer Travelmate 80x topic deel 2

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1