Packard Bell Imedia 5805i

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik moet voor iemand z'n PB Imedia 5805i opnieuw installeren.
De Master cd heeft ie niet en het systeem is echt totaal fucked.
Dus ik ben bezig met Win98SE te installeren, maar ik heb dus geen idee welk mobo er in dit kreng zit.
Ik heb op de site van PB gekeken, maar alles wat ik kan vinden is een vaag .pdf'je waar alleen de chipset in staat: Via Apollo Pro 133A
Ik heb de case open gehad om te kijken of er misschien een merk op het mobo staat, maar dat is dus niet het geval.
Heeft iemand misschien enig idee welk mobo er precies in dit ding zit?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het staat altijd op welk mobo het is, meestal een verbouwde msi of gigabyte. Pas op het lijkt soms wel hetzelfde mobo als wat je op de site van de fabrikant ziet, maar er is altijd wel een aanpassing gedaan.

Meestal staat de naam, nummer wel bij de pci sloten.

Verder als er gewoon een via chipset in zit dan installeer je gewoon de nieuwste via hyperion drivers.

Tweakers Discord

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Er is zo'n programmatje ASTRA waarmee je ook een hoop informatie op kan vragen, ik weet helaas zo niet welke site het is.
Gevonden: http://www.sysinfolab.com/download.htm

[ Voor 20% gewijzigd door cobratbq op 07-06-2003 23:39 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Bel de pb helpdesk, die sturen je voor een kleine vergoeding de offciele masterCD.
Een opmerking in de trant dat die masterCD's per definitie kut is moet in dit forum niet gemaakt worden, aangezien het
A simpel is om te instaleren
B Als je bepaalde software niet wil hebben dan kan je dat van te voren aangeven.

Kortom bellen.

Mocht je dat nu niet willen.
Instaleer gewoon win98, je krijgt alleen problemen met de softmodem en de snelkey's

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tweakduke schreef op 07 June 2003 @ 23:37:
Het staat altijd op welk mobo het is, meestal een verbouwde msi of gigabyte. Pas op het lijkt soms wel hetzelfde mobo als wat je op de site van de fabrikant ziet, maar er is altijd wel een aanpassing gedaan.
Neuh, lang niet altijd (sterker nog, iirc was alleen de MSI 6309 sterk afwijkend) :z
Meestal staat de naam, nummer wel bij de pci sloten.
Idd- zowel de MSI als Gigabyte plankjes (en dit is er vrijwel zeker een van, MSI 6323 of 6340, of Gigabyte GA-6WMM7 lijkt me erg waarschijnlijk)
Verder als er gewoon een via chipset in zit dan installeer je gewoon de nieuwste via hyperion drivers.
Idd. Via heeft een unified driver model vanaf de VP3 :z - maar we weten niet of dat erop zit (hij schrijft dat het in de .pdf staat, niet op het mobo :o )

En verder TS, lees de Technische PMG FAQ :o

Daarin:

Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?

Werkt net zo goed voor een PB sys als willekeurig welke zelfbouw geval :z

En volgende keer beter kijken op het mobo en meer info posten (al staat er werkelijk geen zak op die mobo (wat hier NIET het geval is), je kunt tenminste posten welk chipset je daar ziet :Z

/faq- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.