Toon posts:

Tray icons weg na explorer crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
redelijk bekend probleem:

Na een explorer crash zijn een aantal tray iconen weg.

Ik weet dat er een aantal programmaatjes zijn zoals traysaver enzo maar die werken nogal k.u..

Nou HAD ik het probleem opgelost m.b.v. een klein klein artikeltje uit een computerblad ongeveer een maand geleden.
Heb XP nu opnieuw erop gezet en ik ben dat artikel kwijt.

Ik moest iets wijzigen in de registry maar ik weet niet meer WAT en ik ben het blad kwijt.

Weet iemand nog wat ik bedoel of welk blad het heeft gestaan?..

Het was namelijk echt DE oplossing.

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
From the "Jumpin' Jack Flash, it's a crash, crash, crash" department: Lockergnomie Terry Eden may have a solution for a long-standing Windows quirk. "When Explorer crashes, it can take away all your lovely System Tray icons. But there may be a way to prevent this from happening! Before you hit the "Close" button on the application error, load up one or two more copies of Explorer... then hit the Close button. Sadly, your browser window will be gone, BUT all your System Tray icons should still be intact." From the "I'll Stick By Your Side" department, Lockergnomie Bill Colmer enlightens us with a nifty tiling trick. Two windows are better than one, especially if you'd like a nice cross breeze. When you need to drag & drop objects from one Explorer window to another, it's nice to have both of them side by side. However, you probably don't want to waste your time doing this. So, close all open windows, and fire up two (or more) instances of the Windows Explorer (left-double-click 'My Computer'). Then, right-click on your taskbar and select either 'Tile Windows Horizontally' or 'Tile Windows Vertically' from the menu. Voila! You're ready to rock. When you're finished manipulating those files and folders, you can right-click on your taskbar again and select 'Undo Tile' from the menu.
(bron : www.lockergnome.com/issues/daily/20020531.html )

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Is niet wat hij bedoelt...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:03

Trefwoord

blader, blader...

bovenstaande trucje was ik zelf ook pas achter gekomen. De oplossing met het register zal dus wel iets dergelijks doen: een aparte instance van explorer voor het systeem en voor de gebruiker. Meestal zal de instance voor de gebruiker dan crashen en draait er dus nog een explorer op de achtergrond zodat de icoontjes zichtbaar blijven.

...gevonden!

Verwijderd

Keer opnieuw opnieuw opstarten lost het probleem toch op??

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 23:32:
Keer opnieuw opnieuw opstarten lost het probleem toch op??
Duh ;) Het kan makkelijker volgens TS.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Klinkt interessant, ga ik ook proberen, tnx :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 12:54
Lijkt me toch beter om het systeem opnieuw op te starten , aangezien een explorer crash ook "rotzooi" in het werkgeheugen kan achterlaten. Hierdoor kan het op den duur in het ergste geval volledig vastlopen , of de functionaliteit van diverse programma's aantasten.

[ Voor 5% gewijzigd door Keesk op 07-06-2003 23:44 ]

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Trefwoord schreef op 07 juni 2003 @ 23:22:
bovenstaande trucje was ik zelf ook pas achter gekomen. De oplossing met het register zal dus wel iets dergelijks doen: een aparte instance van explorer voor het systeem en voor de gebruiker. Meestal zal de instance voor de gebruiker dan crashen en draait er dus nog een explorer op de achtergrond zodat de icoontjes zichtbaar blijven.
Je kunt in XP bij 'Folder options' instellen dat iedere explorerwindow als een apart process gestart moet worden, crasht er een, lopen de andere gewoon door.
'Launch folder windows in seperate process'

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw opstarten .... zonde toch?

Het was zoo'n simpele handeling kan ik me nog herinneren .
ik hoop dat iemand het ook gelezen heeft want dat was toch echt de oplossing.
Ik heb namelijk daarNA wel es een crash gehad maar nooit meer icons die verdwenen.

jammer jammer dat ik het niet meer herinner.... komt wel iemand voorbij denk ik die het nog weet...

Verwijderd

Topicstarter
phaedrus schreef op 07 June 2003 @ 23:49:
[...]

Je kunt in XP bij 'Folder options' instellen dat iedere explorerwindow als een apart process gestart moet worden, crasht er een, lopen de andere gewoon door.
'Launch folder windows in seperate process'
Uit Microsoft artikel:
When you open each folder window in a separate part of memory, the stability of Windows can be increased. However, this process uses more memory, and may cause your computer to run more slowly.

Dus opzich een oplossing misschien maarja.... je leest het

Verwijderd

Hmm, zou je niet liever het probleem willen oplossen waardoor je explorer crasht? :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 01:36:
Hmm, zou je niet liever het probleem willen oplossen waardoor je explorer crasht? :)
als dat zou kunnen, check maar eens de 5 regel html crash.. elke IE crashed ermee.

verder, is een internet "window" hetzelfde als een window waarmee je door je schijf browsed?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

KarreMania schreef op 08 juni 2003 @ 01:39:
[...]
verder, is een internet "window" hetzelfde als een window waarmee je door je schijf browsed?
Niet meer, voorheen met oudere windows versies wel, maar dat moest toen gescheiden worden.
Nu is schijf browsen 'explorer.exe' en internet browsen 'ieplore.exe'

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1