[win98] scandisk en defrag werken niet meer en dan nog wat..

Pagina: 1
Acties:

• Nappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11-2024

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd een paar problemen. Het lijkt te zijn ontstaan na een upgrade: ik heb mijn IBM 13.2GB vervangen door een Maxtor 740DX (40GB). C schijf is nu een 15.9GB partitie en met de normale win98se ge-fdisked.
Ofwel, de tip van de Microsoft site is niet van toepassing.

Naast dit probleem is mijn systeem ook af en toe onverklaarbaar instabiel. Af en toe wordt registry gerestored en het komt voor dat mijn autoexec.bat rotzooi bevat.

Heb ook al geprobeerd in safe mode scandisk en defrag te draaien. Maakt niets uit.

Defrag lukte (geloof ik- op den duur ga je overal aan twijfelen) nog wel na installatie, maar niet meer na het instellen van een vaste hoeveelheid virtual memory van 384MB. Weer door windows laten beheren van virtual memory size helpt niet.

Ik heb natuurlijk ook geprobeerd of defrag wel lukt met alle zaken die normaliter automatisch worden opgestart uitgeschakeld (via msconfig). Ook dat helpt niet.

Mijn grootste verdachte is een of andere vreemde glitch van Win98SE met bepaalde partitie groottes of harddisks. Alle tips zijn welkom.

ps:
Repost van reply uit oud topic: [rml][ Win98] rare melding tijdens defrag *[/rml]

Only way to feel the noise is when its good and loud.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Nappie schreef op 07 June 2003 @ 23:02:
Af en toe wordt registry gerestored en het komt voor dat mijn autoexec.bat rotzooi bevat.
Vaag :? Niet een of ander virus toevallig?

Verder:
- schijf gechecked?
- mem gechecked?
- up-to-date met drivers en windows update?
- meer opties weet ik op het moment even niet...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Nappie

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Denk niet dat het een virus is. Eerste crash had ik al direct na quick format en schone installatie.
Schijf checken, dat lukt dus niet zo goed... Oeps, vergeten te melden:
probleem met defrag is dat scandisk niet uitgevoerd kan worden wegens zogenaamd geheugengebrek (melding defrag009).
Scandisk runnen vanuit windows lukt dus niet meer.
Die defrag009 error komt volgens MS van fdisken met non-MS tool, maar dat is bij mij dus niet waar. Ook uitschakelen van alle progs e.d. lost niets op, er is ook voldoende geheugen.
Mem problemen lijkt mij onwaarschijnlijk: geheugen vretende games e.d. lopen goed. Die zouden dan toch ook vaak moeten crashen?
Drivers e.d. zijn up-to-date genoeg: mijn hardware is niet zo nieuw.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nappie schreef op 08 juni 2003 @ 00:03:
Schijf checken, dat lukt dus niet zo goed...
Ik bedoelde daarmee of je de schijf gechecked had met PowerMax?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik zou dan toch ff een memtest draaien, zodat je zeker weet dat je geheugen niet kaduuk is, want dat geeft de meest wazige meldingen.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Controleer je geheugen (dat vanje pc dus) eens met het proggie van www.memtest86.com .
Draai eens AdAware van Lavasoft (URL weet ik zo niet, staat wel ergens in de FAQ). :z

Wanbeleid is ook beleid.

• Nappie

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Momania, dank voor die tip over PowerMax. Wist niet dat dat bestond. Zal het testen.
agent327, zelfde geldt voor die memtest.

Ik laat wel horen wat de resultaten zijn.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nappie schreef op 08 June 2003 @ 15:39:
Momania, dank voor die tip over PowerMax. Wist niet dat dat bestond. Zal het testen.
agent327, zelfde geldt voor die memtest.

Ik laat wel horen wat de resultaten zijn.
Check voor meer tools en verder vragen daarom altijd eerst de verschilende FAQ's op dit forum.

Als voorbeeld: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003)
Hierin had je PowerMax kunnen vinden ;)

• Nappie

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
En weer een tip. Bedankt.

PowerMax en memtest86 geven aan dat alles ok is. memtest heeft 2 passes gedaan. Dat leek me wel voldoende.

AdAware leverde ook niets bijzonders op: 2 cookies en 1 key van "Alexa" (?) had iets met Favorieten van Internet Explorer van doen. Allemaal low risk en kan niet iets te maken hebben met mijn problemen. Leek mij ook al sterk; ben erg voorzichtig met "wisselende contacten" ;)

Dus...
Nu de "echte" probleemanalyses. Bring it on.

Pagina: 1