E-tech PCI ADSL modem goed ?

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:16

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Krijg hier binnekort ook ADSL, nu vraag ik mij dus af als ik de E-Tech ADSL PCI modem koop dit een goede keus is?
Ik hoef maar 1 computer aan te sluiten, komt op een isdn lijn en abo is 1520/256
Of kan ik beter voor een ethernetmodem gaan met een netwerkkaartje?
Wil wel optimaal gebruik maken van mijn aansluiting.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

*ratel, piep*

Als je een PCI modem hebt kan je nooit gebruik gaan maken van een router omdat je altijd een pc nodig hebt die het signaal opvangt,
Daar heb je met een losse modem geen last van.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Er hoeft ook maar 1 pc aan.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou dan toch liever een ethernetmodem willen. Is toch wat makkelijker als je ooit nog es een simpel routertje oid er tussen wilt zetten. (tenzij het echt gigantisch in kosten scheelt).

Nu zeg je dat er maar 1 pc aan hoeft, maar je zult net zien dat je es een 2de pc of laptop koopt/erft/vindt oid en je die toch wel graag had willen aansluiten. Kan natuurlijk wel door een extra netwerkkaart in te bouwen, maar dan moet je pc aldoor aanstaan als je met de andere wilt inetten.

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 08-06-2003 12:47 ]

• JvS
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

En nog iets, een ethernetmodempje heeft geen vage drivers en mogelijke conflicten ermee. Je sluit 'm op een netwerkkaart (die het altijd gewoon doet :P) aan en het werkt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Helemaal met Palomar eens :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
met een router hoef je ook nog eens niet persee een firewall te installeren aangezien die standaart alle poorten blocked :)

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
sharkzor schreef op 08 June 2003 @ 12:55:
met een router hoef je ook nog eens niet persee een firewall te installeren aangezien die standaart alle poorten blocked :)
Dat is ook alleen maar zo als je er verstandig mee omgaat.....

Verder zou ik gaan voor het ethernet modem omdat hier veel meer ervaring mee is en deze kan direct aan je ISRA punt gehangen worden.

Ik neem namelijk aan dat jou pc niet in de meterkast staat. Dus kan je nog wel problemen krijgen met dat pci ding omdat je adsl kabel dan gewoon te lang is.

[ Voor 35% gewijzigd door raymonvdm op 08-06-2003 12:57 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44

RammY

Dát!

JvS schreef op 08 juni 2003 @ 12:49:
En nog iets, een ethernetmodempje heeft geen vage drivers en mogelijke conflicten ermee. Je sluit 'm op een netwerkkaart (die het altijd gewoon doet :P) aan en het werkt :).
Heb hier zelf die eerste groene platvis usb modem.. En die doet ook perfect.. Hangt aan mn P.Pro 200, 72mb EDO, met Win2k Advanced Server.. draait hier verekt goed. Dusss maar je hebt gelijk dat je dr zo een router tussen kan doen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow overigens iedereen heeft het hier wel over "een routertje ertussen zetten" maar de meeste ethernetmodems zijn al een router. Soms met maar een ethernetpoortje erop (zoals die ene die kpn nu uitgeeft, speedtouch510) maar dan kan je met een hub gewoon met meerdere pc's internetten (zonder tweaken of andere achterhaalde methoden :P)

RammY: Uiteraard zijn er zat mensen waar het usb modem perfect bij werkt, maar de kans op "storingen" die meer met de PC of windows te maken hebben, zijn met zulke modems gewoon veel groter (en moeilijker op te lossen).

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 08-06-2003 13:08 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Wat raden jullie mij dan aan om te kopen?
Ben echt een noob op dit gebied, en er zijn zoveel modems/routers te koop.
Iemand advies?
Gaat dan om een ethernetmodem en een netwerkkaartje toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je er geen verstand van hebt, koop dan gewoon het standaardmodem van de provider...
Als je geen specifieke eisen hebt, heb ik geen specifiek advies...

[search=welk adsl modem]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
JvS schreef op 09 juni 2003 @ 17:51:
als je er geen verstand van hebt, koop dan gewoon het standaardmodem van de provider...
Als je geen specifieke eisen hebt, heb ik geen specifiek advies...

[search=welk adsl modem]
Kom op zeg vent!!
Ik ben hier ook om wat te leren zeg :(
Weet uit ervaring dat ik beter eerst ff hier kan vragen wat te doen dan dat ik weer met zo;n shit-ding zit.
Wie maakt me wijzer?
Specifieke eisen-----betrouwbaar en retesnel!!

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 09-06-2003 18:15 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
justifire schreef op 09 June 2003 @ 18:14:
[...]

Kom op zeg vent!!
Weet uit ervaring dat ik beter eerst ff hier kan vragen wat te doen dan dat ik weer met zo;n shit-ding zit.
Wie maakt me wijzer?
Wat is er zo moeilijk aan zelf zoeken :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

justifire schreef op 09 June 2003 @ 18:14:
[...]

Kom op zeg vent!!
Wie maakt me wijzer?
ik help je toch in dit topic? Nu ga je me lopen uitschelden. Op het forum gelden regels dat je zelf dingen mag uitvogelen, zo geef ik al een nuttige link, maar als je gaat schelden mag je het zelf gaan uitzoeken. :(

Als je zo'n noob bent, misschien kan je je vraag dan beter op www.beginnersweb.nl stellen in plaats van gathering of tweakers. We vragen hier of je zelf wat dingen op wil zoeken (zoals welke zijn er, wat zijn de ervaringen ermee, allemaal gewoon terug te vinden op het forum). Als je dat niet wil of kan, dan zit je hier dus dik verkeerd. En als je alleen maar opgewonden kan reageren op iemand die je een klein eindje op weg helpt, dan kan je het bij mij verder shaken :(

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 09-06-2003 18:23 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Hahha
dus jij vind vent een scheldwoord?
Had ik beter kom op zeg kereltje moeten zeggen?
Ben vandaag een beetje opgefokt :)
Maar goed, heb het een en ander uitgezocht (had ik igg al gedaan)
En wil gewoon eens aan de hand van jullie ervaringen weten wat ik het beste kan kopen.
Was heus niet beledigend bedoeld hoor, snap alleen niet waarom sommigen altijd zo moeilijk moeten doen.
Geef gewoon je mening en zeg anders niks, zo zie ik het en zo blijf ik het zien ook.
Dus als degenen die hun ervaring wel willen delen willen posten graag :)

Verwijderd

justifire schreef op 09 juni 2003 @ 20:25:
Hahha
dus jij vind vent een scheldwoord?
Had ik beter kom op zeg kereltje moeten zeggen?
Ben vandaag een beetje opgefokt :)
Maar goed, heb het een en ander uitgezocht (had ik igg al gedaan)
En wil gewoon eens aan de hand van jullie ervaringen weten wat ik het beste kan kopen.
Was heus niet beledigend bedoeld hoor, snap alleen niet waarom sommigen altijd zo moeilijk moeten doen.
Geef gewoon je mening en zeg anders niks, zo zie ik het en zo blijf ik het zien ook.
Dus als degenen die hun ervaring wel willen delen willen posten graag :)
Als je nu eens een concrete vraag stelde ipv wat onze ervaringen zijn ? Ervaringen zat hier hoor, daar niet van, maar die vind je allemaal zeer makkelijk terug onder de beroemde knop. Maar als je nu eens zegt wat je zoal al hebt uitgezocht, en de daarbij bij jou opkomende vragen stelt, dan wordt het misschien nog wat met dit topic. Wat je moet kopen kun je uiteindelijk makkelijk zelf beslissen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Oke ga het proberen ;)
Wat is een goede ethernetmodem, waar ik later ook nog wat aan heb.
Eentje die goed presteerd en niet als te duur is, makkelijk in instalatie, stabiel, waar je weinig problemen mee hebt.
Graag dus merk + type waar jij goeie ervaringen mee hebt.
Ik zie onder pricewatch wel 100 modems staan, dus de vraag luid welke kan ik het beste nemen?
Geld ook voor het netwerkkaartje, welke raden jullie aan?
Ik weet nu dus wel wat ik moet hebben, nu wil ik alleen nog weten welke merken jullie preferen.
Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk ben, anders hoor ik het wel :)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

zelf heb ik kwa netwerk kaarten goede ervaringen met de merken 3com en INTEL
deze kaarten zijn wat duurder, maar als het goedkooper moer dan zijn de € 9,-- netwerk kaarten ook zeker niet slecht. (zolang ze maar een realtech chippie hebben)

kwa adsl modems weet ik niet veel te vertellen, ik heb zelf een alcatel home iets die het nu al 2 jaar prima doet.

helaas kan ik je even veder geen info geven, maar ik wens je succses met zoeken naar vedere info.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Nou ik heb hier een netwerkkaart met een realtek chip erin, en een E-tech modem/router. Kostte iets van 100 euro ofzo en werkt hier perfect in combinatie met een Planet abo.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Kijk eindelijk informatie waar ik wat aan heb :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
justifire schreef op 10 June 2003 @ 18:41:
Kijk eindelijk informatie waar ik wat aan heb :)
Maar dat is alleen een router waar hij het over heeft. Je hebt zelf ook nog een modem nodig. Welke provider + abonnementsvorm heb je op het oog?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
jadjong schreef op 10 juni 2003 @ 19:06:
[...]

Maar dat is alleen een router waar hij het over heeft. Je hebt zelf ook nog een modem nodig. Welke provider + abonnementsvorm heb je op het oog?
Het word XS4ALL Fast ADSL 1520/256

Verwijderd

het is jammer dat je adsl van KPN over een ISDN lijn neemt, als je namelijk over een analoge lijn zou hebben had je de draytek vigor 2600 router en adsl-modem in één kunnen kopen. top apparaatje. je kan natuurlijk je isdn opzeggen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

e heuse realtec netwerkkaart :P? Of toch de sitecom? Of je neemt gewoon de speedtouch510 die een modemrouter in een is en je er altijd bij krijgt en die prima werkt! Komop man, dat is gewoon standaardapparatuur die elke pc winkel verkoopt en die kpn standaard levert en die prima is (en wat je makkelijk had kunnen nemen). Waarom in vredesnaam maak je het jezelf zo moeilijk als je het allemaal niet meer volgt en neem je niet gewoon wat erbij geleverd wordt? :?

[ Voor 85% gewijzigd door JvS op 12-06-2003 00:09 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 09:58
ik zou ook gewoon voor het standaard modem gaan. Op die manier kan je ook altijd terugvallen op de helpdesk van de desbetreffende provider/kpn omdat die het modem hebben geleverd, en er dus ook een soort van support op geven. Als je dan gaat komen met andere modems gaan ze zeuren dat je niet hetgeen hebt wat zei leveren en dat ze er nix mee kunnen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
JvS schreef op 11 June 2003 @ 22:22:
e heuse realtec netwerkkaart :P? Of toch de sitecom? Of je neemt gewoon de speedtouch510 die een modemrouter in een is en je er altijd bij krijgt en die prima werkt! Komop man, dat is gewoon standaardapparatuur die elke pc winkel verkoopt en die kpn standaard levert en die prima is (en wat je makkelijk had kunnen nemen). Waarom in vredesnaam maak je het jezelf zo moeilijk als je het allemaal niet meer volgt en neem je niet gewoon wat erbij geleverd wordt? :?
Denk dat je gelijk hebt JVS :)
Maar eens proberen of ik dat modem er nog bij kan krijgen.
Thanx 4 tha info m8 ;)

Pagina: 1