Video spiegelen

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb een RGB arcade monitor, en de beeldinformatie uit m'n gamecube staat precies verkeerd om gespiegeld (voor 1 spel, omdat die een verticale monitor gebruikt.). Ik speel nu dus van boven naar beneden ipv beneden naar boven., wat dus overeenkomt met van links naar rechts ipv van rechts naar links.

Hoe kan ik het makkelijkste het beeld 'omkeren', als het al kan?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

MBV

Monitor omdraaien? Dikke kans dat de arcade monitor verkeerdom in de kast zat.
edit:
7(8)7 ff niet goed gelezen. Welk spel? En hoe bedoel je 'verticale monitor'?

Is het beeld trouwens gespiegeld of 180 graden gedraaid? Je titel zegt gespiegeld, je verhaaltje zegt 180 graden :)

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 07-06-2003 21:06 ]

Verwijderd

Je kunt op zich de horizontale en vertikale afbuigspoelen andersom aan sluiten, om het beeld te spiegelen of op z'n kop te zetten of een combinatie van beide. (niet horizontaal en vertikaal onderling verwisselen, dat kan niet).
Ik weet niet pricies wat voor monitor het is, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat je hem daarna opnieuw moet afregelen.

Waarom klopt het eigenlijk niet gewoon ? Of is dat een domme vraag ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 01:18 ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Wat ik nog even mis is of het beeld gespiegeld (topictitel) of gedraaid (startpost) is. In het laatste geval kan je je monitor omdraaien :) en in het eerste geval helpt een spiegel.

Het is ook wel een uitdaging om een microcontroller dit te laten doen. Moet wel uit te komen zijn...

Heel misschien, maar ik denk van niet, heb je iets aan http://www.pixelsmart.com/