pentax optio s wie heeft er een?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 01:16

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik wil dus een digitale camera aanshaffen maar ik heb slechts een vraag die ik niet kan vinden op internet.

hoe laad je de accu op van de Pentax Optio S?
kan dit via de camera of moet je de accu eruit halen voor je em oplaad?

dit is best belangrijk voor me anders koop ik de Casio Exilim EX Z3 (laad via een laadstadion)

die van hen is mooi....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik neem aan dat dat via de camera gaat :? waarom zou je de accu er eerst uit moeten halen? Maar ik zou toch voor de Exilim EX Z3 gaan ;) die heb ik zelf ook; een collega van me heeft de Pentax; maar ik vindt dat aanvoelen als een goedkoop ding met als enig voordeel de TV OUT

[ Voor 89% gewijzigd door Spider.007 op 07-06-2003 21:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
maar die pentax is toch kleiner en weegt minder of maak dat volgens jou niet veel uit?

die van hen is mooi....

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46
Wat dacht je er van om even op pentax.com of dpreview.com te kijken hoe je de accu moet opladen....

Verwijderd

Spider.007 schreef op 07 juni 2003 @ 20:57:
Ik neem aan dat dat via de camera gaat :? waarom zou je de accu er eerst uit moeten halen?
Bij digital IXUS ook zo :(
Aan de andere kant is het wel handig als je meerdere accus hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 13:21 ]

Verwijderd

Ik heb de Optio S
Accu kan je eruit halen, je krijgt er een aparte lader bij waar je hem inklikt. Direct opladen via de camera kan ook, maar dan moet je er dus een lader bijkopen, want die krijg je er helaas niet bij.
BTW de pentax voelt alles behalve goedkoop aan met zijn aluminium behuizing, welke ook nog eens geribbeld is. Prachtig ding gewoon :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 18:06 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:03:
Ik heb de Optio S
Accu kan je eruit halen, je krijgt er een aparte lader bij waar je hem inklikt. Direct opladen via de camera kan ook, maar dan moet je er dus een lader bijkopen, want die krijg je er helaas niet bij.
BTW de pentax voelt alles behalve goedkoop aan met zijn aluminium behuizing, welke ook nog eens geribbeld is. Prachtig ding gewoon :)
Inderdaad geribbeld ja; maar dat vindt ik dus goedkoop aanvoelen :Y) Dat is uiteraardt een kwestie van smaak; samen met een collega heb ik moeten kiezen tussen de Pentax en de Exilim; de Exilim komt op mij degelijker over dan de Pentax; terwijl mijn collega juist voor de Pentax heeft gekozen omdat deze een TV OUT heeft. (leuk voor bij je oma enzo :+ )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
oke ik weet genoeg koop ik de pentax dan schaf ik gelijk een extra lader aan om em op te laden via de camera B)

die van hen is mooi....

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Spider.007 schreef op 08 June 2003 @ 18:32:
[...]
Inderdaad geribbeld ja; maar dat vindt ik dus goedkoop aanvoelen :Y)
Ik vond het zelfs vervelend aanvoelen (net als de geribbelde onderkant van een pan), vooral met klamme handen. Als hij niet geribbeld was, had ik hem misschien overwogen in plaats van de Ixus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

haas schreef op 09 June 2003 @ 02:12:
[...]

Ik vond het zelfs vervelend aanvoelen (net als de geribbelde onderkant van een pan), vooral met klamme handen. Als hij niet geribbeld was, had ik hem misschien overwogen in plaats van de Ixus.
De ixus v3 neem ik aan? Die is inderdaad kwalitatief iets beter; maar ook zeker een stuk zwaarder en groter dan de Exilim en Pentax. Het is voor mij toch een belangrijke overweging geweest dat veel mensen de Pentax/Exilim aanschaffen omdat hun Ixus te zwaar is en ze een gemakkelijk cameraatje willen hebben.

---

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zelf heb ik ook een Optio 430 GS. Echt een heerlijke camera. Kan op de netvoeding en met gewoon de accu natuurlijk. Het is alleen volgens mij niet zo dat je de accu kan opladen in de camera zelf......
Wat wel lastig is, is dat de kwalitieit bij shot's vandichtbij (zeg 5-7cm) wat minder is.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Spider.007 schreef op 07 juni 2003 @ 20:57:Maar ik zou toch voor de Exilim EX Z3 gaan ;) die heb ik zelf ook; een collega van me heeft de Pentax; maar ik vindt dat aanvoelen als een goedkoop ding met als enig voordeel de TV OUT
Dat je er vrijwel niks vanaf weet okay, maar waarom open je dan je mond? Het is toch helemaal niet nodig om de Pentax af te gaan kraken.

De Pentax heeft de knoppen niet helemaal aan de rechterkant waardoor je je duim er makkelijk neer kan zetten zonder op knopjes te gaan drukken.
Bij de Pentax kan je sharpness, saturation en contrast handmatig instellen. Zo kan je artifacts voorkomen door de sharpness lager te zetten. Bij de Casio heb je die optie niet, en op de foto's zie je ook meer artifacts.
De Pentax is lichter en kleiner.
De Pentax heeft net iets meer opties.
Er zijn nog andere verschillen, maar dit zijn degene die ik zo 123 kan opnoemen.

De verschillen zijn relatief klein, maar wel degelijk aanwezig.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 13:16:
[...]

Dat je er vrijwel niks vanaf weet okay, maar waarom open je dan je mond? Het is toch helemaal niet nodig om de Pentax af te gaan kraken.
Hoe weet jij dat ik er niets vanaf weet? De Pentax is gewoon niet 'mijn ding'; ook niet nadat ik er uitgebreid mee heb gespeeld. Verder hoef ik mijn mond niet te openen om hier iets te posten hoor :+
De Pentax heeft de knoppen niet helemaal aan de rechterkant waardoor je je duim er makkelijk neer kan zetten zonder op knopjes te gaan drukken.
Bij de Pentax kan je sharpness, saturation en contrast handmatig instellen. Zo kan je artifacts voorkomen door de sharpness lager te zetten. Bij de Casio heb je die optie niet, en op de foto's zie je ook meer artifacts.
De Pentax is lichter en kleiner.
De Pentax heeft net iets meer opties.
Er zijn nog andere verschillen, maar dit zijn degene die ik zo 123 kan opnoemen.

De verschillen zijn relatief klein, maar wel degelijk aanwezig.
Zoals ik al zei; het is gewoon niet mijn ding... Idd is de Pentax beter in te stellen; heeft hij meer opties; is hij kleiner; is hij lichter en heeft hij nog veel meer voordelen; maar ik vindt hem toch goedkoop aanvoelen 8) ;)

---

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik zit zoals velen te twijfelen tussen een Pentax Optio S en een Casio Exilim Z3. Wat in gelezen heb is ongeveer:
-Pentax iets betere kleuren, maar ook iets softer dan de Casio; maar kwaliteit verschil is redelijk klein
-Casio heeft betere behuizing, bediening.
-Casio heeft een groter display.
-Pentax heeft meer instel mogelijkheden
-Pentax heeft voice recording
-Pentax heeft output naar een TV

VRAAG:
Ik heb tot nu toe nog niet duidelijk uit reviews kunnen lezen hoe goed voice recording werkt. Op welke afstand kan voice recording gebruikt worden? Kan je bijv. gemakkelijk opnemen in een collegezaal of klaslokaal als een docent zit te praten? of moet je persee op iets van 10cm afstand van de Pentax zijn?

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Heb hier nog wat info gevonden op een forum
http://forums.dpreview.co...orum=1028&message=5418001
I used my optio 550 to record the lecture in my class. It took 1 hour 18 mins and the record was ok when I listened it in my camera. However, it only showed 7mins 6second after transferred to my PC. What's the matter with it? Can anyone tell me the answer? Thanks a lot!
Kan iemand dit 7min probleem bevestigen? Is wel een 550, maar lijkt neem ik aan veel op de S.

http://forums.dpreview.co...orum=1028&message=4763347
The video playback is the same too.

Stephen Horlick wrote:
> Even at full volume I find the voice memo very hard to hear even in
> a quiet room. Anybody share this experience?
>
Wat is jullie ervaring met voice recording?

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
sorry kan het je niet vertellen ik heb achteraf toch de casio z3 aangeschaft (beetje goedkoper camera plus 256 mb kaartje voor geen 480 pleuro >:) )

wel een leuk dingetje maar helaas geen voice recording...

die van hen is mooi....

• Cyb
  • Niet online

Cyb

hier nog 2 quotes over voice recording:
A more practical feature is the voice-recorder mode, although the microphone isn't powerful enough to produce clear recordings of speakers more than a few feet away.
British Secret Service gadget master “Q” (from the James Bond films) would have loved this camera, not only is it tiny enough to surreptitiously sneak shots almost anywhere, but the Optio S can be used as a spy sized voice recorder (hold the power button down for two seconds to activate this feature) although range is very limited. The LCD displays elapsed/remaining recording time. The Optio S also allows users to add voice notes to still images.
Gaat er mij om dat het hoorbaar is. Als het vrij zacht is op afstand, dan zou ik het misschien nog softwarematig (bijv. met Creative Wavelab) kunnen versterken.

Verwijderd

Cyb schreef op 13 August 2003 @ 14:31:
Ik zit zoals velen te twijfelen tussen een Pentax Optio S en een Casio Exilim Z3. Wat in gelezen heb is ongeveer:
-Pentax iets betere kleuren, maar ook iets softer dan de Casio; maar kwaliteit verschil is redelijk klein
Komt doordat de Casio de scherpte softwarematig veel agressiever doet. Krijgt je meer foutjes van in de foto.
Cyb schreef op 13 August 2003 @ 14:31:
-Casio heeft betere behuizing, bediening.
Behuizing ja, bediening niet echt. Door het grotere scherm zitten de knopjes op zo'n manier dat je je duim niet meer ergens kan laten rusten. Veel mensen drukken perongeluk op de knopjes. De knopjes zijn wat beter geplaatst op de Pentax imho.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@Middelkoop,
Heb je zelf de Pentax? Zo ja, denk je dat met voice recording de stem van een docent hoorbaar is in een klas/collegezaal als je achterin zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyb op 13-08-2003 16:41 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cyb schreef op 13 augustus 2003 @ 16:41:
@Middelkoop,
Heb je zelf de Pentax? Zo ja, denk je dat met voice recording de stem van een docent hoorbaar is in een klas/collegezaal als je achterin zit?
Ik denk toch echt dat je dan gewoon naar een voice recorder moet gaan kijken; of vindt je het zelf niet raar dat je een camera uitzoekt op basis van zijn memo recording capaciteiten :? ;)

---

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Spider.007 schreef op 13 August 2003 @ 17:13:
[...]

Ik denk toch echt dat je dan gewoon naar een voice recorder moet gaan kijken; of vindt je het zelf niet raar dat je een camera uitzoekt op basis van zijn memo recording capaciteiten :? ;)
Zit erg tussen Casio en Pentax te twijfelen, voice recording kan in zon geval al de beslissing maken, omdat ik het goed kan gebruiken tijdens colleges (als het goed werkt).
Verder ben ik van plan de camera gewoon altijd op zak te hebben, iets wat ik niet direct van plan ben met een standalone voicerecorder (wat me ook weer extra kost), dus dat het erin zit is erg mooi meegenomen.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

OK, ik neem een Pentax! :D

Wat voor tas hebben jullie erbij gekocht?
Ik zoek een kleine riemtas.

Hier een paar mogelijkheden:

Pentax PTX-L50 Leather Case ( http://www.opticsplanet.net/pentax-leather-case.html ):
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00006L7OZ.01-A1NDBS7YGOPBD6.LZZZZZZZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ebay3.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_cd29660a4344f77a6ec64b217d62fea0/i-1.JPG

http://photo.pchome.com.t...e=deanfu&s=s02&books_id=1
http://photo.pchome.com.t...e=deanfu&s=s02&books_id=2
http://www.lowepro.com/pages/bySeries/dres.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Cyb op 13-08-2003 21:24 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mijn collega stopt zijn pentax altijd in een leeg pakje sigaretten; daar past ie ook precies in :D

---

Verwijderd

sja ik ben ook een trotse bezitter van de optio S
en één van de voorwaarden was dat ie klein is .....
en iid hij past in een 20 box peuken...
Ik heb voor dit toestel gekozen vanwege het formaat en de opties die er in dit kleine ding zitten, ok er zullen best betere toestellen bestaan als de optio S .... (maar ook in dat formaat ???)

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ik heb een zakje van een zonnebril gepakt niet echt stevig maar je bent toch voorzichtig met dat ding.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tubbie/pics/hoesje.JPG

Ik heb em wel iets kleiner genaaid :) was wel ff veel werk :+

die van hen is mooi....

• BaRF
  • Laatst online: 30-01 15:13

BaRF

bijna kerst

wij verkopen zon soortement van paraat-tas voor de optio s, die schroef je vast aan de statief-opening, en dan klip je hem om de camera heen :) kan ff geen foto vinde helaas

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Cyb schreef op 13 August 2003 @ 16:41:
@Middelkoop,
Ik heb hem wel maar heb dat nog nooit geprobeerd.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Heb nu mijn Pentax binnen, lekker dingetje :)

Behuizing voelt naar mijn mening niet goedkoop etc aan. Omdat het licht is lijkt het psychisch gezien misschien iets goedkoper.

Heb hem (nieuw) voor 408 Euro inclusief 128 SD kaartje gekocht :P
Handleiding was alleen Frans, maar de Engelse staat ook op Internet.
Bediening is idd niet slecht. En van het kleine display (t.o.v. de Exilim Z3) heb ik ook niet echt last.
Ben blij dat ik toch de Pentax (meer mogelijkheden) heb genomen ipv de Casio. Enige grote reden voor mij om een Casio te nemen was eigenlijk het grotere display, nu in de Pentax heb, vind ik het display groot genoeg.

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
He Cyb, kan je misschien eens een paar fotootjes online plaatsen, of iemand anders? Ik wil weleens wat foto's zien van gebruikers...

Misschien als ik genoeg geld heb ga ik er ook 1tje halen/bestellen ergens...

• Cyb
  • Niet online

Cyb

DenniX schreef op 09 September 2003 @ 21:04:
He Cyb, kan je misschien eens een paar fotootjes online plaatsen
[...]
Deze had ik toevallig nog online staan :)

Alle foto's zijn na het schieten wat verkleind en extra compressie erover heen gedaan, om het aantal kb's klein te houden. (5 tot 15 x zo klein)

Nachts functie:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/maan_ster.jpg

Konijn in macromode:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/joep1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/joep2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/joep3.jpg

Geen Curacoa, maar londen :) :
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/londen8.jpg

vanuit een reuzenrad. glas ervan was een beetje wazig :
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/londen.jpg

1 of andere pussy in macromode :
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/pussy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/pussy2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jtjang/pentax/pussy3.jpg

• DenniX
He Cyb! mooie foto's hoor.Alleen die 1e van de maan valt wel tegen zeg! komt dat door de compressie, of is hij echt zo slecht met foto's in t donker maken??

• Cyb
  • Niet online

Cyb

bijna elke cam is denk ik een stuk slechter in het donker dan het blote oog. Die foto was om 1 uur s'nachts genomen verder ook genomen zonder flits (want flits haalt de maan niet :) ), 1sec exposuretijd, zonder statief (hield hem wel redelijk goed stil) vond hem zelf toch wel goed gelukt eigenlijk.

• DenniX
Dat is wel waar wat je zegt ja, over die nachtfoto's. Maar je hebt ook een soort tegenlicht van de maan, misschien heeft t daar ook mee te maken.

Hoe ziet een foto eruit in het (bijna) donker, zonder flits, en dan met de "beste" instellingen, (zoals lange sluitertijd enz.) alleen dan niet op een lichtbron gericht zoals de maan. Zou je hier misschien een voorbeeldje kunnen laten zien??

En ook nog een vraagje! Waar heb jij m besteld voor 408 euro inclusief 128 mb kaartje?! (via een duitse site ofzo, en hoe zit dat dan met betaling en verzending enzo??) Dat is echt wel Goedkoop zeg!!
Graag weer een reactie :) !

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Op die nachtfoto zie je die boom en de huizen alleen omdat er een lichtere hemellucht achter zit. Als ik recht vooruit een foto zou maken, dan zou je ongeveer niks zien.

Langste sluiterstijd is maar 1 sec. Met een lantaarnpaal in de buurt, kan hetgene wat daardoor belicht wordt, nog wel redelijk gedaan worden. Maar dan moet je wel erg stille handen hebben.

Had hem besteld bij www.pixmania.com een zaak die vooral in Frankrijk en Duitsland actief is en vooral levert binnen Europa. Was 405 zonder 128 SD, en 408 Euro met. Gemakkelijke keus dus :)
Verzendskosten iets van 20 Euro. Handleiding was wel in het Frans, maar Engelse versie is bij Pentax te downloaden.

Er komt btw een nieuwe Pentax Optio S versie uit (met iets andere naam). Zelfde behuizing alleen dan 4 megapixels, en nog wat upgrades dacht ik.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:34
van de frontpage: nieuws: Canon kondigt Digital Ixus i aan

mijn commentaar:
pentax optio s, casio exilim ex-z3 en ixus II vallen alledrie in dezelfde prijsklasse. Als ik dan op dpreview lees dat de ixus II er het slechtst af komt, waarom zou ik dan voor canon gaan?
En waarom zou ik dan voor de ixus i gaan? Geen zoom. 'Ja, maar hij is lekker compact' Hij is net zo compact als de pentax en casio die wel 3x zoom hebben.

Er wordt wel vrij makkelijk gezegd canon=beste moet ik zeggen
reactie daar op:
Geachte heer/mevrouw Monkel_Oor u wilt toch niet gaan zeggen dat een cheapo cheapo lensje van Pentax dezelfde kwaliteit heeft als een zichzelf bewezen Canon les ???

Kom nou zeg ...
zit ik nou zo verkeerd?
ik ben er nog steeds niet over uit of ik nou voor een ixus ii of een pentax zal gaan

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

monkel schreef op 12 September 2003 @ 16:21:
van de frontpage: nieuws: Canon kondigt Digital Ixus i aan

mijn commentaar:

[...]

reactie daar op:

[...]

zit ik nou zo verkeerd?
ik ben er nog steeds niet over uit of ik nou voor een ixus ii of een pentax zal gaan
Right, alsof de Pentax lens van de Optio S en de Exilim zich niet heeft bewezen. De foto's die cyb hier post zijn daar ook getuige van. Dat cheapo cheapo is onzin, want als het echt zo erg was, kwamen er nooit zulke goede foto's uit. De Ixus is idd een hele goeie, en wat voor Canon je ook koopt, je krijgt altijd wel kwaliteit, maar de Pentax kan met gemak de strijd aan met de Ixussen, zeker wel.

Als je meer voorbeelden wil, van alledrie de camera's, ga dan naar Photosig, en zoek daar foto's per camera op. Wat mensen ook zeggen over lenzen of camera's, het is het eindresultaat dat telt, en als dat er goed uit ziet, dan komt het vrij amateuristisch over als je iets 'cheapo cheapo' noemt ;)

LinkedIn
Instagram

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:34
Mmmm, ik heb er toch maar 1 gehaald :)
Bij BCC: 382,50 euro 8)
Ze hebben daar laagste prijs garantie. Op pricewatch opgezocht welke de laagste prijs had (moet wel een winkel zijn, dus niet alleen internet-shop). Die was 405 euro, BCC haalt dan ook nog 25% van het verschil er af.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 13:01
Ik wil er ook één halen.

Twee vragen:
1) Hij schijnt geen next shot buffer te hebben, hebben mensen hier last van, dat het te lang duurt voordat je de volgende foto kan nemen?
2) De navigatieknop (4 richtingen en druk in 't midden) schijnt wat te klein te zijn. Het is makkelijk om een verkeerde keuze te maken. Hebben anderen hier ook last van?

Mijn dank is groot :)

• Cyb
  • Niet online

Cyb

GREENSKiN schreef op 21 november 2003 @ 00:31:
Ik wil er ook één halen.

Twee vragen:
1) Hij schijnt geen next shot buffer te hebben, hebben mensen hier last van, dat het te lang duurt voordat je de volgende foto kan nemen?
2) De navigatieknop (4 richtingen en druk in 't midden) schijnt wat te klein te zijn. Het is makkelijk om een verkeerde keuze te maken. Hebben anderen hier ook last van?

Mijn dank is groot :)
1. Ik heb er geen last van, maar ligt er maar net aan voor welk doel je het op dat moment gebruikt. Heb het voor je gemeten, op maximale kwaliteit zonder flits duurt het tussen de 4 en 5 sec (2mb foto). Op laagste kwaliteit ongeveer 1 sec.
2. Heb normale hand/vinger lengte, en weinig problemen met de navigatie knop. Soms druk ik wel een perongeluk naar boven, maar komt niet vaak voor.

• GREENSKiN
Cyb, thanks voor je reactie! :) Ik vind 4 seconden wat lang. Nu las ik ergens dat de tijd drastisch naar beneden gaat als je de preview van de geschoten foto uitzet. Kan je dat ook checken? Wellicht is het ook een handige tip voor huidige bezitters die van de tussentijd balen.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Preview maakt niet uit, want een foto maken heeft een hogere prioriteit in de cam dan preview. Dus hij maakt dan als ie kan meteen de volgende foto.

Ik had het btw getest in Continuous Shooting Mode, wat bedoelt is om snel foto's achter elkaar te maken terwijl je de knop ingedrukt houdt.

• GREENSKiN
Nog een vraag aan bezitters: Hoe doet de camera het in wat donkerdere situaties, zoals de kroeg? Niet te snel bewogen of te donkere foto's?

• Cyb
  • Niet online

Cyb

GREENSKiN schreef op 07 december 2003 @ 21:41:
Nog een vraag aan bezitters: Hoe doet de camera het in wat donkerdere situaties, zoals de kroeg? Niet te snel bewogen of te donkere foto's?
Ik weet niet zo erg veel van camera's, maar in een kroeg kan vrij lastig zijn zonder flits. Je moet dan vooral de sluitertijd hoog zetten, 1 sec (wat helaas niet hoger kan), en de cam moet je amper bewegen.

• botoo
  • Laatst online: 13:42

botoo

💀 too old to die young

Cyb schreef op 07 december 2003 @ 23:39:
. . . en de cam moet je amper bewegen.
En daar heb je (heb ik iig) best wel moeite mee met de Optio S. Ik heb 'm inmiddels een half jaartje, vooral aangeschaft vanwege het superhandzame formaat icm goede prestaties, maar om eerlijk de waarheid te zeggen, ik fotografeerde een stuk prettiger met mijn Sony DSC5 (oud model met kanteldisplay).
De Optio S is zo licht en daardoor bewegelijk dat veel snel genomen foto's bewogen zijn. Met lange sluitertijden is het helemaal een drama :/

Voordeel is wel dat ik dit toestel vrijwel altijd bij me heb, terwijl de grotere DSC5 doorgaans thuis bleef.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• GREENSKiN
Hmmm.

Na 'm nog eens in de hand gehad te hebben bij de Mediamarkt heb ik vooralsnog besloten toch maar voor de Canon Powershot Ixus 400 te gaan. Die is dan wel een stuk groter, maar het ontbreken van de next shot buffer en de onhandige plaatsing van de zoom knoppen op de pentax (in mijn hand dan) gaven de doorslag.

Of trap ik nu in een vreselijke valkuil? :)

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Even een kickje voor dit threadje :)

Ik heb een probleem met mijn Pentax Optio S.

Hij heeft altijd prima gefunctioneerd. Maar nu neemt ie plotseling mijn SD card niet meer.
De kaart is gewoon geformateerd en behoort gewoon te functioneren. Helaas doet hij dat niet.

Op het moment dat de SD Card erin zit, en ik de camera aanzet, gaat de lens wel naar buiten en het opstart geluidje is ook te horen, maar het scherm gaat niet aan en verder functioneert de camera niet.

Als ik de kaart verwijder, functioneert de camera wel gewoon.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? De camera heeft verder wel altijd gefunctioneert. Hij heeft wel ongeveer 6 maanden werkeloos in de kast gelegen.

BVD.

Verwijderd

Probeer eens een ander sd kaartje (ga desnoods naar een fotowinkel).

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:48:
Probeer eens een ander sd kaartje (ga desnoods naar een fotowinkel).
K had al een ander SD kaartje geprobeert.

Dan maar een nieuwe kopen :) gelijk een goed excuus.
Pagina: 1