[Dual-moni op Ti-4200]Geen Direct3D & divx op moni 2 ?

Pagina: 1
Acties:

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Ik heb nu een dual monitor setup op mijn Geforce 4 ti-4200. een 19" en een 17"
Nu is mijn probleem, op mijn 2e monitor heb ik geen Direct3D, en kan ik ook geen divxje kijken...

Op monitor 1 speelt de divx wel gewoon, sleep ik hem naar monitor 2 staat er:
"Due to limitations of your computer's display device, this video can only play back on one of your monitors. Please move the video window completely onto that monitor."

Ook dxdiag geeft hetvolgende aan:
Display 1: Directdraw, Direct3D, AGP texture acc. allemaal enabled
Display 2: allemaal unavailable

Heeft iemand een idee hoe ik direct3d etc. op monitor 2 ook aan kan zetten? De search heeft mij namelijk niet veel verder geholpen :|

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

je moet overlay gebruiken om op de 2e monitor je divxjes te kunnen bekijken
dit kan je vinden bij nview bij de overlay tab :)

• geez
heb ik net even geprobeerd.. maar werkte niet echt lekker :/ daarna nog even een tijd lopen prutsen, en toen deed ie het wel! :9 (vraag me niet hoe)
thanks anyway.

slotje!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Slotje lijkt me niet nodig, misschien hebben andere nog vragen. Heb je bijvoorbeeld DirectX aan de praat op de 2e monitor? Of op beide?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• geez
ik heb voor elkaar wat ik wou, kunnen divx'en op beide monitors, en gamen op moni 1 (<< ook op 2e trouwens)

bedacht me vanmiddag nog wat trouwens. is er verschil tussen een dual monitor setup op 1 kaart of op 2 kaarten dmv een pci kaart ernaast? bv nu als ik op beide moni 1280x1024 draai op desktop, en ik ga gamen op moni 1 op 1024x768, dan zie ik een deel van mijn taakbalk op mijn 2e monitor. is dat weg met een 2e videokaart? of is het op een andere manier te verhelpen?

[ Voor 82% gewijzigd door geez op 09-06-2003 21:22 ]

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb een zelfde soort probleem
ik zie als ik de tv out gebruik van mijn Geforce FX 5200 (had zelfde probleem met mijn Geforce II 400 MX) alleen op het primaire beeldscherm een divx film
vroeger met oudere drivers had ik dat probleem niet is dat nog een instelling ofzow?
toen had ik wel 2x de film op mijn schermen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dude88 schreef op 09 juni 2003 @ 21:31:
ik zie als ik de tv out gebruik van mijn Geforce FX 5200 (had zelfde probleem met mijn Geforce II 400 MX) alleen op het primaire beeldscherm een divx film
vroeger met oudere drivers had ik dat probleem niet is dat nog een instelling ofzow?
Bedoel je niet ook gewoon de overlay instellingen?

• geez
dude88 schreef op 09 juni 2003 @ 21:31:
als je op beide hetzelfde wilt zien, moet je gewoon clone aanzetten..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

geez schreef op 09 June 2003 @ 21:19:
ik heb voor elkaar wat ik wou, kunnen divx'en op beide monitors, en gamen op moni 1 (<< ook op 2e trouwens)
Leg dan ook ff uit hoe je het gedaan hebt, hebben anderen er ook wat aan.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• dude88
  • Niet online
geez schreef op 10 juni 2003 @ 19:25:
[...]

als je op beide hetzelfde wilt zien, moet je gewoon clone aanzetten..
ik heb kloon aanstaan ik heb ook op mijn monitor en op mijn tv beeld gewoon in kleur.
alleen je kan 1 van de 2 als standaard defineren.
degene die als standaard is gedefineerd daar zie je de film
op de andere zie je nog steeds beeld alleen de film zie je niet draaien
hoe los je dit op? :?

Verwijderd

Weet er iemand de oplossing van het volgende "dual monitor" probleem:

Wat als je op je 2e monitor ook video (van TV-kaart) wilt zien, maar de 2e monitor is aangesloten op een S3 kaartje. Dus hoofdmonitor op GF2MX en 2e monitor op S3 4MB kaartje. Ik kan enkel naar TV-zien op de hoofdmonitor.

De oorzaak ligt ook bij de "overlay" instellingen, maar hoe moet je dit aanzetten van een S3 ?

• geez
@dude88: run dxdiag eens... heeft display 1 of 2 bij Direct3D e.d. "Not availible" staan?

....

klooien helpt 8)

[ Voor 21% gewijzigd door geez op 12-06-2003 18:03 ]

• dude88
  • Niet online
kep beetjuh zitten klooien nog met de instellingen
en kep bij overlay secundair op fullscreen gezegt
nu heb ik mijn film altijd fullscreen op me tv :)

• geez
heeft iemand nog antwoord op deze vraag?

is er verschil tussen een dual monitor setup op 1 kaart of op 2 kaarten dmv een pci kaart ernaast? bv nu als ik op beide moni 1280x1024 draai op desktop, en ik ga gamen op moni 1 op 1024x768, dan zie ik een deel van mijn taakbalk op mijn 2e monitor. is dat weg met een 2e videokaart? of is het op een andere manier te verhelpen?

• geez
*kick*
iemand?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

Entity

9000rpm

Ik heb een tijd gewerkt met 2 videokaarten (AGP Radeon en PCI TNT2) en daarna een tijd met 2 monitoren op een Ti4200. Qua werking scheelt het niet veel, maar met de Ti4200 is het 2e scherm wel een stuk sneller dan wanneer deze op de PCI kaart zat.

DivX heb ik nooit problemen mee gehad, al moet je wel het juiste programma gebruiken: bijvoorbeeld Media Player 8 wil gewoon niet naar het 2e scherm. De nieuwste media player kan dit weer wel, zonder problemen.

Direct3D heb ik nooit mee gewerkt op het 2e scherm, als ik een spel ging spelen schakelde ik altijd mijn 2e scherm uit. Inmiddels ben ik overigens terug naar 1 scherm, dus ik kan het ook niet proberen.

Verwijderd

Mijn huidige situatie is als volgt:

Hoofdmonitor 17" op GF2MX400 AGP
2e monitor 15" op S3 4MB PCI

VIDEO: Meeste films/streams werken op de 2e monitor; alhoewel de framerate bij bepaalde streams serieus tegenvalt; versleep ik het kader naar de hoofdmonitor, dan speelt die stream terug soepel.

3D: Als ik bv CS op de hoofdmonitor speel; dan verandert de resolutie op monitor 2; maar ik zet dan bv. Messenger op monitor 2. Zo laat ik de pop-ups (pers die me aanspreken) van MSN op monitor2 verschijnen. Dit lukte tot nu toe nog altijd (let wel, ik ben geen echte gamer. Dus ik kan niet garanderen dat dit met alle spellen werkt)

TV: Ik heb ook een Hauppage WinTV Go. Ik kan enkel kijken naar tv op de hoofdmonitor. Op de 2e monitor blijft het kader simpelweg zwart en zie ik dus niets. Na de search gebruikt te hebben, zou het mogelijk zijn dit eventueel te kunnen verhelpen door gebruik te maken van andere software, maar helaas nog altijd niets kunnen vinden. Gebruik momenteel Dscaler.

• geez
@Sander Prinsen: weet je ook een manier om te zorgen dat als je de resolutie van monitor 1 veranderd (bijvoorbeeld een game op 1024 terwijl je desktop 1280 is) dat je geen deel van de taakbalk ziet op de 2e monitor?

@timdeh: als je gaat cse, zie je dan een deel van je taakbalk op je 2e monitor?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een Ti4400 met daarop aangesloten twee 21" monitors met de zelfde resolutie. Maar ik heb via die overlay wat kunnen instellen dat ik divxjes op bijde schermen kan afspelen maar ik kan ze niet tegelijk op bijde schermen kijken wat me wel geil lijkt voor en keer zelfde voor bijv quake. Het is toch mogelijk om dat soort dingen over 2 schermen uit te rekken???

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

geez schreef op 12 juni 2003 @ 18:04:
heeft iemand nog antwoord op deze vraag?

is er verschil tussen een dual monitor setup op 1 kaart of op 2 kaarten dmv een pci kaart ernaast? bv nu als ik op beide moni 1280x1024 draai op desktop, en ik ga gamen op moni 1 op 1024x768, dan zie ik een deel van mijn taakbalk op mijn 2e monitor. is dat weg met een 2e videokaart? of is het op een andere manier te verhelpen?
Ik heb hier 2 kaarten inzitten, dual moni setup ziet er zo uit:
Moni 1: 19" @ 1280 (of wat is 't)x 9..(en nog wat, even te lui om op te zoeken :P )
deze draait op een TNT2 M64 (goede TV-out :P)
Moni 2: 14" @ 1024x765 op een TNT2 Vanta PCI

en ik heb hetzelfde "probleem" als jij,
ik gebruik ook ultramon, maar dit wilt niet baten :)
ik veronderstel dus dat het zo bij iedereen is.
Overigens is het niet bij alle games zo.

Maar meestal zet ik gewoon ff me 2e moni uit voordat ik begin te gamen,
is toch zo gedaan met ultramon :)

• geez
aha... het is dus vast niet te verhelpen aangezien iedereen ongeveer dat probleem heeft... de taakbalk is uiteraard wel weg als je de game op 1280 speelt (desktop ook 1280).. maar das niet zo handig bij alle games ivm performance... thx all voor reacties

@zirus: sommige games ondersteunen dat "rekken" over 2 monitoren, maar het is ongelovelijk zwaar voor je videokaart en maar weinig games ondersteunen het.

[ Voor 24% gewijzigd door geez op 16-06-2003 21:43 ]

• e-boy

e-boy

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 08:45:
VIDEO: Meeste films/streams werken op de 2e monitor; alhoewel de framerate bij bepaalde streams serieus tegenvalt; versleep ik het kader naar de hoofdmonitor, dan speelt die stream terug soepel.
ik denk dat dit eerder ligt aan je 2e GPU,
die is niet al te sterk en dat hij dit gewoon niet kan trekken ;) :?
TV: Ik heb ook een Hauppage WinTV Go. Ik kan enkel kijken naar tv op de hoofdmonitor. Op de 2e monitor blijft het kader simpelweg zwart en zie ik dus niets. Na de search gebruikt te hebben, zou het mogelijk zijn dit eventueel te kunnen verhelpen door gebruik te maken van andere software, maar helaas nog altijd niets kunnen vinden. Gebruik momenteel Dscaler.
Heb hier ook een oud hauppage TV-kaartje inzitten,
TV kijken kan echter wel op beide schermen,
gewoon laatste drivers en software die standaard zit bij 't kaartje
(kijk anders ff op de site van hauppage).
Ander zou 't gewoon aan je overlay liggen zoals gezegd,
maar wegens examens heb ik nu niet veel tijd om dat ff voor je uit te klooien,
gewoon wat prullen met drivers en settings en je komt er wel ;)

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Is het ook mogelijk om een Matrox G400 met DualHead te gebruiken naast een snellere kaart voor gaming? Ik heb nu een G400 met daaraan een 19" en een 17". Met die kaart is het belabberd gamen (doe ik dan ook niet zo vaak) maar bedacht met opeens dat ik een snellere kaart in mijn AGP-slot kan proppen en dat ik die G400 in een vrij PCI slot kan stoppen. En dat ik dan mijn primaire display zet op de snelle kaart en mijn secundaire kaart op de G400. Dat moet kunnen toch? :Y)

Maar is het dan ook mogelijk om de tweede uitgang van de G400 te gebruiken als TV-out (ik heb daar het kabeltje nog voor), de G400 kan het maar raakt Windows (2000 Pro) daarvan in de war of snaptie het nog? Zou wel cool zijn als dat werkt! 8)

Pointless

• e-boy

e-boy

Killraven schreef op 16 June 2003 @ 21:54:
Is het ook mogelijk om een Matrox G400 met DualHead te gebruiken naast een snellere kaart voor gaming? Ik heb nu een G400 met daaraan een 19" en een 17". Met die kaart is het belabberd gamen (doe ik dan ook niet zo vaak) maar bedacht met opeens dat ik een snellere kaart in mijn AGP-slot kan proppen en dat ik die G400 in een vrij PCI slot kan stoppen. En dat ik dan mijn primaire display zet op de snelle kaart en mijn secundaire kaart op de G400. Dat moet kunnen toch? :Y)

Maar is het dan ook mogelijk om de tweede uitgang van de G400 te gebruiken als TV-out (ik heb daar het kabeltje nog voor), de G400 kan het maar raakt Windows (2000 Pro) daarvan in de war of snaptie het nog? Zou wel cool zijn als dat werkt! 8)
dacht dat je het dan zo zou moeten doen:
- kaartje erbij
- in BIOS PCI kaartje primair zetten (ivm TV-out) => dacht ik toch
- in 2k je AGP kaart dan trug primair zetten,
lukt zonder problemen :)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je kunt ook stamp3 downloaden op divx-digest.com dan kun je op je primaire overlay een film draaien en op de secundaire monitor een anderen. Kweet niet waarom je dit zou willen, maar het kan in ieder geval. Met spellen heb ik helaas ook pech gehad, alleen op primair.
Pagina: 1