Toon posts:

[.NET] Visual Studio .NET C# { accolades }

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik werk aan een VB.NET project onder Visual Studio .NET zet hij de code altijd schitterend neer. Accolades worden mooi uitgelijnd, hoofdletter fouten haalt hij er gelijk uit.

Maar met C# werkt dit gewoon niet lekker. Na een paar maanden wordt je automatisch lui als je editor dit allemaal automatisch voor je doet. Dus mijn vraag is eigenlijk:

Waarom zet Visual Studio .NET met VB.NET de code perfect neer, maar met C# laat hij alles staan? Kan dit ingesteld worden? Ik heb al gezocht hiernaar.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Omdata VB 'Basic' is :P c# is case sensetive daarom :)

Verwijderd

Shift schreef op 07 June 2003 @ 20:11:
Omdata VB 'Basic' is :P c# is case sensetive daarom :)
Huh, bij VB.NET staat standaard Option Explicit en STRICT aan dus VB werkt gewoon case sensitive, in VB6 was de default juist niet Case Sensitive.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

VB.net is niet case-sensitive. C# wel.
code:
1
2
int test;
int Test;

is dus geldig in C#, en niet in VB.net... de editor weet niet wanneer je welke test bedoelt... :) Hoewel het soms wel duidelijk is (als Test bv niet bestaat), mjah daar hebben ze blijkbaar niet aangedacht. Control+spatie werkt dan wel (dat gebruik ik iig erg vaak... eerste paar letters van de variabele of method-naam, en dan control+spatie).
En het gedoe met de { en } kun je instellen, of ie ze op een nieuwe regel moet plaatsen of niet. (wat ie dan meteen altijd doet, dus als je bij methods de { op een nieuwe regel wilt plaatsen, en bij een if() 'm aan het eind van de regel wilt hebben, heb je pech :P)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Maar is zo makkelijk. In VB.NET tik je een accocalde en gelijk zet hij de sluitende accolade een regel eronder. Ook met IF statement, dan zet hij direct END IF eronder.

Dit soort "Luilak" features zijn best wel makkelijk. Ik snap alleen niet waarom dit niet onder C# werkt.

Verwijderd

Crazy D schreef op 08 June 2003 @ 12:11:
VB.net is niet case-sensitive. C# wel.
[code]int test;
Je hebt helemaal gelijk, ik verwarde case sensitive met de syntax checking 8)7

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 12:48:
Maar is zo makkelijk. In VB.NET tik je een accocalde en gelijk zet hij de sluitende accolade een regel eronder. Ook met IF statement, dan zet hij direct END IF eronder.

Dit soort "Luilak" features zijn best wel makkelijk. Ik snap alleen niet waarom dit niet onder C# werkt.
C# is voor de diehards B) :P
Mjah waarom dat gedaan is weet ik niet, er zitten volgens mij wel meer features in de editor van 1 taal, die ze in andere talen hebben weggelaten. Misschien wordt dat in VS.Net 2004 wel gefixed ;)
Of misschien is er een add-in of een macro voor te vinden... ik heb er eigenlijk nog niet echt naar gekeken, aangezien ik ff {} neerzetten niet zo'n probleem vind :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1