Hallo,
ik ben een programma aan het maken dat bmp's inleest (ja, jullie kennen hem nog wel), en ik wil een public reference maken naar een private (unsigned) int in diezelfde klasse (ik neem aan dat dit moet kunnen?), aangezien ik de breedte en hoogte nodig heb om de scherm grootte aan te passen..
Ik heb dus mijn klasse bmpformat:
Enfin, als ik ga compilen, krijg ik de volgende error van MS Visual C++ 6.0:
Nogal raar, aangezien dat nou precies is wat ik doe en wil?!
ik ben een programma aan het maken dat bmp's inleest (ja, jullie kennen hem nog wel), en ik wil een public reference maken naar een private (unsigned) int in diezelfde klasse (ik neem aan dat dit moet kunnen?), aangezien ik de breedte en hoogte nodig heb om de scherm grootte aan te passen..
Ik heb dus mijn klasse bmpformat:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| class bmpformat { public: unsigned int& xsize; //de references unsigned int& ysize; //ik kan ze hier nog niet initialiseren bmpformat() { //default constructor xsize=bmp.header.width; //bmp=instance van helemaal private struct, met struct header, waarin unsigned int width en height zitten. ysize=bmp.header.height; } } |
Enfin, als ik ga compilen, krijg ik de volgende error van MS Visual C++ 6.0:
code:
1
2
| c:\bmploader\bmp.cpp(18) : error C2758: 'xsize' : must be initialized in constructor base/member initializer list
c:\bmploader\bmp.cpp(10) : see declaration of 'xsize' |
Nogal raar, aangezien dat nou precies is wat ik doe en wil?!