Okeej, ik ben geen n00b op dit gebied as far as i know.. 
Hier het volgende probleem.
Het gaat hier om het volgende systeem:
Athlon XP 2000+
MSI Geforce2 MX 400 32MB DDR
MSI mobo met Nforce chipset (weet niet exact welk type tis een Sky PC)
256MB DDR
350Watt voeding (zat standaard in de bak)
Sinds een tijdje terug reboot deze PC van mijn vriend bij Games.
Ben daar uiteraard heen gegaan om alles even te controleren.
Toen bleek dat het idd altijd in games gebeurde... ik draaide 3dmark en hop hij sloeg na 5 minuten uit ongeveer..
Ik haalde de kap van de pc er af en hij draaide gewoon weer als normaal.
Dus ik wist wel, het was een warmte probleem.... maar waar? De CPU of de Videokaart? Heb Automatisch opnieuw opstarten uitgezet maar de comp bleef zomaar reboten! zonder message...
heb toen een Powercolor Geforce2 MX 400 64MB SDR van mijzelf er ingezet, en hij draaide ineens weer stabiel met de kap dicht!
Ik dacht dus, ach die videokaart is naar de grutjes... en nu doet ie et wel weer verder goed. Ik bood dus aan om deze kaart eventjes te lenen totdatik een nieuwe gevonden had voor hem..
Krijg ik na 3 weken stabiel draaien tehoren dat de pc weer spontaan aan het reboten is geslagen! Op advies werkte het weer de pc te laten draaien met de kap er af... om mn vriend maar zn games te kunnen laten spelen. Ik had ondertussen al een Radeon 9500 128MB bij besteld en nam deze mee om iig een kaart mee te nemen met actieve koeling (wat de anderen mistten) er ingezet en nogsteeds hetzelfde probleem!!
PC geformatteerd, nogsteeds zelfde probleem!... Enkel kreeg ik nu wel een BSOD bij windows... helaas.. enkel blauw, geen tekst! (kom je dus ook niet verder mee
)
Ik dus de CPU temperatuur gechecked met Motherboard Monitor en met Fuzzy Logic. maar de temps waren gewoon normaal 67 graden stressed. Kon toch niet veel verkeerds mee zijn?
opsomming van wat ik heb geprobeerd:
• nieuwere en nieuwste drivers geprobeerd.. zelfde probleem
• externe voedingkabel aangesloten op de radeon... zelfde probleem
• kap er af gehaald ... pc draait stabiel op alle videokaarten
• Underclocken van de videokaarten -> hielp zowaar! maar de kaarten presteerden natuurlijk fubar! (zwaar klote dus
)
• AGP port op 2X (ipv 4)... blijft rebooten
• Fastwrites uitgezet.. blijft rebooten
Ik zit nogal met mn handen in het haar, want dit probleem kan toch niet zomaar ontstaan?
Zou een fannetje plaatsen het op kunnen lossen...? maar dat lijkt me ook zon lullige oplossing als de pc voorheen altijd goed gedraait heeft!
Iemand verder nog ideeen over de oorzaak en misschien zelfs de oplossing?
Wie wil mij helpen, bij voorbaat dank!
Hier het volgende probleem.
Het gaat hier om het volgende systeem:
Athlon XP 2000+
MSI Geforce2 MX 400 32MB DDR
MSI mobo met Nforce chipset (weet niet exact welk type tis een Sky PC)
256MB DDR
350Watt voeding (zat standaard in de bak)
Sinds een tijdje terug reboot deze PC van mijn vriend bij Games.
Ben daar uiteraard heen gegaan om alles even te controleren.
Toen bleek dat het idd altijd in games gebeurde... ik draaide 3dmark en hop hij sloeg na 5 minuten uit ongeveer..
Ik haalde de kap van de pc er af en hij draaide gewoon weer als normaal.
Dus ik wist wel, het was een warmte probleem.... maar waar? De CPU of de Videokaart? Heb Automatisch opnieuw opstarten uitgezet maar de comp bleef zomaar reboten! zonder message...
heb toen een Powercolor Geforce2 MX 400 64MB SDR van mijzelf er ingezet, en hij draaide ineens weer stabiel met de kap dicht!
Ik dacht dus, ach die videokaart is naar de grutjes... en nu doet ie et wel weer verder goed. Ik bood dus aan om deze kaart eventjes te lenen totdatik een nieuwe gevonden had voor hem..
Krijg ik na 3 weken stabiel draaien tehoren dat de pc weer spontaan aan het reboten is geslagen! Op advies werkte het weer de pc te laten draaien met de kap er af... om mn vriend maar zn games te kunnen laten spelen. Ik had ondertussen al een Radeon 9500 128MB bij besteld en nam deze mee om iig een kaart mee te nemen met actieve koeling (wat de anderen mistten) er ingezet en nogsteeds hetzelfde probleem!!
PC geformatteerd, nogsteeds zelfde probleem!... Enkel kreeg ik nu wel een BSOD bij windows... helaas.. enkel blauw, geen tekst! (kom je dus ook niet verder mee
Ik dus de CPU temperatuur gechecked met Motherboard Monitor en met Fuzzy Logic. maar de temps waren gewoon normaal 67 graden stressed. Kon toch niet veel verkeerds mee zijn?
opsomming van wat ik heb geprobeerd:
• nieuwere en nieuwste drivers geprobeerd.. zelfde probleem
• externe voedingkabel aangesloten op de radeon... zelfde probleem
• kap er af gehaald ... pc draait stabiel op alle videokaarten
• Underclocken van de videokaarten -> hielp zowaar! maar de kaarten presteerden natuurlijk fubar! (zwaar klote dus
• AGP port op 2X (ipv 4)... blijft rebooten
• Fastwrites uitgezet.. blijft rebooten
Ik zit nogal met mn handen in het haar, want dit probleem kan toch niet zomaar ontstaan?
Zou een fannetje plaatsen het op kunnen lossen...? maar dat lijkt me ook zon lullige oplossing als de pc voorheen altijd goed gedraait heeft!
Iemand verder nog ideeen over de oorzaak en misschien zelfs de oplossing?
Wie wil mij helpen, bij voorbaat dank!