[winXPhome/win2kPro]krijg draadloze verbinding niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Nu heb ik de volgende situatie:

Server met 3 nic's (waaronder een e-tech wireless pci lan nic met zo'n antenne eraan)
Hier staat Win2k Pro op.

Nic 1 : ontvangt UTP kabel van @home modem

Nic 2 : gaat naar hub

Nic 3 is dus de draadloze

Nic 1 en 2 zorgen ervoor dat een andere pc al internet krijgt (d.m.v ICS).
Nu heb ik ook een laptop met een wireless pcmcia kaart erin. Beide wireless kaarten (pci en pcmcia) zijn van het merk e-tech. Van beide kaarten heb ik de software geinstalleerd en nu probeer ik het voorelkaar te krijgen dat ze elkaar 'zien'. Alleen daar loop ik steeds op vast. Ik heb ze beide op adhoc staan en channel op 6 gezet. Ook het SSID is gelijk, namelijk 'any'. Zie ik iets over het hoofd, of zouden ze het zo moeten doen?
Op de laptop staat trouwens WinXP Home

EDIT:

Volgens mij zien ze elkaar want het 2e lampje op de pcmcia kaart brand nu continue. En ik heb bij de server rechtsonder een groen icoontje van een pc-tje staat met een antenne erop! Oke ik neem aan dat dit zo goed is? Nu wil ik nog dat de laptop ook kan internetten. Ik heb al sygate geinstalleerd alleen weet iemand nu hoe verder?

[ Voor 26% gewijzigd door LeMerchant op 07-06-2003 19:49 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

ik denk dat je beter wat kan gaan bridgen.. precies hetzelfde wat je dus met nic 1 en 2 hebt gedaan moei nu ook met nic 1 en 3 gaan doen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
mja dat heb ik al geprobeerd (dat was gister avond btw). Ik kon toen al pingen tussen server en laptop alleen ik kon nog niet interetten. Nu heb ik weer het probleem dat ik niet kan pingen tussen de server en de laptop terwlijk windows laat zien dat ik wel een draadloze verbinding tot stand heb gebracht!

EDIT:

En nu werkt et ineens WEL :D

[ Voor 7% gewijzigd door LeMerchant op 08-06-2003 20:37 ]