Toon posts:

MSI MegaPC ok barebone?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje zit ik te :9~ om de barebone van msi. Alleen is de vraag of die dingen ook geschikt zijn om over te clocken aangezien de P4's zeer goed over te clocken zijn. Wie heeft zo'n ding en wat kun je erover vertellen. Zijn die dingen te vergelijken met de barebones van Shuttle?

Ik heb hier een Shuttle met nForce2 chipset en ik kan zeggen dat die veel herrie maakt. Zelfs meer herrie dan mijn grote Chieftec. :| Overclocken kan alleen door de FSB te verhogen. Multiplier is niet in de bios aan te passen terwijl de AMD 2500+ Barton niet gelocked is. GeForceMX die erop zit geeft zeer slecht(onscherp) beeld. Alles bijelkaar is het teleurstellend. :'(

Daarom wil ik graag meningen en ervaringen horen om teleurstelling te voorkomen. _/-\o_

Verwijderd

1 ding..... SWEEEEEET...

Misschien een picje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/slm_img/mega.jpg

Hij is nog niet verkrijgbaar, maar hij zal redelijk stil zijn. Er zal weinig ruimte zijn voor overclocken, het moederbord zal het misschien niet eens ondersteunen.

Net zoals de shuttle zal de boel flink heet worden daarbinnen, en aangezien het doel van de pc is een audio-systeem te zijn zal ie lekker stil zijn waardoor ie nog heter wordt.

Ervaringen zal je niet vinden want hij is dus nog niet verkrijgbaar in Nederland.

De onboard kaart is volgens mij hetzelfde als dat Nforce micro-atx kaartje van Asus, die heb ik hier een en geeft erg goed beeld en is ook nog redelijk snel op het gebied van 2D en 3D.

Als je wil overclocken... koop dan geen barebone.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 21:31 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hoezo zijn ze nog niet verkrijgbaar?Ze staan al op een aantal sites van internetwinkels te koop. :?

Wanbeleid is ook beleid.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Zie ik dat goed? Zit er een md-speler in die barebone? Kun je daarmee ook overnemen van cd -> md?
Hoeveel gaat dat dingetje ongeveer kosten? En wat zullen de spec ongeveer zijn?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

heintjeput schreef op 07 juni 2003 @ 22:07:
Zie ik dat goed? Zit er een md-speler in die barebone? Kun je daarmee ook overnemen van cd -> md?
Hoeveel gaat dat dingetje ongeveer kosten? En wat zullen de spec ongeveer zijn?
Dat is geen MD wat je daar ziet, dat zijn slots voor flashkaarten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dus nog niet eens verkrijgbaar in Nederland. En ze komen in juli met een AMD versie.
Ik gebruik al jaren AMD en mijn laatste Intel was een P3 Tualitin 1,2GHz en die werd zeker niet warm. (vergeleken met al die TB en XP die ik van AMD heb) Dus wat is beter voor een barebone, XP of P4?

Helaas worden de 800MHz FSB nog door geen enkele barebone ondersteund en de XP 400FSB wel door de nForce2. Dan maar nog even wachten totdat wat mensen ervaringen hebben opgedaan.

Trouwens, die afstandbediening+lcd display+alle sloten voor flashkaarten maakt de MegaPC hotter dan een Shuttle. Over de performance van de Shuttle valt iig niks te klagen.

Verwijderd

waarom heb je 800mhz bus nodig? Mij lijkt dat je dit dit enkel voor mp3 dvd divx gebruikt. Niet om te gamen ofzo.

Ik zou gewoon een celeron geval kopen en die lager klokken als de bios dat toelaat. Gewoon zo min mogelijk herrie moet er vanaf komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 03:46:
Oh, dus nog niet eens verkrijgbaar in Nederland. En ze komen in juli met een AMD versie.
Ik gebruik al jaren AMD en mijn laatste Intel was een P3 Tualitin 1,2GHz en die werd zeker niet warm. (vergeleken met al die TB en XP die ik van AMD heb) Dus wat is beter voor een barebone, XP of P4?

Helaas worden de 800MHz FSB nog door geen enkele barebone ondersteund en de XP 400FSB wel door de nForce2. Dan maar nog even wachten totdat wat mensen ervaringen hebben opgedaan.

Trouwens, die afstandbediening+lcd display+alle sloten voor flashkaarten maakt de MegaPC hotter dan een Shuttle. Over de performance van de Shuttle valt iig niks te klagen.
Die snellere P4's worden net zo warm als een Tbred B of Barton hoor.

Het zijn de Duron's, Thunderbird's en Palomino's die heet stoken. Maar dat P4 veel koeler is als een Tbred A, B of Barton is onzin want ze gebruiken ongeveer evenveel watt.
agent327 schreef op 07 juni 2003 @ 21:36:
Hoezo zijn ze nog niet verkrijgbaar?Ze staan al op een aantal sites van internetwinkels te koop. :?
Preordering...

http://www.sallandautomatisering.nl/

De P4 versie gaat rond de 350 euro kosten, en zoals te lezen komt ie eind juni.
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 04:25:
waarom heb je 800mhz bus nodig? Mij lijkt dat je dit dit enkel voor mp3 dvd divx gebruikt. Niet om te gamen ofzo.

Ik zou gewoon een celeron geval kopen en die lager klokken als de bios dat toelaat. Gewoon zo min mogelijk herrie moet er vanaf komen.
De truc van een barebone is juist dat ie ook als gewone PC gebruikt kan worden. Wil je een stille Div-X MP3 doos dan pak je gewoon een Epia 933 of 1 ghz dan heb je em 100% stil, low power en daar heb je ook heel erge :9~ kastjes voor.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Volgens mij kun je dit als een all-in-one zien van een console+stereotoren+dvd .

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 00:39

Dr C

met C en CK

stop er een DVD brander in + tv kaart en je hebt systeem hotter dan PSX :)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Pagina: 1