Ik ben bezig met een pc in elkaar te zetten, maar het moederbord begint te piepen een paar seconden nadat ik de powerbutton heb ingedrukt.
Het zijn 2 korte opeenvolgende beeps, en dit alsmaar achter elkaar door. Ik heb gekeken op http://www.computerhope.com/beep.htm om te kijken wat dat voor een Award/Phoenix bios betekent, maar daar kom ik niet veel verder mee.
Ik heb geprobeerd om alle kaarten te verwijderen, een reepje geheugen en alleen de videokaart erin, ook zonder, IDE niet aangesloten, alsmaar hetzelfde geluid. Toen heb ik de CMOS ook nog gereset, geen resultaat.
Er is een postLED aanwezig op het mainboard, deze geeft code 'FF' aan, in de manual staat dat het een probleem met het bios is
De mogelijkheden zijn
- BIOS chip inserted incorrectly
- incorrect BIOS version
- mainboard problem (vrees met grote vrezen)
- add-on card inserted incorrectly (is dus uitgesloten)
Heb ook al geprobeerd om alles opnieuw erin te stoppen, processor, geheugen, noem het maar op. Wie heeft nog een goede tip ?
Specs :
Epox 4PEAD
512 MB DIMM PC3200
Transcend ATI Radeon 8500
Alu-Black CF-2029 case met 300W voeding (Powermaster)
Het zijn 2 korte opeenvolgende beeps, en dit alsmaar achter elkaar door. Ik heb gekeken op http://www.computerhope.com/beep.htm om te kijken wat dat voor een Award/Phoenix bios betekent, maar daar kom ik niet veel verder mee.
Ik heb geprobeerd om alle kaarten te verwijderen, een reepje geheugen en alleen de videokaart erin, ook zonder, IDE niet aangesloten, alsmaar hetzelfde geluid. Toen heb ik de CMOS ook nog gereset, geen resultaat.
Er is een postLED aanwezig op het mainboard, deze geeft code 'FF' aan, in de manual staat dat het een probleem met het bios is
- BIOS chip inserted incorrectly
- incorrect BIOS version
- mainboard problem (vrees met grote vrezen)
- add-on card inserted incorrectly (is dus uitgesloten)
Heb ook al geprobeerd om alles opnieuw erin te stoppen, processor, geheugen, noem het maar op. Wie heeft nog een goede tip ?
Specs :
Epox 4PEAD
512 MB DIMM PC3200
Transcend ATI Radeon 8500
Alu-Black CF-2029 case met 300W voeding (Powermaster)