Toon posts:

het legaal delen van @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het is voor mij een groot mysterie hoe het nu precies zit met @home en meerdere computernamen.
Vorig jaar was er een actie dat je een paar maanden gratis een extra computernaam kon aanvragen (ccxxxx-B). Hier zijn ze vervolgens nooit op teruggekomen en ik gebruik B nog steeds zonder extra te betalen (ze wilden daar destijds 10 gulden p/m extra voor hebben ofzo)

Toen ging er weer het gerucht dat @home max 3 pc's legaal op internet ondersteunt, maar daar waren ze weer vanaf gestapt omdat het dan te hard ging met het aantal IP nummers.

Ik vraag me nu af hoe het werkelijk zit. Zijn er tweakers die gebruik maken van extra IP's en zo ja, betalen jullie hier nu extra voor? Of heeft @home het netwerken vrij gegeven zonder officiele ondersteuning?

Wij hebben nu 2 pc's in gebruik (A+B dus) die via een hub naar de kabelmodem gaan. Er blijft dus nog een niet gebruikte C over. Ik heb zelf eens lopen testen door de pc-naam te veranderen. Hieruit bleek dat het erg willekeurig os of deze extra account nu werkt of niet.
Daarom is het handig om natuurlijk zekerheid te hebben voordat we bekabeling aanleggen.

Mocht het toch niet werken dan moeten we neem ik aan een router kopen
is een Netwerk router Sweex MXSTREAM / CABLE dan 50 euro bij funprice dan voldoende? En is de hub dan niet meer nodig?

Een hele boel vragen maar ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven. Ik weet dat er oneindig veel vragen zijn over routers (heb ook wel gezocht)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 15:41 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Extra IP adressen kunnen niet meer worden aangevraagd, natuurlijk kun je wel internet delen via een router ofzo.
Van @home mag dit niet, als je dit binnenshuis doet wordt het wel gedoogt, en zul je er geen problemen mee krijgen, maar zodra je op zo'n manier de buren internet wilt geven, en @home zou erachter komen, zul je vast wel een boete oid krijgen.

Sowieso, dit is pure diefstal van @home, daarom zal dit topic niet open mogen blijven denk ik.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

de meeste huis tuin en keuken routers hebben ook een hub/switch ingebouwd. een goede router vinden is voor @home volgens mij niet zo moeilijk, want de meeste werken wel.

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Ik heb drie ip adressen van @home, en betaal er niet extra voor (het is wel zo dat ik wat minder boos ben over de prijsverhogingen die ze steeds weer doorvoeren). Ze ondersteunen het gebruik van meerdere pc niet.

Samen doen met de buren is inderdaad zoals Venkeroz al zegt niet legaal.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Verwijderd

Topicstarter
Hoho jullie snappen mij verkeerd IK wil dus eerst voor optie 1 gaan! wat ik met mijn C doe is mijn zaak beredeneer ik dan. Dus niks illegaals aan

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

Ik heb vorig jaar ook 2 extra computernamen gekregen, een b en c welke beide een ander ip hadden dus ik had 3 verschillende ip's op hetzelfde subadres. Er was mij duidelijk gemaakt dat ik wel moest betalen maar ik heb nooit een rekening mogen ontvangen.

Ze zijn nu met die actie gestopt vooral door het ip addressen te kort, daarom hebben ze hun server ook anders geconfigged want mijn computernamen hebben nu allemaal hetzelfde ip adres alleen zitten ze op een ander subadres.

Maar ik maak er geen gebruik van, je mag tegenwoordig je internet delen van @home dus ik heb een Linksys router met 4 port switch aan m'n kabelmodem gehangen en deel daar nu m'n internet mee.

Als dat ip gedoe met subadres bij jou hetzelfde is dan heb je wel een probleem, de pc's zullen dan niet in staat zijn om elkaar te zien dus je kan ook niks delen. Ze kunnen wel alle 3 apart op het internet.

Of die router geschikt is weet ik niet, post eens een linkje met de specs want ik ben te lui om te zoeken. ;)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38

Robtimus

me Robtimus no like you

Je C kun je vergeten, daar doet @Home niet meer aan. Alleen mensen die al een B/C hebben houden deze, nieuwe komen er niet meer.
Voor zover ik weet gedoogt @Home thuisnetwerkjes nu, dus zonder ondersteuning.

Je hebt 2 opties:
1) je houdt je A en B beide actief. Je zet de router tussen de hub en een van de PC's die je al had. Op die router sluit je de rest aan.
2) je stopt met het gebruiken van je B. Je zet de router direct na het modem. Alle PC's zitten op de router.

Welke oplossing je kiest maakt voor je verbinding niet uit. Wel voor de beveiliging: routers hebben bijna altijd een ingebouwde firewall. De vraag is dan waar je de firewall wilt laten beginnen. De veiligste manier is de router direct op het modem. Je zou ook je B aan je buren kunnen geven, zodat zij zelf hun beveiliging moeten regelen. Jij hangt dan je router aan de hub en beveiligt dus alleen jezelf.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Het is JOU C, en niet die van de buren. Dus als de buren daar gebruik van maken is dit wel illegaal.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook 2 extra IP adressen. Ik was toevallig beta tester. Toen kregen we een brief dat de test was afgelopen en dat er voor betaald moest gaan worden. Nooit op mijn rekening gezien bdw.

Nu gebruik ik gewoon een server wegens een tekort aan adressen. Delen met je buren kan maar als ze dat ooit merken (wat me sterk lijkt) word je afgesloten zonder pardon.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het gewoon bij de legale ABC-computers hou want dat werkt ook gewoon. De pc's kunnen elkaar wel degelijk zien trouwens als je network sharing aanzet.
De buren is trouwens een groot woord het is 1 huis we verhuren alleen een stel kamers

Verwijderd

Topicstarter
Eventjes een vraagje nog. Ik ben dus nog uit de generatie dat ik gratis A B C computers mag hebben. Zijn dit statische IP's? want sinds ik de computer eens C heb genoemd zegt hij af en toe dat er een IP conflict is met iemand op het netwerk. (wat voor gevolg dan dit hebben?)

Kan het dan zijn dat iemand mijn C-ip heeft ingepikt ofzo? Hoe houden ze dat trouwens bij wie recht heeft op die extra IP's

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 20:28:
Eventjes een vraagje nog. Ik ben dus nog uit de generatie dat ik gratis A B C computers mag hebben. Zijn dit statische IP's? want sinds ik de computer eens C heb genoemd zegt hij af en toe dat er een IP conflict is met iemand op het netwerk. (wat voor gevolg dan dit hebben?)

Kan het dan zijn dat iemand mijn C-ip heeft ingepikt ofzo? Hoe houden ze dat trouwens bij wie recht heeft op die extra IP's
@Home doet niet aan statische IP's, maar aan semi-statische IP's. In de praktijk houdt dat dus in dat je je IP jaren kunt houden, maar in principe zouden ze het elk moment kunnen omgooien.

Wat betreft netwerken: @Home heeft dit gewoon toegestaan omdat ze de extra IP's niet meer beschikbaar stellen. Het wordt dus niet gedoogd, maar is gewoon toegestaan. Gedoogd suggereert dat het volgens @Home nog steeds illegaal is en dat is niet zo. Ze raden nota bene zelf nog aan een router te kopen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik kreeg zonet een melding dat er een IP conflict was met iemand op het netwerk (bedoelen ze neem ik aan het hele @home netwerk in Groningen) Ik deed deze pc uit en bij een restart deed internet het niet meer.
Ik heb de pc hernoemd naar B en alles was weer perfect.

Hoe kan dit toch, waarom word mij geen ander IP toebedeeld als er eentje schijnbaar bezet is? Ik heb toch recht op max 3 pc's op mijn verbinding? Wat kan ik doen om ervoor te zorgen om ervoor te zorgen dat een 3e pc ook zonder problemen op internet kan>

Ik heb weinig zin in als een 3e computer dan wel en dan geen verbinding kan maken. Zal ik dan toch een router moeten kopen?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hardenberg/IP.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 22:06 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 21:37:
hmm ik kreeg zonet een melding dat er een IP conflict was met iemand op het netwerk (bedoelen ze neem ik aan het hele @home netwerk in Groningen) Ik deed deze pc uit en bij een restart deed internet het niet meer.
Ik heb de pc hernoemd naar B en alles was weer perfect.

Hoe kan dit toch, waarom word mij geen ander IP toebedeeld als er eentje schijnbaar bezet is? Ik heb toch recht op max 3 pc's op mijn verbinding? Wat kan ik doen om ervoor te zorgen om ervoor te zorgen dat een 3e pc ook zonder problemen op internet kan>

Ik heb weinig zin in als een 3e computer dan wel en dan geen verbinding kan maken. Zal ik dan toch een router moeten kopen?
Waarschijnlijk staan er in de dhcp server bij @home 2 ip-adressen voor jou gereserveerd en tjekken ze helemaal niet op de toevoeging -a -b of -c
Als er nu dus twee compu's al aan staan kan de derde geen uniek ip-adres meer krijgen ergo een foutmelding en geen i-net.

Kun je oplossen door een intern netwerkje met een router te nemen, de router heeft dan een eigen dhcpserver voor interne ip's in de 192.168.x.x range en connect als enige naar @home.

Zie verder de faq van netwerken, die is zeer duidelijk

Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 4% gewijzigd door hufkes op 07-06-2003 21:46 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 21:37:

FF Uitleggen:

Persoon A, de rotzak die jouw IP heeft gejat, heeft zijn PC statisch ingesteld met jouw gegevens. De computer van @Home heeft dus het IP aan die computer gekoppeld staan zolang deze aanstaat.

Persoon B, jij dus, zet je computer aan en die vraagt bij @Home een IP op. @Home ziet jouw computernaam, maar volgens de @Home database is het bijbehorende IP al uitgedeeld.

Voila, daar heb je je IP-conflict.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik had 'm nog niet gemoved omdat z'n topicstart ook deels over de policy van @Home ging, en niet alleen technisch over het sharen.

Maar het topic zelf gaat nu idd over het technische deel, dus idd, IT -> NT :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan een weer z'n extra IP terugkrijgen? gewoon opnieuw toebedelen? keb trouwens een plaatje van de foutmelding ingevoegd.

Maar zoals het er nu voor staat is het dus niet handig om een 3e computer te installeren omdat het niet zeker is of je daarmee op internet kan, omdat iemand mijn IP heeft gejat?

hmm ok mailtje naar support@home.nl dan maar >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 22:11 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 22:09:
hoe kan ik dan een weer z'n extra IP terugkrijgen?
Zolang jij je PC's allemaal correct hebt geconfigureerd kun je bij @Home gaan klagen over IP-diefstal.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Tot voor kort hadden wij 3 computers met een hub op @home hangen (-b -c en -d, -a was al langer dood)
Nooit problemen mee gehad, alleen we zaten op 2 verschillende subnetten wat het netwerk niet ten goede kwam :(
Toch maar een routertje met switch aangeschaft en sindsdien doet ie het nog beter :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 22:09:
hoe kan ik dan een weer z'n extra IP terugkrijgen? gewoon opnieuw toebedelen? keb trouwens een plaatje van de foutmelding ingevoegd.

Maar zoals het er nu voor staat is het dus niet handig om een 3e computer te installeren omdat het niet zeker is of je daarmee op internet kan, omdat iemand mijn IP heeft gejat?

hmm ok mailtje naar support@home.nl dan maar >:)
wat ik begrijp uit je hele verhaal is dat je wel een A- en een B-account hebt, maar dat je nooit een C-account aangevraagd hebt bij @home. lijkt mij dan vrij logisch dat het dan niet werkt...
en daarbij, als je er al niet voor betaald, waarom zou je er dan "recht" op hebben?

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Zo staat het op de abonnee site :)
Ik maak op dit moment al gebruik van de dienst "Extra PC's", wat zijn de gevolgen voor mij?
Voor bestaande gebruikers van de ‘Extra PC's’ dienst heeft het besluit geen gevolgen. De dienst ‘Extra PC's’ blijft bestaan alleen worden er geen nieuwe ip-adressen/computernamen meer uitgegeven voor de dienst ‘Extra PC's’. Alle in gebruik zijnde IP adressen blijven door de abonnee behouden. Na verhuizing behoudt de abonnee de extra computernamen.

Waar kan ik wat meer informatie vinden over thuisnetwerken?

Op onderstaande locaties kunt u meer informatie vinden met betrekking tot het aanleggen van een thuisnetwerk.

Netwerk Start Pagina

Netwerken Lookup

Netwerk Startkabel

Let er wel op dat het opzetten en configureren van een thuisnetwerk zeer complex is. Doe dit alleen indien u grondige kennis hebt van computers en netwerken. Indien u problemen ondervindt met uw thuisnetwerk kan @Home u geen ondersteuning bieden. @Home ondersteunt alleen de eerste pc, zoals u ook kunt lezen in de Algemene voorwaarden. Indien u een tweede of derde computer hebt aangesloten op @Home, dan is dat uw eigen verantwoordelijkheid en eigen risico.

U kunt wel contact opnemen met de Helpdesk als de eerste pc met een goed ingestelde computernaam rechtstreeks op het kabelmodem is aangesloten en de andere pc’s uit het thuisnetwerk zijn los gekoppeld.
Het is dus gewoon toegestaan, ze bieden alleen geen ondersteuning ervoor. Je hoeft dus ook echt niet je router te gaan verstoppen als er een monteur langs komt voor wat dan ook. Ze kunnen het ook niet verbieden omdat ze geen alternatief hebben. Niet meer altans.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Je moet dus geen mail naar @home gaan sturen. Je hebt ooit 1 extra adres aangevraagd, hence a en b. Je c heb je nooit aangevraagd, en zul je ook nooit meer krijgen. Vervolg mail: jij wordt afgesloten omdat JIJ iemand z'n IP steelt.

je moet gewoon een router kopen, @Home gedoogt het (zeggen ze zelf !) dus daar kun je niet mee in de problemen komen.

Happy Blessings <3

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24
Wildfire schreef op 07 juni 2003 @ 21:47:
[...]

FF Uitleggen:

Persoon A, de rotzak die jouw IP heeft gejat, heeft zijn PC statisch ingesteld met jouw gegevens. De computer van @Home heeft dus het IP aan die computer gekoppeld staan zolang deze aanstaat.

Persoon B, jij dus, zet je computer aan en die vraagt bij @Home een IP op. @Home ziet jouw computernaam, maar volgens de @Home database is het bijbehorende IP al uitgedeeld.

Voila, daar heb je je IP-conflict.
Weet je waarom persoon a dat ding statisch heeft gezet dan?
Waarschijnlijk omdat de DHCP server van @home weer eens gigabrak was, en hem dan maar sta tisch insteld.

Niet correct, maar @home laat je geen andere oplossing.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1