Toon posts:

PIII 700 niet op 1 Ghz. GVD!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:(Vandaag op de HCC beurs een coppermine 700 op 100 mhz.gekocht. Kom ik thuis wil dat fucking geval niet op 140 mhz draaien. Zelfs 115 mhz is te veel van het goede.
Ik snap het niet! Deze proc komt uit philipines. wellicht toch een Maleisie beter geweest.
Gelukkig krijg ik wel maandag mijn nieuwe Audi A3 :P

Verwijderd

zeker een OEM ?

ik had een paar maanden geleden een RETAIL gekocht en hij draait op 143, alleen wordt hij te warm, dus moet ik ff een andere koeler kopen.

ps heb je wel de voltage wat hoger gezet. voor 140 fsb is ong 1.85/1.95 wel nodig !

Verwijderd

Topicstarter
NO WAY .Ik heb een vette box versie gekochjt bij Powerline!
Ik baal echt als een stekker! :(

Verwijderd

trekt je geheugen/videokaart dit wel?
misschien ligt daar het probleem ofnie?

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn geforce ddr en 256 mb hyundai geheugen lipene ook perfect bij mij coppermine 500@750!
Ik vrees dat ik gewoon vette pech heb gehad. Wellicht toch de fabriek waar ze gemaakt worden van belang?

Verwijderd

de stepping is belangrijk.

staat er op je chip duidelijk vermeld dat het om een 700 gaat?
of staan er heleboel getalletjes achter elkaar?

Verwijderd

Op zaterdag 25 november 2000 18:44 schreef yo681 het volgende:
ps heb je wel de voltage wat hoger gezet. voor 140 fsb is ong 1.85/1.95 wel nodig !
Mijne draait op een FSB van 143 op 1.75 volt. En dat is alleen uit voorzorg... (vraag me niet waarom....)

Verwijderd

Het is ook niet logisch dat elke proc. zwaar te overclocken is. Je hebt gewoon domme pech, of misschien hebben enkele andere heeeeel veel geluk gehad :7

Verwijderd

Topicstarter
Toch vind ik het vreemd omdat alle revieuws die je leest uitstekdende overclock resultaten laat zien met een p3-700.

Verwijderd

welk moederboord heb je?
heb je de voltage al omhoog gekrikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus CusL2 board. Als ik het voltage van de proc verhoog gebeurt er niets. De monitor valt weg en de scsi controller gaat maf doen tijdens het opstarten. Vreemd omdat ik met mijn p3-500@750 nergens last van heb.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Zelfs de nieuwste CC0 stepping betekend nog steeds dat er genoeg tussen zitten die niet goed overclocken. Een 700 op 133FSB is meestal wel haalbaar, maar daarboven wordt het gauw kritisch. Dat hij op 115 niet goed wil draaien is gewoon veel pech hebben maar niet uitzonderlijk. De 600 of 650 laten zich makkelijker overclocken dus misschien de volgende keer een goedkope 650?

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Zelfs 115 mhz is te veel van het goede.
Dan is het niet de CPU... Een 700E moet echt makkelijk 800MHz doen. Er zijn geen garanties echter. Mijn 700E (retail) doet ook 933, maar 1000MHz is een beetje teveel van het goede. Voltage moet dan op 1.8 en mijn koeien moeten op stal...

Ik verbaas me wel een beetje dat je zo boos bent; als je echt 1 GHz wilt halen dan koop je er toch gewoon een? Niemand garandeert een succesvolle overclock, dus op wie ben je eigenlijk boos????

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1