Toon posts:

[delphi] hoe met mssql werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ben nog nieuw met Delphi, harstikke mooie programmeertaal moet ik zeggen... maar nou ben ik op het volgende probleempje gestuit:

Hoe moet je je appje koppelen aan een database die je bijvoorbeeld hebt gemaakt met ms sql server... met een voorbeeld interbase databaseje was me dit wel gelukt via het Interbase tabblad..

Maarja wil het nou ook eens proberen met Mssql maar hoe?

tnx alvast!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je zelf al gezocht?
Google met zoekwoorden leverde al wat leuks op, bijvoorbeeld 1 en 4 link.

Wat klopt er niet aan; ik neem aan dat je deze ook zelf hebt gevonden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 07-06-2003 17:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Met de ADO of dbExpress componenten moet het lukken. Als je problemen ondervind moet je even een specifieke vraag stellen. Veel success.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Uh lees [rml]curry684 in "[ Interbase] Een nieuwe server registrere"[/rml] nog eens, ik zette die 8 minuten geleden niet zonder reden dicht. Verder: het is hier geen helpdesk. Je vraagt niet om hulp bij een specifiek probleem maar je wilt dat we je bij het handje nemen bij het leren en opnemen van materie. En daar doen we niet aan, daar koop je maar een boek voor of lees je een tutorial.

Zodra je ergens echt vast op zit ben je van harte welkom om alsnog een topic te openen (en dan wel inhoudelijk over P&W graag :) ).

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Kijk eens naar de TDatabase, TQuery, etc.... componenten.

Als je ADO componenten hebt in Delphi, kan je ook eens naar die componenten kijken.

Verder staat dat ook allemaal mooi uitgelegd in de Delphi help. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog altijd een goede tutorial zoeken over Delphi of een goed boek op de kop tikken.

Dit zijn echter nogal basisdingen. In P&W gaan we er echter vanuit dat je zelf ook wat moeite wilt doen om iets te leren en om iets te begrijpen. Hier gaan we echt niet alles voor jou gaan voorkauwen.
Ik stel dus voor dat je gewoon ff opzoekt in de help of in een tutorial hoe je dat kunt doen (echt moeilijk is het niet, zeker als al weet naar wat je moet kijken/op wat je moet zoeken), en je het gewoon ff uitprobeert.
Als je dan problemen ondervindt , dan kan je hier altijd terugkomen natuurlijk. Zorg er dan wel voor dat je ff de P&W FAQ en Quickstart gelezen hebt, zodat je weet hoe je een goed topic moet openen hier, en dat je weet wat er allemaal in moet staan.

Succes. ;)

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.