Toon posts:

9700 pro te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pff.
daar ben ik weer.

ik heb sinds vandaag een radeon 9700 pro.
maar zodra ik een spel wil gaan spelen loopt ie vast.
ik heb de kast al open staan, maar er komt toch nog een ontiegelijke warmte vanaf.
ik neem aan dat dit toch niet de bedoeling is.
tenminste, hij mag wel warm worden, maar ik moet toch normaal een spel kunnen spelen.

ik heb de nieuwste drivers al gedownload.
de fan van de 9700 pro draait wel gewoon.
ik heb de kast los staan, en er al een extra fan bij geplaatst.

iemand enig idee wat het kan zijn.

want ik baal hier wel vlink van.
denk je iets moois gekocht te hebben, werkt het niet.

Verwijderd

ik heb er nu ook last van met dit warme weer :( heel veel fans maja die voeren alleen warme lucht aan dus echt koelen doet dat ding het niet. Dus of je moet een ventilator in je kamer zetten, of je kaart naar beneden klokken.

Verwijderd

Topicstarter
maar daar zou die toch eigenlijk op berekend moeten zijn.
tis een gloed nieuw ding, dan verwacht ik ook dat ik er gewoon een spelletje mee kan spelen.
ik kan nu geen enkel spel spelen :(

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
je zou toch zeggen dat een kaart altijd moet kunnen lopen op standaart snelheid ?
bedoel ik zou echt niet iets gaan onderklokken omdat hij toevallig vandaag warm weer is :S
ik zou eens de winkel bellen en kijken wat die ervan zeggen..

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Je videokaart moet het gewoon doen (helemaal als je je kast los hebt en als je een extra fan hebt geplaatst) dus ik denk niet dat het aan de warmte ligt.

Je zegt dat spellen vastlopen. Hoe bedoel je dit precies? Krijg je een screen-freeze, slaan de spellen terug naar Windows, wordt je scherm zwart en reageert je computer nergens meer op, of...?

Misschien zou je ook je specs kunnen posten, misschien is je voeding te zwak. Heb je de kaart wel aangesloten op de voeding? En hoe zit het met je voltages en temperaturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Pazzi op 07-06-2003 18:01 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 17:47:

Ik zie in je sig dat je hiervoor een nVidia kaart had.
Heb je de drivers al geprobeerd op een 'clean install' van windows?
Het kan zijn dat je oude drivers van je GF2 conflicteren met je nieuwe ATi drivers.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Wat zijn dan de overige temparaturen van je systeem? Van het Moederbord en Proc?
het kan ook nog zijn dat er andere dingen warmer worden door je radeon.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
ok hier wat meer info.

ik heb C&C Generals geprobeerd.
die loopt vast zodra ik begin, het scherm bevriesd dan.
er zit dan niks anders op dan de reset knop in te drukken.

en ik heb medal of honor allied assault geprobeerd.
deze loopt na een tijdje als je in het spel zit ook vast.
het scherm bevriesd dan ook maar dan komt er wel een windows xp foutmelding scherm in te staan.
als ik dan op enter druk kom ik weer terug in windows.

de pc is vandaag gekocht, hier de spec's
amd 2600
asus A7N8X
512 ddr geheugen (3200 pc)
80 gb WD 8 mb cache
dvd-rom 48x
usb 2.0 controler
onboard sound
en dan de ati radeon 9700 pro

er zit een 350 watt voeding in.
of de kaart op de voeding aangesloten zit weet ik niet, heb hem niet zelf in elkaar gezet.
hoe zie ik dat?
hij zit nu gewoon met een kabel aan de andere stroom kabels.(van de hd e.d)

edit:

@P4R_TgUy: dat is van een andere pc, dit is een complete nieuwe pc.
@The_Greater: volgens MBM5 word de HD 46C en de proc. 50C
van het moederbord zelf weet ik het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 18:09 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Je kunt dat zien als er een 4 delige kabel, Rood, Zwart, Zwart en Geel, op de Radeon zit aangeloten. Maar als deze niet aangeloten zit krijg je bij het opstarten van de pc wel een melding dat je niet hebt aangesloten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Pazzi

Pazzi

Als er een stroomkabeltje (waarschijnlijk dezelfde als naar je floppy-driver) is dat iig goed. Een 350-watt voeding zou ook genoeg moeten zijn.

Probeer eens of je die foutmelding van Medal of Honor nog eens tevoorschijn kunt toveren en schrijf die dan op. Aan de hand van die foutmelding valt waarschijnlijk wel wat te achterhalen.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 07 juni 2003 @ 18:09:
Je kunt dat zien als er een 4 delige kabel, Rood, Zwart, Zwart en Geel, op de Radeon zit aangeloten. Maar als deze niet aangeloten zit krijg je bij het opstarten van de pc wel een melding dat je niet hebt aangesloten.
die zit aangesloten.
zo'n kleine connector, niet zo'n grote als die van de dvd-rom maar een slag kleiner.

@ pazzi: oke moment.
ik ga hem even te voor schijn toveren. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 18:12 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 17:59

Flappiewappie

Hier nog meer

laat hem eens een poosje uitstaan, totdat ie is afgekoelt, en zet hem dan weer eens aan... kan je kijken of het aan de temp. ligt :)

want ik neem aan dat wanneer je hem net hebt, eerst de games heb moeten installeren, waarbij het systeem al warmer word :?

Hier staat wat

Verwijderd

Zet eens de agp bus op 4x in bios......

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

die spec's zien er goed uit, wat de temps zijn post je helaas niet.
als je radeon aan die connector aangesloten zit zou het goed moeten zijn.
probeer eens Motherboard Monitor 5 te installeren, daarvan de log-functie aanzetten en die op 1 seconde interval zetten, als je dan de miximum grote van het log bestand zo insteld dat je een 500 MB kan beslaan heb je in ieder geval veeeeeeel te veel ruimte, dus geen mogelijkheid dat datgene dat je wilt zien, net na je logbestand gebeurd.
zodra je dit allemaal gedaan hebt kun je een spel opstarten en wachten tot ie crashed. (duurt niet zo lang als ik je goed begreep.)
als je dan je pc nog lopend hebt, dan kun je gelijk ff kijken of het een "under current" probleem is. (d.w.z. of je voltages op niveau blijven of er ver onder zakken. er ver onder = under current.) als dat het geval mocht zijn dan i s een zwaardere voeding aan te bevelen.
mocht dit niet het geval zijn, dan kun je gelijk ff kiken hoe het met de temps gesteld was op het moment van je crash.
met deze info kunnen we je misschien wat verder helpen.

edit:
en verder kun je je oude grafx card er misschine ff i schuiven? dan weet je of het aan je raddy ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door _Droopy op 07-06-2003 18:22 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
@ pazzi: ik krijg de melding niet meer.
het spel bevriesd nu telkens, ook het geluid wat zich op dat moment afspeelde blijft zich herhalen.
als je een seconde of 20 wacht reboot het systeem zich zelf.

@ Flappiewappie: zou ik straks eens kunnen proberen, maar het moet toch mogelijk zijn om een spel te kunnen spelen zonder je pc eerst te laten afkoelen.
maar je wilt dus zeggen of ik dan langer in een spel kan zitten als ie koel is?

@
jaapielekkerdan: zal ik zo eens proberen, ik weet niet of ik het kan vinden maar ik doe mijn best.

meer info:
het rode plaatje dat op de kaart zit in de buurt van de monitor conector is gloeiend heet als het systeem vast loopt.
je kan je vinger er beslist geen 2 sec. op houden.

Verwijderd

Het kan nog wel eens problemen geven als je AGP 8x keer gebruikt, dit is een bekend probleem (jaapielekkerdan verduidelijking)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 17:47:
pff.
daar ben ik weer.

ik heb de kast al open staan, maar er komt toch nog een ontiegelijke warmte vanaf.
ik neem aan dat dit toch niet de bedoeling is.
tenminste, hij mag wel warm worden, maar ik moet toch normaal een spel kunnen spelen.

ik heb de nieuwste drivers al gedownload.
de fan van de 9700 pro draait wel gewoon.
ik heb de kast los staan, en er al een extra fan bij geplaatst.

iemand enig idee wat het kan zijn.

want ik baal hier wel vlink van.
denk je iets moois gekocht te hebben, werkt het niet.
Check de cooler van je 9700pro misschien maakt tie niet goed contact met de vpu.
En of haal hem eraf krap die thermopad eraf, en gebruik inplaats van die goedkope shit, Artic Silver 3 en vergeet dan niet die metalen vierkante ring (Spacer) te verwijderen, want anders maakt de cooler geen contact met de Vpu |:( (De Originele thermopad is nogal dik).
Die spacer kun je voorzichtig, maar dan ook voorzichtig verwijderen met een stanley mesje. Gewoon rustig onder een hoekje plaatsen en dan voorzichtig omhoog wippen, en eraf trekken Valt best mee.
O ja om de koeler te verwijderen moet je met een tang de puntjes van de bevestigingspinnen tegen elkaar aanduwen en dan rustig omhoogtrekken.
Vind je dit allemaal net teveel voor je 9700pro die je met je zuurverdiende centjes bij elkaar hebt gespaard dan zit er niets anders op dan hem te retouneren.

Verwijderd

Topicstarter
_Droopy schreef op 07 juni 2003 @ 18:20:
die spec's zien er goed uit, wat de temps zijn post je helaas niet.
[/edit]
zie: @The_Greater: volgens MBM5 word de HD 46C en de proc. 50C
van het moederbord zelf weet ik het niet

maar ik zal mbm zo even instellen.

• Pazzi

Pazzi

Als je nu je computer opnieuw opgestart hebt, staat er dan misschien iets in je systeemlogboek?
Ook zou je inderdaad kunnen proberen om MBM5 je gegevens te laten loggen, als het aan je voeding of temperaturen ligt wordt dat dan duidelijk.

Verwijderd

Zorg ook dat "Fastwrites" en/of "SBA" (SideBandAdressing) in je bios uit staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:33:
Zorg ook dat "Fastwrites" en/of "SBA" (SideBandAdressing) in je bios uit staan.
De AGP bus op 4x zetten heeft practisch geen invloed op de prestaties van de kaart......daarin tegen het uitschakelen van Fastwrites of sidebandAdressing wel.....

Verwijderd

Topicstarter
die bios opties heb ik nog niet bekeken, maar ga zo eerst even bbq'en en dan ga ik dat uit proberen.
heb nog wel wat meer info.

toen ik net weer mohaa probeerde bevroor het beeld weer en moest de pc resetten.
toen ik weer in windows zat kreeg ik deze melding: "Het weergavestuurprogramma voor Radeon 9700 PRO lijkt verantwoordelijk voor de instabiliteit van het systeem."

toen ik de log van mbm5 opende zag ik niks raars.
temp was het zelfde en dit waren de voltages:
+3.3 = 3,38 V +5.00 = 4,95 V +12.00 = 12,34 V -12.00 = -12,89 V -5.00 = -5,41 V
dit was op het moment van crashen.

@Subversive: dan kan ik er denk ik beter mee terug gaan, want anders zeggen ze straks dat ik er mee heb lopen klungelen en krijg ik geen nieuwe.

ik lees straks de reacties wel.
alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:39:
[...]

De AGP bus op 4x zetten heeft practisch geen invloed op de prestaties van de kaart......daarin tegen het uitschakelen van Fastwrites of sidebandAdressing wel.....
Dan kost het maar wat snelheid, het gaat erom om zo'n PC te laten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:54:
[...]

bekijk jij dat vershil dan maar eens, ik heb het geprobeert bij een pc scheelt in 3dmark en spellen niks.

• Pazzi

Pazzi

De foutmelding lijkt me dus duidelijk: je hebt problemen met je drivers. In je startpost zeg je dat je de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd, dat zijn dan waarschijnlijk de Catalyst 3.4.

Ik heb met mijn Radeon 9500pro ook problemen met Catalyst 3.4, probeer eens de 3.2 te installeren. Deze draaien bij mij wel goed.

Je voltages zijn in ieder geval goed, daar ligt het niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Pazzi op 07-06-2003 19:45 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Terug naar de winkol ermee, mijn kamer is 29 graden en ik heb een 9700 flashed naar een 9700 pro die ook nog erg is overklokt, en ik kan alles prima spelen.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de agp niet in de bios terug zetten naar 4x, wel kan ik hem disabelen.
dat heb ik gedaan maar mocht niet baten.
ook heb ik de pc eens enkele minuten uit laten staan en daarna aangezet, ik kwam toen wel verder in mohaa, maar hij liep uit eindelijk toch vast (beeld stond vast)

ik zal eens kijken of ik de 3.2 catalyst kan vinden, maar heb eigenlijk nog geen idee waar.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
voor al je drivers kan je hier kijken :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Topicstarter
ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet de radeon 9700 pro is.
want ik heb de radeon bij mijn pa in de pc gezet en dan kan ik gewoon alle spellen spelen.
en ik heb in deze pc de kaart van mijn pa gezet (nvidia geforce2) en dan lopen de spellen weer wel vast.
het probleem moet ik dus ergens anders zoeken, maar waar?
het heeft nu dus eigenlijk niks meer met dit onderwerp te maken, maar ik hoop toch dat iemand een idee heeft.

het geluid zit onboard dus daar kan het niet aan liggen.

• Hellie112
  • Niet online
mischien het geheugen?? test het eens http://www.memtest86.com/

Verwijderd

Heb je überhaupt je games wel ge-herinstalleerd? Ik gok op 99% dat dit het probleem is!

Verwijderd

ik zou niks met de kaart zelf doen. zoals checke of koeling goed zit. als hij 1 dag oud is zou ik meteen de winkel op bellen en vragen voor een andere:P want als hij gloeiend ana voelt en hij crashed bij speletjes lijkt het me een brakke kaart;D

• Hellie112
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 22:43:
ik zou niks met de kaart zelf doen. zoals checke of koeling goed zit. als hij 1 dag oud is zou ik meteen de winkel op bellen en vragen voor een andere:P want als hij gloeiend ana voelt en hij crashed bij speletjes lijkt het me een brakke kaart;D
jong lees het tropic

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 22:33:
ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet de radeon 9700 pro is.
want ik heb de radeon bij mijn pa in de pc gezet en dan kan ik gewoon alle spellen spelen.
en ik heb in deze pc de kaart van mijn pa gezet (nvidia geforce2) en dan lopen de spellen weer wel vast.
het probleem moet ik dus ergens anders zoeken, maar waar?
het heeft nu dus eigenlijk niks meer met dit onderwerp te maken, maar ik hoop toch dat iemand een idee heeft.

het geluid zit onboard dus daar kan het niet aan liggen.
probeer eens met een andere voeding anders lijkt het me je moederbord of bios :/

Verwijderd

Topicstarter
@Hellie112: ik zal morgen het geheugen van mijn pa eens pakken, kijken of dat wel werkt.

@GoTAProblem: de voeding kan ik inderdaad ook nog proberen.

en anders word het dinsdag op bellen naar die zaak dat hun er maar eens naar moeten kijken.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 18:54:
[...]

agp 4x is 0.01 % langzamer als 8x agp

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

sjorremans schreef op 08 June 2003 @ 00:41:
[...]

agp 4x is 0.01 % langzamer als 8x agp
Das onzin natuurlijk. Het ligt er maar net aan wat voor programma's je gebruikt

Maar anyway, liggen dit soort problemen 9 van de 10 keer aan Fastwrites / Sideband wat in de DRIVERS EN IN DE BIOS aanstaat,

maarja ik lees nu net dat die met GF2 ook dit probleem heeft... kan nog steeds FW zijn maar lijkt mij een stuk onwaarschijnlijker... BRAK geheugen lijkt nu meer het prob te vormen

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 08-06-2003 00:51 ]

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
ik had dit probleem met m'n Athlon 1400@1533 zodra hij de 56 graden berijkte. Wie weet heeft jouw cpu dit ook, probeer hem eens wat down te clocken en op die manier te achterhalen of hij dan wel stabiel loopt. Weet je iig waar je het zoeken moet :).

Verder heb ik geen ideeën, want afaik is het zo dat als je geheugen brak is, je een BSOD krijgt ( of reboot als je die optie nog aan hebt staan in XP/2k ).

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter wat het is.
het is het geheugen.
512 mb ddr (pc3200)

ik had vanmorge het geheugen met mijn pa om geruild (256mb ddr pc2700) en nou loopt de pc als een zonnetje.
maar het vreemde is, ik heb die 512 mb in de pc van mijn pa gestopt en daar loopt alles ook gewoon goed.
ik ga straks het geheugen weer even terug zetten om te kijken wat ie dan doet.

ik hou jullie op de hoogte.

thx allemaal.

• Terryb47
Is het 1 reepje van 512? probeer het anders in een ander dimmslot? Kan wonderen doen :)

Verwijderd

Topicstarter
tis een reepje ja, en over een ander dimmslot zat ik ook al te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen weer terug gezet, maar dit keer in een ander slot.
hij werkt weer als een zonnetje.

ik denk niet dat het geheugen kapot is, want ik vond op de site van asas wat info.
volgens asus moest mijn twinmos reepje van 512 mb in een dubbel slot. (dual ddr bord)
en blijkbaar had de zaak hem in het enkele slot gestopt.
nu werkt ie dus weer goed.

eigenlijk wel een slechte actie van de computer zaak, zoiets horen hun toch te weten.

maarja.

hardstikke bedankt iedereen voor de tijd en moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen.

• Terryb47
Bingo! :Y)

Gelukkig maar dat er niks stuk is, het is altijd lastig te achterhalen wat er mis is..

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:43:
die bios opties heb ik nog niet bekeken, maar ga zo eerst even bbq'en en dan ga ik dat uit proberen.
heb nog wel wat meer info.

toen ik net weer mohaa probeerde bevroor het beeld weer en moest de pc resetten.
toen ik weer in windows zat kreeg ik deze melding: "Het weergavestuurprogramma voor Radeon 9700 PRO lijkt verantwoordelijk voor de instabiliteit van het systeem."
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad.
Bij mij zat het probleem in de 8x agp.
Probeer je kaart eens in een ander systeem.
Ikzelf heb een ander moederbord gekocht om het stabiel te krijgen.
Ik had een p4s8x moederbord,maar werd helemaal gek van alle vastlopers.
Na lang proberen en zoeken naar oplossingen heb dus maar een ander moederbord gekocht,de p4pe.
Alle problemen waren in 1x opgelost.
Ikzelf draai nu nog steeds cat 3.1.
Bij andere drivers heb ik nog steeds problemen met somige spellen.
Dus ik zou zeggen probeer andere drivers.
ander systeem.
of nieuw moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door certefied op 09-06-2003 08:12 ]

Pagina: 1