ErectionJackson schreef op 16 juni 2003 @ 10:13:
Wat ik zelf het voordeel vind van een PocketPC is dat het gewoon werkt, en dat het werkt zoals je wilt. Geen eindeloos gezeur met tweaken, instellen etc. Direct out of the box een goede Mediaplayer geinstalleerd, een MSN-client, een Terminal Services Client (erg belangrijk voor mij!), Office etc. En ik vind het zelf veel gebruiksvriendelijker en sneller werken dan een Palm. Bovendien ziet alles er een stuk gelikter uit en ik vind dat zelf een grote rol spelen in de hele gebruikservaring van zo'n product.
Iemand zei hier dat je op een Palm beter Office-documenten kunt bewerken. Nu is het zo dat Documents-to-Go inderdaad meer functies heeft dan de ingebouwde Office van Microsoft. Maar als je dit erg belangrijk vindt, kun je het geld dat je op de Acer bespaart gebruiken voor TextMaker van SoftMaker (
http://www.softmaker.de/tmpdetail_en.htm). Dit is volgens mij een van de krachtigste textverwerkers ooit gemaakt voor een handheld.
Maar ik denk dat de topicstarter beter uit is met een PocketPC, omdat hij aangeeft dat ie veel met multimedia wilt doen. Allereerst is de PocketPC geschikter omdat ie multitasking ondersteunt, maar bovendien zijn er veel gave games voor te krijgen. Bijv Age of Empires, Quake, Doom, iemand is al bezig met Duke Nukem 3D en een ander bedrijf is ook bezig met een first person shooter die er erg gelikt uitziet. Ben alleen even de naam kwijt.
Tja, je spreekt jezelf een beetje tegen. Aan de ene kant zeg je dat je PocketPC's direct out-of-the-box alles gewoon werkt, aan de andere kant raad je iemand die veel gebruik maakt van Office aan om extra software te
kopen.
Misschien is er voor PocketPC out-of-the-box meer software geïnstalleerd, iemand die een kwartiertje de tijd neemt om de programma's van de bijgeleverde cd's te installeren heeft ook een mediaplayer, icq, perfect office-programma en nog zeer veel meer op zijn Palm. Het grote voordeel: als je het niet wilt gebruiken neemt het geen plaats in het ROM in.
Iemand die alleen maar van de kant en klaar geïnstalleerde programma's gebruik maakt en absoluut niet geïnteresseerd is in het zogenaamde tweaken en alles naar eigen wens aanpassen van zijn PDA kan dan misschien beter een PocketPC kopen. Maar dat zijn juist de mensen die alle ruime specificaties niet nodig hebben.
Op een PocketPC zou ik die mogelijkheid voor úitgebreid tweaken al gauw missen. Je zit vast aan een startmenu. Skins zijn leuk, maar je bent afhankelijk van de ontwerpers ervan. Plugins voor het today screen zijn wel erg handig. Ik heb liever die twee dingen gecombineerd, zoals met ZLauncher op de Palm.
Vanwege de beperkte instelmogelijkheden ben ik ook al min of meer uitgekeken op mijn SPV.
Wanneer worden de PocketPC fans nu eens wakker en beseffen dat op een Palm multimedia uitstekend mogelijk is, met hoge framerates bij filmpjes, mp3 afspelen op de achtergrond en dat er ook in alle genres spelletjes te vinden zijn. Van simpel tot 3d racen en fps met zelfgekozen mp3's op de achtergrond.
pdarcade.com
GTS racing challenge
En ik ben ook uitstekend op de hoogte van de mogelijkheden van het PocketPC platform, ik kijk zeer regelmatig op
www.pocketpc-club.nl. Maar het wordt tijd dat men een keer het cliché loslaat dat Palm alleen goed is voor pim-functies en dat multimedia helemaal niet, of veel minder goed mogelijk is. Daarin lopen PocketPC fans al een jaar achter, getuige de reacties in diverse topics.
Vaak zijn zulke uitspraken "PocketPC is beter want met Palm kun je alleen je agenda bijhouden" (licht overdreven maar point made) gebaseerd op hun ervaring met een Palm III, V of eerder. En dat vergelijken ze dan met hun PocketPC die draait op PocketPC2003. Vergelijk dan met Windows CE 1.0. Of met PalmOS 5.3.
[
Voor 7% gewijzigd door
Canaria op 16-06-2003 11:14
]