• ashwin911
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2025
Hallo

Ik wil mijn eerste pda kopen ik zit nu erg te twijfel tussen een Zire 71 en een Acer n10.
Dus ik zit nu ook erg te twijfel tussen een pocketpc en een palm.
Ik wil hem gaan gebruiken voor school (agenda,word etc.)
en multimedia dus films muziek en games.

Verwijderd

Ik denk dat je beter afbent met de pocketpc. Pocketpc is meer multimedia gericht.

Greetz

• ashwin911
Bestaan er ook camera addons voor een pocketpc? En hoe zit het met de resolutie van het scherm ? die van de ZIre 71 is hoger maar zie je het verschil?

[ Voor 53% gewijzigd door ashwin911 op 07-06-2003 17:46 ]

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49
Het verschil in multimedia mogelijkheden tussen de nieuwere palms en pocketpc's is nihil. De Zire71 heeft ook een snelle ARM processor en het OS is stukken minder veeleisend als pocketPC. Agenda, word etc. kunnen ze beide, eventueel met extra software.
Keus is dus afhankelijk van je wensen en smaak.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 21:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Je moet ze beide in werking zien en dan je keuze maken lijkt mij. Ik heb uiteindelijk gekozen voor ppc.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
Inderdaad, beide in werking zien is echt aan te raden. Ik heb toen meteen voor de Palm gekozen (de Zire 71 in dit geval).

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Koop gewoon een Zire. Palm gaat inmiddels PPC wel voorbij, ook als het om multi-media gaat. En zeker als het om beschikbare software & office integratie gaat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ashwin911
Ik zit nog steeds te twijfelen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door ashwin911 op 09-06-2003 00:04 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

ashwin911 schreef op 09 juni 2003 @ 00:03:
Ik zit nog steeds te twijfelen |:(
Je hebt ze beide al geprobeerd?

Anders raak je nooit van die twijfel af he :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Boss schreef op 08 juni 2003 @ 14:29:
Koop gewoon een Zire. Palm gaat inmiddels PPC wel voorbij, ook als het om multi-media gaat. En zeker als het om beschikbare software & office integratie gaat.
Precies. En ZO is het :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*uche* BS *uche* argumenten alsjeblieft...

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
blender schreef op 09 June 2003 @ 19:30:
*uche* BS *uche* argumenten alsjeblieft...
Zoals al vaker gemeld, kun je op een Palm veel beter Word-documenten en andere office-bestanden verwerken.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

PatMan schreef op 10 June 2003 @ 01:22:
[...]

Zoals al vaker gemeld, kun je op een Palm veel beter Word-documenten en andere office-bestanden verwerken.
Nou dat valt in principe ook wel weer mee. Je bent niet verplicht MSword te gebruiken op een ppc ;)

Als nu weer moest kiezen tussen een Ipaq 3970 of een Palm Tungsten C. Zou ik toch voor de Ipaq 3970 zijn gegaan. (beter voor multimedia).

[ Voor 21% gewijzigd door MaDLiVe op 10-06-2003 02:16 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaDLiVe schreef op 10 June 2003 @ 02:04:
Als nu weer moest kiezen tussen een Ipaq 3970 of een Palm Tungsten C. Zou ik toch voor de Ipaq 3970 zijn gegaan. (beter voor multimedia).
De keuze is hier tussen een Zire 71 en een Acer N10.
De Zire 71 is perfect geschikt voor multimedia. Alle programma's hiervoor worden bijgeleverd. Veel bestandsformaten worden standaard ondersteund. Het is niet direct mogelijk om Divx af te spelen, maar na conversie wel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:33
tsja, de acer staat erom bekend weinig software mee te leveren. Maar alles is te downloaden.....

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een DivX player voor Palm is in de maak, een beta heb ik laatst ergens gezien (kan het linkje alleen niet meer vinden). Speelt ook mpg van je SD/MMC kaartje.

Nog wat gefundeerde argumenten VOOR een palm dan:
- programma's zijn veel kleiner
- veel meer programmeurs voor Palm bezig dan voor PocketPC
- stabieler OS
- langere batterij levensduur
- hogere resolutie (320x320 tov 320x240)
- ingebouwde camera (niet dat ik 'm daar voor zou kopen)
- kleiner
- gebruiksvriendelijker OS
- wil je echt een 'start' balk op een klein scherm? Die ruimte kan je beter gebruiken :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Boss schreef op 10 June 2003 @ 10:56:
Een DivX player voor Palm is in de maak, een beta heb ik laatst ergens gezien (kan het linkje alleen niet meer vinden). Speelt ook mpg van je SD/MMC kaartje.

Nog wat gefundeerde argumenten VOOR een palm dan:
- Geen Windows register. Ik heb nu een tijdje een SPV Smartphone en ik merk dat er toch wel heel veel zooi achterblijft van programma's die ik alleen even heb geprobeerd. Zelfs hele directory's. Ook staan op de harde schijf van mijn computer allemaal oude installatiebestanden van Smartphone software.
Palm programma's laten nooit sporen na, dus uitproberen is leuker.
- Multitasking zonder dat het geheugen volloopt. Natuurlijk, het is niet echt multitasking, maar het effect is hetzelfde (ok, op de achtergrond online blijven met bv messenger lukt niet). Muziek luisteren kan wel altijd op de achtergrond.
Programma's afsluiten hoeft nooit, dat scheelt weer tijd. En als je weer verder wilt gaan waar je mee bezig was, start je het gewoon weer op. Ik heb op de Palm nog nooit een zandlopertje, voortgangsindicator of iets anders gezien tijdens het wachten. Dat viel me wel heel erg op en begon irritant te worden bij PocketPC.
- Palm OS is creatiever in te richten. Niet alleen skins, themes en Today plugins, maar totaal verschillende manieren om programma's op te starten met allerlei launchers. Ik gebruik nu ZLauncher en dat ziet er echt super uit. Kijk maar hier. Ook een Today screen zoals op de PocketPC inclusief plugins is te downloaden.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

haas schreef op 10 June 2003 @ 07:30:
[...]

De keuze is hier tussen een Zire 71 en een Acer N10.
De Zire 71 is perfect geschikt voor multimedia. Alle programma's hiervoor worden bijgeleverd. Veel bestandsformaten worden standaard ondersteund. Het is niet direct mogelijk om Divx af te spelen, maar na conversie wel.
Ach je download, PocketMVP en je hebt een kant en klaar multimedia apparaat. DivX, Ogg, Mp3 en nog veel meer. Met WMP kun je dan ook nog eens wma afspelen (nu hekel ik wmp).

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

haas schreef op 10 June 2003 @ 11:17:
[...]

- Geen Windows register. Ik heb nu een tijdje een SPV Smartphone en ik merk dat er toch wel heel veel zooi achterblijft van programma's die ik alleen even heb geprobeerd. Zelfs hele directory's. Ook staan op de harde schijf van mijn computer allemaal oude installatiebestanden van Smartphone software.
Palm programma's laten nooit sporen na, dus uitproberen is leuker.
Aan dat zelfde register vallen een hoop setting te wijzigen. Nou zal ik eerlijk toegeven dan ik ook geen fan ben van de zooi die achterblijft op mijn computer.
- Multitasking zonder dat het geheugen volloopt. Natuurlijk, het is niet echt multitasking, maar het effect is hetzelfde (ok, op de achtergrond online blijven met bv messenger lukt niet). Muziek luisteren kan wel altijd op de achtergrond.
Programma's afsluiten hoeft nooit, dat scheelt weer tijd. En als je weer verder wilt gaan waar je mee bezig was, start je het gewoon weer op. Ik heb op de Palm nog nooit een zandlopertje, voortgangsindicator of iets anders gezien tijdens het wachten. Dat viel me wel heel erg op en begon irritant te worden bij PocketPC.
Op de achtergrond online blijven met MSN lukt mij lkkr wel :P Muziek luisteren op de achtergrond kan ook. Programma's afsluiten mag/hoeft niet hangt ervanaf hoe je met je geheugen omgaat. (ppc heeft wel ~64MB tov ~16MB). Bovendien kom je met een beetje tweaken wel verder. Laadtijden zijn amper een issue. Nou is er wel meer software te krijgen voor Palm. Duidelijk meer software.
- Palm OS is creatiever in te richten. Niet alleen skins, themes en Today plugins, maar totaal verschillende manieren om programma's op te starten met allerlei launchers. Ik gebruik nu ZLauncher en dat ziet er echt super uit. Kijk maar hier. Ook een Today screen zoals op de PocketPC inclusief plugins is te downloaden.
Aan de interface van ppc is niet veel te wijzigen (zijn we het over eens :P). Nou heb ik al genoeg aan het wijzigen van mijn today scherm maar dat ter zijde.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verho612/scren.jpg
Een voorbeeldje.

Nou wil ik er geen Palm vs. PPC. maar daar gaat het toch op uitdraaien. De TS moet gewoon het advies opvolgen dat ik aan het begin heb gegeven. Smaken verschillen nou eenmaal.

[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 10-06-2003 12:37 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaDLiVe schreef op 10 June 2003 @ 12:33:
Op de achtergrond online blijven met MSN lukt mij lkkr wel :P Muziek luisteren op de achtergrond kan ook. Programma's afsluiten mag/hoeft niet hangt ervanaf hoe je met je geheugen omgaat. (ppc heeft wel ~64MB tov ~16MB).
Een PocketPC programma gebruikt per programma toch zo'n 2-6 MB werkgeheugen. Een Palmprogramma met dezelfde functionaliteit draait perfect als je 500 kb geheugen vrij laat.
[afbeelding]
Een voorbeeldje.
Ziet er leuk uit. Ik zou dan ook niet willen zeggen dat de PocketPC interface lelijk is. Ik vind hem op zichzelf mooier dan de Palm OS interface. Gelukkig valt aan de laatste heel veel te tweaken, dus dat is op te lossen.
Een PocketPC is uit de doos al goed te gebruiken, een Palm is eindeloos aan te passen, met voor elk soort programma minstens tien alternatieven. Dat vind ik het leuke eraan.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaDLiVe schreef op 10 June 2003 @ 12:20:
[...]
Ach je download, PocketMVP en je hebt een kant en klaar multimedia apparaat. DivX, Ogg, Mp3 en nog veel meer. Met WMP kun je dan ook nog eens wma afspelen (nu hekel ik wmp).
Ik zeg ook niet dat het met PocketPC niet kan.
Voor DivX zul je daarmee toch aan een conversie vastzitten, aangezien je de bestanden flink kleiner zal moeten maken om ze soepel te kunnen afspelen. Nu kun je die kleinere films vast ook wel ergens kant-en-klaar downloaden, maar dat kan met Kinoma formaat filmpjes ook, er zijn al veel sites van Palm gebruikers die films ter beschikking stellen.
Wat betreft audio, de twee bekende audioplayers (Aeroplayer en Pockettunes) kunnen ook mp3 en ogg afspelen. In eerste instantie was Aeroplayer zelfs alleen voor ogg, maar door de feedback van gebruikers is er een mp3 mogelijkheid voor gekomen.

• blender
  • Niet online
haas schreef op 10 June 2003 @ 12:41:
[...]

Een PocketPC programma gebruikt per programma toch zo'n 2-6 MB werkgeheugen. Een Palmprogramma met dezelfde functionaliteit draait perfect als je 500 kb geheugen vrij laat.
Daar mag je ze niet op vergelijken, dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat de PPC absoluut gezien gewoon veel meer geheugen heeft een processor met veel meer megahertzen. Da's ook waar maar die zijn ook nodig. Palm doet het met minder geheugen en met een processor die op een lagere kloksnelheid loopt.

Waar ik nu echt benieuwd naar ben zijn die nieuwe Palms met meer geheugen en xscale processoren. Als die beduidend zuiniger zijn of sneller met hetzelfde verbruik is dat een duidelijke plus voor de Palm.

Wat ik ook belangrijk vind is de prijs. De Acer n10 heb je al voor iets meer dan 250 euro, de Zire 71 kost zo'n 100 euro meer. Ik denk dat het vooral belangrijk is te kijken naar wat zo'n gadget (laten we eerlijk zijn :) ) je waard is.
Ziet er leuk uit. Ik zou dan ook niet willen zeggen dat de PocketPC interface lelijk is. Ik vind hem op zichzelf mooier dan de Palm OS interface. Gelukkig valt aan de laatste heel veel te tweaken, dus dat is op te lossen.
Een PocketPC is uit de doos al goed te gebruiken, een Palm is eindeloos aan te passen, met voor elk soort programma minstens tien alternatieven. Dat vind ik het leuke eraan.
Als die alternatieven allemaal hetzelfde zijn voegt dit natuurlijk niets toe. Aan de andere kant zijn er voor de PPC bijvoorbeeld ook tig verschillende taskmgrs die eigenlijk allemaal hetzelfde doen of nog een (vind ik) paar zinloze extraatjes hebben.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De vraag Palm of PocketPC heb ik mezelf twee jaar geleden ook gesteld toen ik besloot om een PDA te kopen. Ik heb toen gekozen voor een PocketPC, toendertijd een zwart-witte iPaq, omdat ik het er beter uit vond zien dan Palm OS.

Daar heb ik nu wel spijt van.
Eerder in dit topic is al door iemand gezegd dat de applicaties die je installeert allemaal troep achterlaten. Dat is zo. Je hele desktop PC komt vol met rommel, elke installer laat troep achter die je vervolgens dan weer vanuit het configuratiescherm->software moet verwijderen. Ook op je PocketPC blijft rommel achter, na deïnstallatie van de software.

Het ergste vind ik zelf dat je met een PocketPC alleen kunt communiceren met Windows machines. Nu is er een klein open-source projectje voor Unix/Linux, maar dat staat nog op de kinderschoenen: je kunt er met moeite wat bestandjes mee kopieëren en daar houdt het op. Bij de Palm is het anders. Palm werkt volledig onder Linux/Unix, Mac OS (X) en Windows. Indien je niet alleen Windows gebruikt, zoals ik, dan raad ik zeker een Palm aan. Het is erg frustrerend om steeds weer Windows te moeten starten voor dat ding.

• scher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

scher

(b)ikker

Toch zitten er ook wat "grote" nadelen aan de Zire 71:

- nog steeds een statische graffiti gebied ipv van een virtuele.
- geen mogelijkheid om het scherm uit te zetten tijdens bijv.
het luisteren naar mp3's om zo baterijduur te verlengen.
- geen flits bij het cameragedeelte

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik heb geen zire71 maar :

Graffiti probleem is opgelost onder de naam Grafitti2 , een nieuwe functie in os 5.2.1 .
En het scherm kan dacht ik wel uit .

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Theebag schreef op 13 June 2003 @ 21:20:
Ik heb geen zire71 maar :

Graffiti probleem is opgelost onder de naam Grafitti2 , een nieuwe functie in os 5.2.1 .
En het scherm kan dacht ik wel uit .
Met virtueel grafitti gedeelte bedoeld ie dus dat je standaard op de apparaat zelf geen grafitti ziet. Dus alleen een scherm en pas als je grafitti wil hebben dan verschijnt het op de scherm net als bij sommige Sony Clie dus.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

1. nog steeds een statische graffiti gebied ipv van een virtuele.
2. geen mogelijkheid om het scherm uit te zetten tijdens bijv.
het luisteren naar mp3's om zo baterijduur te verlengen.
3. geen flits bij het cameragedeelte
Je stelt dat dit nadelen zijn van de Palm Zire 71, ik ben het daar niet helemaal mee eens.

1) Klopt, en daardoor een 320x320 scherm ipv 240x320 van PPC. Dus: scherper maar kleiner. Overigens heeft de Zire 71 en Tungsten|C volgens vele reviews het mooiste transflectieve scherm van welke PDA dan ook, en ik moet zeggen dat het exemplaar bij de mediamarkt die ik gezien had dat wel beaamd.

2) Onzin. Als je enable background play aanzet met de standaard RealOne player, gaat het scherm netjes na je ingestelde minuten uit.

3) Dit is geen argument, aangezien zijn directe concurrent van de topicstarter *geen* camera heeft. Overigens zijn er foto's op internet te vinden waarbij er foto's in de schemering gemaakt zijn. Je kunt geen hoogstaande plaatjes verwachten, maar de camera van de Zire 71 is voor webfoto's en snelle E-mail plaatjes toch ideaal.

Mijns inziens, als je echt voor de multimediacapaciteiten gaat, kun je toch beter voor de PPC gaan, omdat PPC's out-of-the box inderdaad betere multimedia capaciteiten heeft. En de games zijn daar een stuk beter op dan op de Palm. Ik vindt de draagbaarheid van een PPC nog altijd een groot (haha) nadeel.

Wil je echter een *draagbare*, betrouwbare PDA die zeer vlot in gebruik is - switchen van het ene naar het andere programma gaat flitsend snel op een Palm, die ook na jouw custom tweaks de juiste multimediale capaciteiten heeft, kies dan de Zire 71. En je hebt dan altijd een camera in je binnenzak!

[ Voor 25% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2003 03:03 ]

Alors.

Verwijderd

Ashwin, ga voor de Pocket PC, dan kun je tenminste bestanden uitwisselen met je medestudenten die Windows gebruiken! De nieuwe iPaq 1915 is ook cool, hij is compact en heeft een snellere garantieafhandeling dan de ACER (meestal...). Daarnaast maakt Compaq/HP al wat langer handhelds dan de ACER-kloon. Je kunt hem hier vergelijken: http://www.hardware.nl/vergelijk

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 16-06-2003 00:03 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ashwin, ga voor de Pocket PC, dan kun je tenminste bestanden uitwisselen met je medestudenten die Windows gebruiken!
PARDON? |:(

Hier erger ik mij zo aan: gebrekkige ongefundeerde misinformatie.

Wat voor bestanden kan een PPC uitwisselen met een Windows-computer wat een Palm niet kan? Office bestanden zullen voor zowel de PPC als Palm *eerst* geconverteerd moeten worden naar een handheld formaat, waarbij de opmaak in Palm pakketen als DocsToGo (vaak standaard geleverd bij nieuwe Palm) beter wordt behouden dan PocketWord (standaard bij nieuwe PPC).

Mijn medestudenten die een cardreader hebben kunnen zo MP3 tjes en andere bestanden van mijn Palm/card afplukken, zolang ik mijn datakabel bij me heb.

Laten we met z'n allen geen misinformatie rondstrooien, daar heeft niemand wat aan. :(

Alors.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ja ja, als er geen sterke argumenten meer zijn voor fanboys in het algemeen dan komen dat soort kreten eruit :)
Palm OS is gewoon minstens even goed als Pocket PC

Assume there are no rules and it's one big free for all

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Stereotomy schreef op 15 juni 2003 @ 01:00:
Wat voor bestanden kan een PPC uitwisselen met een Windows-computer wat een Palm niet kan? Office bestanden zullen voor zowel de PPC als Palm *eerst* geconverteerd moeten worden naar een handheld formaat, waarbij de opmaak in Palm pakketen als DocsToGo (vaak standaard geleverd bij nieuwe Palm) beter wordt behouden dan PocketWord (standaard bij nieuwe PPC).
En als je een emailtje binnen krijgt op je PPC met een Word attachment, kun je die dan niet gelijk openen? Dat is wel zwaar bagger :/

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Sinds de komst van quickoffice premium 7.0 kan je op de Palm iig wordbestanden direct openen/bewerken als je ze via de ofzo binnenkrijgt. Dit is ook zo met excel bestanden. Het werkt, maar quickoffice behandeld de bestanden wel als HTML-files. Ik kan je dus haast wel garanderen dat de opmaak vrij verkl**t wordt (eigen ervaring :)). Maar het kan een ideale oplossing zijn.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 10:58

TwoR

Gekleurde stippen

Tja ik heb hier de Acer N10 liggen en heb ook een poosje gewerkt met een Palm OS maar ik vind Pockect PC toch echt beter. Is veel overzichterlijker.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

LOL! Topicstarter heeft al een week niets meer laten horen en de rest is nog steeds bezig met de eindeloze PalmOS <-> PocketPC discussie...

Ik denk dat in ieder geval de conclusie is dat zowel eigenaren van een PalmOS als een PocketPC device zeer gehecht zijn aan hun gadget en alle minpunten voor lief nemen en erg enthousiast zijn over de pluspunten.

(ik las nog wat dingen over een register wat een Palm niet zou hebben: helaas is dat wel zo. Je preferences database (.pdb) bevat al dat soort gegevens en die kan ook vervuild raken. Zijn gelukkig wel tooltjes voor om dat te cleanen, maar echt last heb je er eigenlijk nooit van en per programma is het slechts een paar byte wat het je aan restjes kost).

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Boss schreef op 15 June 2003 @ 22:43:
(ik las nog wat dingen over een register wat een Palm niet zou hebben: helaas is dat wel zo. Je preferences database (.pdb) bevat al dat soort gegevens en die kan ook vervuild raken. Zijn gelukkig wel tooltjes voor om dat te cleanen, maar echt last heb je er eigenlijk nooit van en per programma is het slechts een paar byte wat het je aan restjes kost).
De saved preferences en unsaved preferences zijn niet te vergelijken met het windows register. Ik verwijder programma's altijd vanuit het hoofdmenu van de standaardlauncher en kijk daarna even met Filez of er iets achter is gebleven. Dat is zelden het geval. Wel heb ik van alle programma's een a68k-bestandjes nog op de Palm, van elk 85 bytes.
Het ideale van het PalmOS vind ik de creator ID. Elk programma heeft een creator ID van 4 karakters en aan de hand daarvan kun je altijd nagaan bij welk programma een bestandje hoort. Dat vind ik overzichtelijker dan .dll's.
Het genoemde programma Filez (freeware) is trouwens onmisbaar op elke Palm.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan heb ik ook nog een vraagje :)

Als je een PDA in Nederland koopt, komt die dan met een Nederlandse versie van PocketPC? Dat lijkt mij wel handig ivm met tekstherkenning en zo.. Anders kan ik misschien beter in het buitenland kijken of ze daar goedkoper leverbaar zijn ;)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij wordt het alfabet zoals wij dat kennen redelijk veel gebruikt en zal er dus weinig verschil zitten tussen een NL, VS of wat dan ook versie.
Voor handschriftherkenning hoeft je PDA niet te weten wat voor taal je hebt.

Er zijn (voor PalmOS, vast ook voor PocketPC) wel programma's te vinden die je 'helpen' bij het schrijven door bijv. je letters aan te vullen aan de hand van een lijst met bekende woorden. Dan moet je wel een nederlands databestandje hebben!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

frim schreef op 15 juni 2003 @ 23:38:
Dan heb ik ook nog een vraagje :)

Als je een PDA in Nederland koopt, komt die dan met een Nederlandse versie van PocketPC? Dat lijkt mij wel handig ivm met tekstherkenning en zo.. Anders kan ik misschien beter in het buitenland kijken of ze daar goedkoper leverbaar zijn ;)
Voor zover ik weet is er helemaal geen Nederlandse versie van het pocketpc OS.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 10:58

TwoR

Gekleurde stippen

Er is geen Nederlands PPC maar de taal herkenning gaat vanzelf nederlandse woorden herkennene dus dan werkt dat ook prima.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wat ik zelf het voordeel vind van een PocketPC is dat het gewoon werkt, en dat het werkt zoals je wilt. Geen eindeloos gezeur met tweaken, instellen etc. Direct out of the box een goede Mediaplayer geinstalleerd, een MSN-client, een Terminal Services Client (erg belangrijk voor mij!), Office etc. En ik vind het zelf veel gebruiksvriendelijker en sneller werken dan een Palm. Bovendien ziet alles er een stuk gelikter uit en ik vind dat zelf een grote rol spelen in de hele gebruikservaring van zo'n product.

Iemand zei hier dat je op een Palm beter Office-documenten kunt bewerken. Nu is het zo dat Documents-to-Go inderdaad meer functies heeft dan de ingebouwde Office van Microsoft. Maar als je dit erg belangrijk vindt, kun je het geld dat je op de Acer bespaart gebruiken voor TextMaker van SoftMaker (http://www.softmaker.de/tmpdetail_en.htm). Dit is volgens mij een van de krachtigste textverwerkers ooit gemaakt voor een handheld.

Maar ik denk dat de topicstarter beter uit is met een PocketPC, omdat hij aangeeft dat ie veel met multimedia wilt doen. Allereerst is de PocketPC geschikter omdat ie multitasking ondersteunt, maar bovendien zijn er veel gave games voor te krijgen. Bijv Age of Empires, Quake, Doom, iemand is al bezig met Duke Nukem 3D en een ander bedrijf is ook bezig met een first person shooter die er erg gelikt uitziet. Ben alleen even de naam kwijt.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ErectionJackson schreef op 16 juni 2003 @ 10:13:
Wat ik zelf het voordeel vind van een PocketPC is dat het gewoon werkt, en dat het werkt zoals je wilt. Geen eindeloos gezeur met tweaken, instellen etc. Direct out of the box een goede Mediaplayer geinstalleerd, een MSN-client, een Terminal Services Client (erg belangrijk voor mij!), Office etc. En ik vind het zelf veel gebruiksvriendelijker en sneller werken dan een Palm. Bovendien ziet alles er een stuk gelikter uit en ik vind dat zelf een grote rol spelen in de hele gebruikservaring van zo'n product.

Iemand zei hier dat je op een Palm beter Office-documenten kunt bewerken. Nu is het zo dat Documents-to-Go inderdaad meer functies heeft dan de ingebouwde Office van Microsoft. Maar als je dit erg belangrijk vindt, kun je het geld dat je op de Acer bespaart gebruiken voor TextMaker van SoftMaker (http://www.softmaker.de/tmpdetail_en.htm). Dit is volgens mij een van de krachtigste textverwerkers ooit gemaakt voor een handheld.

Maar ik denk dat de topicstarter beter uit is met een PocketPC, omdat hij aangeeft dat ie veel met multimedia wilt doen. Allereerst is de PocketPC geschikter omdat ie multitasking ondersteunt, maar bovendien zijn er veel gave games voor te krijgen. Bijv Age of Empires, Quake, Doom, iemand is al bezig met Duke Nukem 3D en een ander bedrijf is ook bezig met een first person shooter die er erg gelikt uitziet. Ben alleen even de naam kwijt.
Tja, je spreekt jezelf een beetje tegen. Aan de ene kant zeg je dat je PocketPC's direct out-of-the-box alles gewoon werkt, aan de andere kant raad je iemand die veel gebruik maakt van Office aan om extra software te kopen.
Misschien is er voor PocketPC out-of-the-box meer software geïnstalleerd, iemand die een kwartiertje de tijd neemt om de programma's van de bijgeleverde cd's te installeren heeft ook een mediaplayer, icq, perfect office-programma en nog zeer veel meer op zijn Palm. Het grote voordeel: als je het niet wilt gebruiken neemt het geen plaats in het ROM in.
Iemand die alleen maar van de kant en klaar geïnstalleerde programma's gebruik maakt en absoluut niet geïnteresseerd is in het zogenaamde tweaken en alles naar eigen wens aanpassen van zijn PDA kan dan misschien beter een PocketPC kopen. Maar dat zijn juist de mensen die alle ruime specificaties niet nodig hebben.
Op een PocketPC zou ik die mogelijkheid voor úitgebreid tweaken al gauw missen. Je zit vast aan een startmenu. Skins zijn leuk, maar je bent afhankelijk van de ontwerpers ervan. Plugins voor het today screen zijn wel erg handig. Ik heb liever die twee dingen gecombineerd, zoals met ZLauncher op de Palm.
Vanwege de beperkte instelmogelijkheden ben ik ook al min of meer uitgekeken op mijn SPV.

Wanneer worden de PocketPC fans nu eens wakker en beseffen dat op een Palm multimedia uitstekend mogelijk is, met hoge framerates bij filmpjes, mp3 afspelen op de achtergrond en dat er ook in alle genres spelletjes te vinden zijn. Van simpel tot 3d racen en fps met zelfgekozen mp3's op de achtergrond. pdarcade.com
GTS racing challenge

En ik ben ook uitstekend op de hoogte van de mogelijkheden van het PocketPC platform, ik kijk zeer regelmatig op www.pocketpc-club.nl. Maar het wordt tijd dat men een keer het cliché loslaat dat Palm alleen goed is voor pim-functies en dat multimedia helemaal niet, of veel minder goed mogelijk is. Daarin lopen PocketPC fans al een jaar achter, getuige de reacties in diverse topics.

Vaak zijn zulke uitspraken "PocketPC is beter want met Palm kun je alleen je agenda bijhouden" (licht overdreven maar point made) gebaseerd op hun ervaring met een Palm III, V of eerder. En dat vergelijken ze dan met hun PocketPC die draait op PocketPC2003. Vergelijk dan met Windows CE 1.0. Of met PalmOS 5.3.

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 16-06-2003 11:14 ]

Pagina: 1