[VMWare BeOS]Hoe te booten zonder diskettestation?

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:58
Ik draai als hoofdOS Windows XP Pro NL SP1, heb heb BeOS 5 via een vriend te leen. BeOS heeft als eigenschap dat het zich op een FAT32 of NTFS nesteld als een grote file, en bij boot (die via diskette, aangemaakt tijdens 'installatie' boot) pakt die file zich uit naar het geheugen of een temp dir op die schijf.

Nou wil ik mijn XP installatie niet wegdonderen, en aangezien ik maar 1 hd heb, wil ik deze via VMWare draaien. Het probleem is dat deze BeOS cd niet bootable is, en ik ook geen diskettestation in mijn systeem heb, dat ik niet kan booten. Mijn vraag is op welke manier ik de mbr zo kan instellen dat ik de keuze heb om of XP of BeOS kan booten, of eventueel, hoe ik een virtuele discdrive kan aanmaken zodat ik daarmee BeOS kan booten?

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26

Patser

this.Close();

Je kunt een floppyimage gebuiken in je virtual machine.

• jpiscaer
Ik denk dat dat niet zal werken, namelijk:
Ik moet in Windows BeOS installeren, op een fysieke schijf. Tijdens de installatie word gevraagd of ik een bootdisk wil maken. Dit kan ik niet, ik heb namelijk geen diskettestation. In VMWare kan ik wel weer een virtueel diskettestation aanmaken, maar dan moet ik een *.flp image hebben. Ook die heb ik niet...

Verwijderd

Kun je niet beter Beos Dev. Edition 1.1 downloaden en die via vmware op virtuele schijf installeren en dan later op een fysieke schijf als je het bevalt.
http://www.bebits.com/app/3173#download
Let trouwens ook op voor openbeos, tis nog lang niet af, maar het is wel de volgende beos.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 10:29 ]

Verwijderd

Je kan "bootman" proberen die zit als het goed is ook bij de BeOS testversie, maar ik weet niet of bootman ook kan booten vanaf een FAT32 file zoals jij wil. Anders moet je even kijken op Bebits.com daar staat vast een kant en klare bootfloppy te downloaden (en anders de hele BeOS personal edition wel)

Weet niet of dit wat is?

[edit]solly niet gerefreshed voor ik poste

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 10:38 ]

Verwijderd

kan je niet ff een image maken van een lege flop met b.v. rawwrite? (of rawwritewin) en die gebruiken?

Verwijderd

Je kan ook de BeOs 5 PE MaxEdition downloaden en fikken, fat32 partitie in VMWare aanmaken en vanaf de maxedition CD booten/installen lijkt me....

Die Maxedition is hier te downen: http://bezip.de/app/1328/

Beetje groot maar dan krijg je wel meteen de laatste patches, games en bijvoorbeeld Mozilla 1.1.1 ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:45 ]

• jpiscaer
Ik heb het hele VMWare idee de deur uitgeschopt, het wilde gewoon niet lukken. Ik heb een diskettestation aan mijn systeem gehangen, en vanaf een diskette geboot. Dat werkte ook al niet, maar dat is een ander verhaal... Bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 23:41:post over BeOs 5 PE MaxEdition
Wat is dit voor een 'release' dan? Wat is het verschil met de Personal edition?

Verwijderd

Zoals op de link te lezen is is ME gebaseerd op PE maar hebben ze PIV en Athlon XP patches meegeleverd alsmede een hele waslijst aan tools en software. Je zou het een 'gemoderniseerd pretpakket' kunnen noemen.

Trouwens: Ik heb ook ff geprobeerd om deze versie onder VMWare te laten draaien maar dan krijg ik op mijn PIV 2.4 dus mooi bij de CD boot een kernel error :(
Max Edition vanaf CD installen op een oude Dell Latitude gaat verder wel moeiteloos (afgezien van de crappy PCMCIA netwerk ondersteuning).
Pagina: 1