Rare dingen gebeuren hier :

Pagina: 1
Acties:

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iets vreemds aan de hand hier :

1. Me startbalk wordt dunner, vanzelf, en er een soort lich onderaan ofzo

2. Er isen vreemde streep op me beeldscherm.

specs :

Hansol 710A 17" Beeldscherm
TNT2 m64 ( niet overgeclocked)

700 mhz procesor
448 mb sdram

Als ik me computer restart doetie het even normaal en dan wordtie weer kleiner en verschijnt die rare lijn weer.

Als ik printscreen druk, en paste in paint ziet het er normaal uit 0.o

soort plaatje :
http://www25.brinkster.com/thrm/help!.GIF

/edit

meot me topictitel eigenlijk veranderen

[ Voor 24% gewijzigd door GTA3 op 07-06-2003 17:13 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Lijkt mij dat je monitor aan het overlijden is..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• GTA3
  • Niet online
momania schreef op 07 June 2003 @ 17:00:
Lijkt mij dat je monitor aan het overlijden is..
kan ik er iets tegen doen?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
nieuwe halen... Een kapotte monitor is niet echt te fixxen... Garantie claimen eventueel...

• GTA3
  • Niet online
Jainoxi schreef op 07 June 2003 @ 17:12:
nieuwe halen... Een kapotte monitor is niet echt te fixxen... Garantie claimen eventueel...
waardoor is mn monitor kapot gegaan ;(

kheb echt geen geld om een nieuwe te halen :'(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je ziet de afwijking niet op een printscreen, dus het is waarschijnlijk de fout van je monitor . Op een hansol zit 3 jaar garantie.

Waardoor ze kapot gaan.... Oververhitting, veroudering, goedkope componenten, te hoge refreshrate gegeven, enz.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Duidelijk monitor, als het je videokaart is (geheugen dan) dan zie je dat in een print-screen terug.

Waardoor ie stuk gegaan is?
1: Je hebt er iets vreemds, verkeerds mee gedaan;
2: Elektronica kan spontaan stuk gaan;

kortom kunnen wij niet beantwoorden ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• GTA3
  • Niet online
wwillem schreef op 07 June 2003 @ 17:18:
Je ziet de afwijking niet op een printscreen, dus het is waarschijnlijk de fout van je monitor . Op een hansol zit 3 jaar garantie.

Waardoor ze kapot gaan.... Oververhitting, veroudering, goedkope componenten, te hoge refreshrate gegeven, enz.
Ik denk veroudering, heb deze monitor al ongeveer 3,5 jaar, dus ook geen garantie voor mij ;(

Ik denk niet da tik genoeg geld heb voor een nieuwe monitor

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan kan je hem alleen nog maar laten repareren denk ik, tenzij die total loss is :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 07-06-2003 17:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

uhm, je link doet het niet goed.

Haal dat uitroepteken eens weg uit de link en het plaatje.

Probeer eens zonder die rare skin.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 17:33 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 17:32:

of gewoon
code:
1
[url=http://www25.brinkster.com/thrm/help!.GIF][afbeelding][/url]

:Y)
dan krijg je: [afbeelding]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:16
dual-zip schreef op 07 June 2003 @ 17:22:
Dan kan je hem alleen nog maar laten repareren denk ik, tenzij die total loss is :Y)
Bij repareren kom je al gauw op 130 a 180 euro uit (ex btw)
En dan lijkt mij het verstandiger ff te gaan sparen voor een nieuwe (of 2e hands) monitor aan te schaffen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• GTA3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 17:32:

dual-zip schreef op 07 June 2003 @ 17:34:
[...]

of gewoon
code:
1
[url=http://www25.brinkster.com/thrm/help!.GIF][afbeelding][/url]

:Y)
dan krijg je: [afbeelding]
klaasbram schreef op 07 June 2003 @ 17:40:
[...]

Bij repareren kom je al gauw op 130 a 180 euro uit (ex btw)
En dan lijkt mij het verstandiger ff te gaan sparen voor een nieuwe (of 2e hands) monitor aan te schaffen.
Sluit dit topic maar ;

ik spaar al rond de 2 jaar voor een nieuwe pc, en nu gat me beedlscherm kapot, en moet ik nog langer sparen.. ;(

* GTA3 is bedroefd

[ Voor 4% gewijzigd door GTA3 op 07-06-2003 17:43 ]

Verwijderd

Sterkte :(

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

gta3, kijk ff in vraag en aanbod

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

hmm das wel vaag ja maar goed monitoren gaan ook wel eens kapot

en btw een monitor kost tegen woordig niet zo duur meer heb al een lg gezien van 149 pleuro en het is ook een 17 "

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 17:54:
hmm das wel vaag ja maar goed monitoren gaan ook wel eens kapot

en btw een monitor kost tegen woordig niet zo duur meer heb al een lg gezien van 149 pleuro en het is ook een 17 "
[mierenneukmodus]
Kost niet veel en is niet duur :P

[ontopic]
Je kunt inderdaad nog proberen te vragen hoeveel repareren zou gaan kosten, ze rekenen meestal direct al onderzoekskosten, die ook niet mals zijn, dus ik denk niet dat dat een oplossing is.

En een níeuwe monitor kopen hoeft ook niet, 2e hands monitoren voldoen prima, een monitor hoort echt wel vele jaren mee te gaan... Dus gewoon pech eigelijk...

Zie de pricewatch voor 2e hands 17" dingetjes van €50 :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Toch zou ik eerst nog ff checken of er geen stoorzenders in de beurt staan. Magnetische dingen ofzo.. zet je monitor overal bij uit de buurt, en probeer het nog eens.

Geef er ook eens een klap op.. niet te hard natuurlijk, maar je weet nooit ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

3 en een half jaar is geen leeftijd voor een scherm om kapot te gaan.
Volgens mij is het net als met TV's dat je nog mag verwachten dat ie het doet. Nog zeker wel 5 jaar.

De winkel waar je 'm gehaald heeft moet je tegemoetkomen met de prijs van een reparatie of nieuw scherm.

Verwijderd

Mijn Hansol hield er ook net iets na 3 jaar mee op.... handig zo'n garantie tot 3 jaar :(...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:09:
Mijn Hansol hield er ook net iets na 3 jaar mee op.... handig zo'n garantie tot 3 jaar :(...
Blijkbaar goede research gedaan naar de houdbaarheid van hun producten :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

je krijgt toch toevallig geen smsjes als je balkkje begint kleiner te worden ;)
Nu niet huilen maar voor minder dan €100 heb je een nieuwe monitor!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GTA3 schreef op 07 June 2003 @ 17:42:
[...]

Sluit dit topic maar ;

ik spaar al rond de 2 jaar voor een nieuwe pc, en nu gat me beedlscherm kapot, en moet ik nog langer sparen.. ;(

* GTA3 is bedroefd
Zucht... topics die 'goed' zijn (dus alles volgens de regels) gaat NIET dicht maar zakken vanzelf weg als niemand meer wil reageren. Check de FAQ

Maar goed, IMHO is er nog 1 overduidelijke mogelijkheid dat hij niet kapot is:

Controleer ff de 'vertical size' en 'vertical position' controls. Als die ff een beetje bewogen zijn, kan het zo deze symptomen veroorzaken. Dat het een paar minuten duurt eer het zover is, kan gewoonweg komen doordat de magneten bij iets meer hitte het beeld iets verder oprekken...

Oslik blyat! Oslik!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GARANTIE
Er komt een klant in de winkel die klaagt over een kapotte wasmachine. De wasmachine is 16 maanden oud, de garantie is een jaar. De kosten van reparatie bedragen 500 gulden. Wie betaalt de reparatie?

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is de garantie niet afgelopen op het moment dat de garantieperiode verstreken is. In de wet is vastgelegd dat garantieperiode samenhangt met de levensduur die je rederlijkerwijs van een artikel mag verwachten. Van een wasmachine mag je verwachten dat de machine langer meegaat dan 16 maanden, dus de garantie is sowieso langer dan 16 maanden. Dat wil niet zeggen dat de winkelier alle reparatiekosten voor zijn rekening moet nemen. De klant heeft zestien maanden plezier gehad van de wasmachine. De economische levensduur van een wasmachine (klik hier voor overzicht) is 8 jaar, 16 maanden is daar 17 procent van. De klant draagt dus 17 procent van de kosten en de winkelier 83 procent van de kosten.

Slechts 11 % van het winkelpersoneel beantwoordde deze vraag goed

AANSPRAKELIJK
Een 21 jarige man koopt een walkman. Deze blijkt erg te storen. U controleert dit en stelt vast dat er inderdaad erg veel ruis is vergeleken met andere, vergelijkbare walkmans. U neemt de walkman aan, en zegt toe dat u hem naar de fabrikant zal sturen om het apparaat te onderzoeken en vertelt de klant dat hij moet wachten op het oordeel van de fabrikant of het wel of niet om een fabricagefout gaat en of de fabrikant het apparaat of de reparatie vergoedt. De klant is het er niet mee eens en zegt dat de winkelier aansprakelijk is. Heeft hij gelijk?

De klant heeft inderdaad gelijk. De klant heeft een overeenkomst met de winkelier dat is zijn aanspreekpunt. De winkelier is er verantwoordelijk voor dat de klant een goed functionerend walkman krijgt. In de praktijk komt het regelmatig voor dat winkeliers de verantwoordelijkheid bij de fabrikant legt.

43% van de verkopers beantwoordde deze vraag goed.

TEGOEDBONNEN
Op de achterkant van een kassabon staat duidelijk vermeld dat een winkel geen geld terug geeft, maar omruilt of tegoed bonnen ter beschikking stelt.
Een klant komt met een koffiezetapparaat dat na een half jaar onherstelbaar kapot is. De klant wil zijn geld terug of een nieuw apparaat. De verkoper heeft het apparaat niet meer en biedt tegoedbonnen voor het volledige aankoopbedrag aan. Moet de klant de tegoedbonnen accepteren?

Nee, de klant hoeft de tegoedbonnen in dit geval niet te accepteren. Het gaat in dit geval namelijk niet om ruilen van een artikel, maar om een apparaat dat onherstelbaar stuk is. De winkelier is verplicht een deugdelijk artikel te leveren en als dat niet kan dan moet de consument zijn geld terug krijgen.

24 % van het winkelpersoneel wist hier het juiste antwoord te geven

AANBETALEN
Een klant wil een ongebruikelijk model breedbeeldtelevisie kopen die niet op voorraad is. De televisie moet worden besteld. Is de klant verplicht aan te betalen?

Nee, de klant is nooit verplicht om aanbetaling te doen. Veel winkeliers vragen een aanbetaling omdat ze bang zijn dat een klant het artikel later niet zal afnemen en ze met het product blijven zitten. En dat risico willen ze natuurlijk niet lopen.

Op deze vraag werd in 37% van de gevallen het goede antwoord gegeven.

MINDERJARIG
Een jongetje van een jaar of veertien koopt een digitale videocamera van tegen de 800 euro. Later komen zijn ouders terug Ze willen de koop ontbinden en hun geld terug. Is de winkelier verplicht om geld terug te geven?

Ja, tot 18 jaar kunnen ouders de koop terugdraaien, tenzij het voor iemand van die leeftijd een "gewone" aankoop betreft.Voor een minderjarige van die leeftijd is de aanschaf van zo'n dure videocamera niet gewoon. De winkelier moet dus geld terug geven.

76% van de verkopers wist dit.

VERTROUWEN
Een vrouw koopt een radio. Die zelfde dag nog gaat de radio kapot. De vrouw gaat terug naar de winkel en heeft het vertrouwen in het product verloren. De winkelier biedt een nieuwe aan, maar ze eist geld terug. Is de winkelier verplicht om geld terug te geven?

Nee, de winkelier lost de zaak op door een nieuwe radio aan te bieden. De consument is verplicht een leverancier de gelegenheid te geven de zaak op te lossen.

43% van de verkopers had het bij het rechte eind

FABRIEKSGARANTIE
Een videocamera is gedurende de fabrieksgarantie kosteloos gerepareerd. Daarna blijkt dat het LCD-scherm niet meer werkt. De verkoper vermoedt dat het apparaat gevallen is. De klant beweert dat dit pertinent onzin is. Wat nu?

In de garantieperiode ligt de bewijslast bij de fabrikant. Dat wil in dit geval zeggen dat de fabrikant moet bewijzen dat de camera is gevallen, anders moet de camera kosteloos worden gerepareerd.

43% van de winkeliers gaf het juiste antwoord

VERKEERD ADVIES
Een verkoper in uw winkel heeft een klant geadviseerd een aangekochte oven met ovenreiniger te behandelen om ingebrand vet te verwijderen. Het materiaal blijkt echter niet geschikt en de wanden bladderen af. Moet de winkelier de schade betalen?

Ja, je mag er van uit gaan dat de winkelier beschikt over voldoende vakkennis en deskundigheid als hij de klant een advies geeft.

70% beantwoordde deze vraag goed

OPZEGGEN ABONNEMENT
Twee dagen nadat een mobiel telefoonabonnement is afgesloten komt een klant terug. Hij wil de koop ontbinden omdat hij ergens anders een goedkoper abonnement heeft gezien. De winkelier meldt dat de klant binnen 24 uur had moeten opzeggen. De klant vindt dat u hem dat bij aanschaf had moeten melden. Heeft de klant gelijk?

De klant heeft ongelijk. De winkelier heeft een informatieplicht en de klant een onderzoeksplicht. De consument moet zelf naar een voor hem belangrijke verkoopvoorwaarde informeren als dat bij verkoop niet aan de orde komt. In dit geval had de klant zelf moeten vragen naar de voorwaarden die aan opzeggen van het abonnement verbonden zijn.

22% van de winkeliers beantwoordde deze vraag juist.

REPARATIE
U heeft voor een klant een magnetron laten repareren. Na de reparatie functioneert de magnetron korte tijd goed, maar vertoont daarna hetzelfde euvel. Volgens de reparateur is de reparatie goed uitgevoerd, en brengt de tweede reparatie in rekening. De klant is het er niet mee eens. Wie betaalt de rekening?

Noch de winkelier, noch de klant betaalt de rekening. Het reparatiebedrijf is verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de reparatie. Zij moet de reparatie dus kosteloos uitvoeren.

61% van het winkelpersoneel wist het juiste antwoord op deze vraag.
Ff een mailtje sturen naar de winkel, en anders hard spelen dus :)

• GTA3
  • Niet online
Duncan schreef op 08 June 2003 @ 10:06:
[...]

Ff een mailtje sturen naar de winkel, en anders hard spelen dus :)
gta3 heef tnog hoop, en bedenkt wat hij in het mailtje zal zetten, enige tips?

• dr snuggles
  • Niet online
GTA3 schreef op 08 June 2003 @ 10:48:
Netjes vragen om reparatie, wie de kosten moet betalen (gezien de verwachte levensduur van je monitor nog niet is bereikt). Vragen of het misschien beter is om voor een klein meerprijsje een vervangende monitor te krijgen omdat het misschien niet meer interessant is om deze te repareren.

Niet gaan schelden, dreigen of andere dingen in een mailtje. Dat helpt nooit (was je waarschijnlijk ook niet van plan). Voor het netjes opstellen van een brief, zie hier

offtopic:
Je icoontje is vet, daar kan ik echt uren naar kijken :D

Verwijderd

Scatman_II schreef op 07 June 2003 @ 18:14:
[...]

Blijkbaar goede research gedaan naar de houdbaarheid van hun producten :P
Nee, PC-privé project waarbij je maar 1 systeem kon kiezen ;)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:36

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik heb hetzelfde probleem, garantie van monitor is zo'n half jaartje verstreken. Het probleem is dat de monitor steeds horizontaal uit zijn resolutie springt. Hiermee kan ik dus nog proberen iets te regelen met de winkelier voor nieuwe monitor??

Als een god in Nijmegen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

@Duncan: "De economische levensduur van een wasmachine (klik hier voor overzicht) is 8 jaar". Kan je deze link eens invullen. Ik vraag me al een tijd af waar je deze info kan vinden. Wat is dan die levensduur van een monitor?

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

GTA3 schreef op 08 June 2003 @ 10:48:
[...]

Mailen?
Ik zou dinsdag langs gaan of bellen

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Pagina: 1