Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc mod need help

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben met een pc mod bezig, ik bouw me kast van hout.
Deels al gedaan, Daarbij heb ik de HDD FLOPPY en DVDROM in een bracket geplaatst die ik uit andere pc gesloopt heb.
Nou is mijn vraag. Moet ik aarden? kan iemand me meer vertellen? en HOE moetik alles gaan aarden dan?? Dus graag zoveel mogelijk uitleg over aarden waarom en hoe

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/gritskes/mediapc16.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/gritskes/mediapc4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/gritskes/mediapc5.JPG
Sorry voor brakke piccie's

Dit is tevens me eerste post, enik hoop dat ik veel mensen kan gaan helpen hier, en dat ik geholpen kan worden

De massols Rik.

Verwijderd

Ik zou eigenlijk niet aarden. Je voeding is toch al geaard (als je een aardpin in je stopcontact hebt). Dus stop gewoon alle elementen in je houtenkist. Als je natuurlijk wil gaan werken aan je pc, kan je gewoon ff alle elementen vasthouden en ondertussen een verwarmingvastnemen of een ander geleidend element.

Verwijderd

Je moet niet aarden, maar waarom zou je't niet doen? Het is zowieso al wel beter van het te doen, en veel tijd kost het je toch niet

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mmm.. wat ik zou doen is nog ff een aarde draadje van je voeding naar een aardpunt op je mobo.. meer niet...

verder is er wel het e.e.a. te vinden met de search over het wel/niet aarden...

Omdat ik in zo'n goede bui ben:
Zelf gebouwde case aarden?
[rml][ CM] Mobo op een doorzichtige plaat...[/rml]
case mod vraagje
Case aarden

need more?

Welkom @GoT btw en lees A.u.B ff de fAQ... Wij tweakers groeten mekaar namelijk niet.. dat doen we continu :z

[ Voor 48% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-06-2003 17:21 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, thnx voor die very fast repley's maar
Wat beoel je blastboy ? ik snap het niet erg, als ik wil gaan werken aan me pc? Zoals? putteren? Hmm ik ben gewoon stupid maar Elementen vasthouden en ondertussen verwarmingsvastnemen?

Hmm ikke nie snappen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Je topictitel is niet echt bepaald duidelijk zou je daar voortaan beter naar willen kijken? Aarden gebeurd idd normaalgesproken via je case, maar aangezien die van hout is zit dat er niet in. Je zou tussen de onderdelen die normaalgesproken direct contact hebben met de case aardedraadjes kunnen maken die eindigen bij de voeding. In de praktijk zal dat niet zo heel erg veel uitmaken dus het is makkelijker om dat gewoon maar niet te doen. Als je problemen hebt kan het altijd alsnog.

Dit is eigenlijk wel een kwestie van searchen dus kan je dat voortaan even beter doen voor je een topic opent? Dat scheelt een boel overbodige topics op GoT namelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.