Toon posts:

Animated GIF uit plaatjesreeks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een bestand heb van 1600x40, met stuk of 20 plaatjes naast elkaar, hoe maak ik hier een animated gif van?
(/me n00b met dit soort shit)

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Door iedere keer een selectie te maken van 1 frame, en iedere frame afzonderlijk in je animated-gif progje te plakken. Als het toch maar 20 plaatjes zijn valt dit nogal mee :).

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
had ik me al bedacht ja, maar hoe krijg ik dat voor elkaar netjes? als ik steeds stukje eruit kopieer lijkt me dat ik er steeds pixels erlangs zit omdat ik niet precies weet hoe groot de afstand is

(het gaat overigens om het tollende msn plaatje wat je bij het inlog scherm krijgt, ff resource eruit gehaald en toen kreeg ik dus zo'n reeks...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 16:23 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inzoomen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

1] Plaatje converteren naar gif

In Gif Movie Gear:
2] file -> import from -> gif filmstrip
3] frames per row -> 20 -> horizontal direction
4] ok klikken :)

Verwijderd

Topicstarter
will try.. :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Photoshop: De layer gewoon 20 keer kopieren naar een nieuw plaatje van 40*40, en dan de layers 1 voor 1 verschuiven totdat ze goed boven elkaar staan. Daarna even de afbeelding langs de randen kroppen. En tot slot alle layers als plaatjes exporteren en dan in een animatie proggie importeren.

Verwijderd

Topicstarter
gelukt, tx ppl!
Pagina: 1