Toon posts:

[asp] vervangen <BR> tag

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met het maken van een CMS systeem.. als ik nu bijvoorbeeld een tekst wil opslaan in mijn database, en ik gebruik in die tekst een enter, dan slaat hij deze op als een <br> tag... jammer genoeg laat ie deze dus ook zien als ik de pagina op vraag die de tekst uit de database haalt.. nu heb ik al meerdere tekens afgevangen door een functie te maken zoals onderstaande

<%
function tekst2html (detekst)
detekst = replace (detekst, chr(34), """)
detekst = replace (detekst, chr(13), "<BR>")
detekst = replace (detekst, "'", "&#146;")
detekst = replace (detekst, "<", "<")
detekst = replace (detekst, ">", ">")
tekst2html = detekst
end function
%>

maar ik kan maar nergens vinden hoe ik die <br> vervang zodat er gewoon een regel overgeslagen wordt.. ik heb de search gebruikt maar heb blijkbaar niet helemaal de goede termen gebruikt aangezien ik een resultaatje of 2000 kreeg.. na de eerste 4 pagina's had ik het eigenlijk wel gezien.. google gaf me iets met vbcrlf, maar ook daar kom ik niet helemaal uit.. iemand een idee naar welke opties ik kan zoeken zodat ik mijn functie verder uit kan werken?!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
W&G >> P&W

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Hoe zet je die tekst weer op het scherm dan? In een textarea, of als HTML? In een textarea kun je de <br> weer vervangen door \n

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

euhm dames en heren:

detekst = replace (detekst, "<br>", VbCrlf)

Werkt altijd ;-).

Verwijderd

Topicstarter
Coolhva schreef op 07 June 2003 @ 16:13:
euhm dames en heren:

Werkt altijd ;-).
okee, first of all.. sorry van de mispost, maar leef vaker in WG.. dat zal automatisme geweest zijn.. take the full blaim on that..

second of all..

werkt altijd... fuck, waarom doet ie het dan niet vandaag?! ik heb die regel toegevoegd zoals jij em schreef en mijn functie ziet er nu als volgt uit:

<%
function tekst2html (detekst)
detekst = replace (detekst, chr(34), """)
detekst = replace (detekst, chr(13), "<BR>")
detekst = replace (detekst, "'", "'")
tekst2html = detekst
end function
%>

maar dit doet nog steeds nix aan mijn probleem.. in de database staan deze tags btw niet als <br> weergegeven.. daar zien ze er als volgt uit.. ik quote een stukje tekst:

code:
1
ur is er een toepassing. &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Nieu...

deze tekens laten dus op een html pagina uiteindelijk 2 <br>'s zien.. of zou ik dan ook een regel moeten toevoegen die dat ook weer vertaald?!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En de bonusfuncties voor vandaag zijn.....
  • Server.HtmlDecode
  • Server.HtmlEncode
Zoek eens op
1. Wat deze doen
2. Wat je er aan kan hebben.

Verder zijn
ASP:
1
2

vrij onzinnige regels..

[ Voor 63% gewijzigd door gorgi_19 op 07-06-2003 17:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb ze bekeken, maar moet je wel eerlijk zeggen dat ik er niet echt duidelijk uit kom.. kan ook alleen maar echt engelstalige sites vinden.. heb je enig idee waar ik een nederlandse uitleg vinden kan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 17:17:
oke, ik heb ze bekeken, maar moet je wel eerlijk zeggen dat ik er niet echt duidelijk uit kom.. kan ook alleen maar echt engelstalige sites vinden.. heb je enig idee waar ik een nederlandse uitleg vinden kan?
Goede Nederlandse sites zijn vrij schaars; je kan kijken of op asp.pagina.nl nog wat zinnigs staat. Verder staat het op www.w3schools.com ook nog relatief eenvoudig uitgelegd.

Als je je kennis van de Engelse taal onvoldoende acht, zit er denk ik weinig anders op dan een goed Nederlandstalig ASP boek aan te schaffen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:54:
ik heb de search gebruikt maar heb blijkbaar niet helemaal de goede termen gebruikt aangezien ik een resultaatje of 2000 kreeg.. na de eerste 4 pagina's had ik het eigenlijk wel gezien..
Als je 2000 resultaten krijgt bij een search engine voeg je keywords toe totdat de gevraagde pagina's wel bij de eerste 10 hits zitten :)

Tword ondertussen wel erg basic, en je hebt al meerdere bruikbare tips ontvangen. Nederlandse sites hoef je niet op te hopen, alle nuttige dev-info staat op het internet in het Engels... en daar je die blijkbaar nu gevonden hebt kan deze dicht :Y)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.