ik ben bezig met het maken van een CMS systeem.. als ik nu bijvoorbeeld een tekst wil opslaan in mijn database, en ik gebruik in die tekst een enter, dan slaat hij deze op als een <br> tag... jammer genoeg laat ie deze dus ook zien als ik de pagina op vraag die de tekst uit de database haalt.. nu heb ik al meerdere tekens afgevangen door een functie te maken zoals onderstaande
<%
function tekst2html (detekst)
detekst = replace (detekst, chr(34), """)
detekst = replace (detekst, chr(13), "<BR>")
detekst = replace (detekst, "'", "’")
detekst = replace (detekst, "<", "<")
detekst = replace (detekst, ">", ">")
tekst2html = detekst
end function
%>
maar ik kan maar nergens vinden hoe ik die <br> vervang zodat er gewoon een regel overgeslagen wordt.. ik heb de search gebruikt maar heb blijkbaar niet helemaal de goede termen gebruikt aangezien ik een resultaatje of 2000 kreeg.. na de eerste 4 pagina's had ik het eigenlijk wel gezien.. google gaf me iets met vbcrlf, maar ook daar kom ik niet helemaal uit.. iemand een idee naar welke opties ik kan zoeken zodat ik mijn functie verder uit kan werken?!
<%
function tekst2html (detekst)
detekst = replace (detekst, chr(34), """)
detekst = replace (detekst, chr(13), "<BR>")
detekst = replace (detekst, "'", "’")
detekst = replace (detekst, "<", "<")
detekst = replace (detekst, ">", ">")
tekst2html = detekst
end function
%>
maar ik kan maar nergens vinden hoe ik die <br> vervang zodat er gewoon een regel overgeslagen wordt.. ik heb de search gebruikt maar heb blijkbaar niet helemaal de goede termen gebruikt aangezien ik een resultaatje of 2000 kreeg.. na de eerste 4 pagina's had ik het eigenlijk wel gezien.. google gaf me iets met vbcrlf, maar ook daar kom ik niet helemaal uit.. iemand een idee naar welke opties ik kan zoeken zodat ik mijn functie verder uit kan werken?!