Toon posts:

Probleem Sapphire Atlantis 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met me net gekochte Radeon 9700 pro kaart van sapphire. Als ik de drivers heb geinstalleerd dat lijkt alles perfect te werken maar als ik bijvoorbeeld in windows media player een filmpje wil afspelen dat geeft hij alleen een roodvenster weer. Ik hoor wel gewoon geluid. ook bij ingame filmpjes (zoals bijvoorbeeld in Warcraft 3 ) krijg ik alleen een rood venster te zien. Tijdens het spel zelf hangt er een oranje / rode waas over het spel en zijn er bovenin een soort lijnen wazig te zien.

Ik las dat de workaround voor het windows media player euvel is: je hardwareversnelling lager zetten, dat kan ik wel weer filmpies kijken maar dat is geen goed oplossing. Kan het aan me directx liggen of moet ik gewoon opruilen. Kan iemand me helpen met deze 2 problemen? Mijn config is

Compaq D-310 Evo
P4 2,4 GHZ
768MB DDR Gehuegen 266mhz
120GB
Sapphire Atlantis 9700 Pro vidokaart

bij voorbaat dank

Alvast bedankt

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Welke drivers gebruik je nu? Je zou een andere versie kunnen proberen. Heb je de drivers van je vorige videokaart wel goed verwijderd?

Ook zou je kunnen proberen om directx 9 te installeren (als je dat nog niet hebt gedaan).

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 21:56
Ik zou Windows ff opnieuw installen, en als zelfs dat niet hrelpt, terug met die kaart.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 20:25
calatist 3.4 driver en directx9 werkt bij zonder problemen.

Wat is trouwens bij jou de standaard core/memory setting? De kaart zou moeten draaien op 325/310 , maar staat bij mij standaard op 324/297, dus het geheugen is bij mij te laag geclockt.

Verwijderd

Topicstarter
Windows heb ik al eens opnieuw geinstalleerd. ik gebruik de Caltist 3.4 driver samen met Directx 9. Op het moederbord zit wel een geintergreerde videokaart maar daar ligt het probleem niet. Ik heb een klein vermoeden dat het toch aan direct x ligt want als ik die uitschakel krijg ik wel gewoon beeld in media player. Iemand anders nog ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die rot ATI kaart maar terug breng en bij Mycom gewoon een nvidia based videokaart koop (heb ik altijd gehad en nooit problemen mee gekregen) Probleem is ik moet wel een kaart bij mycom zijn en die hebben niet superveel keus

Ik dacht zelf aan deze

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=102

Is dit wat?

• Sjah
  • Laatst online: 16-08 21:56
Goeie keus!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 20:25
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 12:20:
Ik denk dat ik die rot ATI kaart maar terug breng en bij Mycom gewoon een nvidia based videokaart koop (heb ik altijd gehad en nooit problemen mee gekregen) Probleem is ik moet wel een kaart bij mycom zijn en die hebben niet superveel keus
Waarom moet het bij mycom zijn? Je kunt toch gewoon je geld terug vragen en naar een andere winkel gaan?

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Sja ik heb ook zo'n Sapphire, gewoon in m'n systeem geprakt Catalyst 3.4 erop en gaan met die banaan. Alles werkt gewoon prima, ik had hiervoor ook alleen Nvidia's
maar tot nou toe geen spijt van de Ati.

Heb je de geïntegreerde videokaart gedisabled?

Als je het softwarematig niet kan oplossen zou ik hem gewoon ruilen, daar doen ze bij Mycom nooit moeilijk over.

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat prestaties zijn van deze kaart ik krijg er deze week een en ik ben benieuwd

btw: Ik heb ook een Compaq maar dan 5.10. Ik hoop dat ik niet dezelfde probs krijg :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nog maar eens getest in een compleet andere pc. Precies dezelfde problemen!!! Kan ik er nu vanuit gaan dat de kaart gewoon kaduk is?

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 18:02:
Ik heb hem nog maar eens getest in een compleet andere pc. Precies dezelfde problemen!!! Kan ik er nu vanuit gaan dat de kaart gewoon kaduk is?
Als jij denk dat het niet hoort zou ik hem gewoon ruilen. ;)

@chillin: Je moet rond de 2Ghz (of hoger natuurlijk) zitten wil de kaart een beetje benut worden.
Ik haal rond de 4500 3Dmarks (2003) met een non-pro.
Alle games speel ik in 1280x1024x32 en alles loopt soepel.
(UT2003, BF1942, RavenShield)
Alleen VietCong is niet zo gek op een Radeon, met een GF3 liep deze beter, schijnt aan de engine te liggen :(

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Redje schreef op 09 June 2003 @ 21:53:
[...]

Als jij denk dat het niet hoort zou ik hem gewoon ruilen. ;)

@chillin: Je moet rond de 2Ghz (of hoger natuurlijk) zitten wil de kaart een beetje benut worden.
Ik haal rond de 4500 3Dmarks (2003) met een non-pro.
Alle games speel ik in 1280x1024x32 en alles loopt soepel.
(UT2003, BF1942, RavenShield)
Alleen VietCong is niet zo gek op een Radeon, met een GF3 liep deze beter, schijnt aan de engine te liggen :(
ik heb amd xp 2000+ met geforce 2 ti overclocked van mem->400 ->480 en core van 250 -> 280 en haal 5000 punten
hoe kan dAT nou? 9700 is zeker neit te vergelijken met geforce 2 ti!!

hier staat onzin want ik haal 5000 punten in 3dmaRK 2001 |:( 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Sir Vega op 09-06-2003 22:06 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

staat je monitor wel als primaire display ingesteld?
Mediaplayer wil alleen op de primaire wat laten zien, als ik bijv mn tv als primaire display gebruik en mn monitor als clone dan krijg op de tv de film en op de monitor een roodpaarsig scherm...

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
superkeus.. was ik ook van plan te gaan kopen.. zodra ie wat goedkoper is :| misschien ander merk, maar iig een 5900

[ Voor 21% gewijzigd door geez op 09-06-2003 22:12 ]

Pagina: 1