waarom heb geen DD/DTS over mn SPDIF uitgang?

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb een Harman/Kardon 2550 digitaal coaxiaal aangesloten (hoge kwaliteitskabel) en heb al tips gebruikt van mensen om toch mn DD/DTS aan het werk te krijgen dmv oude topics van de search functie, maar niets helpt, als je een DVD met Dolby Digital afspeelt zou er toch op de SPDIF uitgang een Dolby Digital signaal moeten komen?

Dit gebeurt dus niet en wil graag DD/DTS hebben, ik heb een ASUS bordje type P4T533-C en dat kleine SPDIF kaartje aangesloten (op de juiste manier) maar ik krijg gewoon nooit DD/DTS eruit wat ik ook softwarematig instel, kan iemand mij helpen?

Btw ik heb de FAQ ook gelezen maar die hielp niet en was te onduidelijk, ik heb dus ook oude topics nagelezen.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Weet je zeker dat je geluidskaart DD/DTS ondersteunt? Een gewone stereokaart kan namelijk ook een SPDIF uitgang hebben, in dat geval kan je versterker nooit DD/DTS herkennen.

De vos loopt door het bos.

• Lennieboy83
Ik dacht dat alle SPDIF uitgangen ongeacht wat voor kaart dat wel konden, maar dat zal dan wel.

Ik heb een geintegreerde AC97 chip en van ASUS die SPDIF module aangesloten, dus ik denk dan dat je gelijk hebt, want ik krijg bij alles alleen maar PCM decoding op mijn receiver.

Verwijderd

Als ik een DVD met dolby digital afspeel op precies dezelfde hardware, alleen dan over de optische output (maar dat zal wel geen verschil maken) schakelt mijn versterker wel degelijk over naar DTS/DD mode. Wat ik daarvoor heb moeten doen? Gewoon, in het control panel van die kaart de output op 'digital only' zetten en powerdvd vertellen de SPDIF te gebruiken. Als je windvd wilt gebruiken heb je ook voor SPDIF output een multi-channel versie nodig; erg kinderachtig. PowerDVD werkt via je SPDIF, ongeacht welke versie je hebt (ik gebruik powerdvd xp die ik ooit bij een stuk hardware kado kreeg...)

• Lennieboy83
Ok thnx zal ik eens proberen al die tips :)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
installeer ook is ac3-filter, wil ook wel is helpen (met name met divxjes met ac3)

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 17:28:
Als ik een DVD met dolby digital afspeel op precies dezelfde hardware, alleen dan over de optische output (maar dat zal wel geen verschil maken) schakelt mijn versterker wel degelijk over naar DTS/DD mode. Wat ik daarvoor heb moeten doen? Gewoon, in het control panel van die kaart de output op 'digital only' zetten en powerdvd vertellen de SPDIF te gebruiken. Als je windvd wilt gebruiken heb je ook voor SPDIF output een multi-channel versie nodig; erg kinderachtig. PowerDVD werkt via je SPDIF, ongeacht welke versie je hebt (ik gebruik powerdvd xp die ik ooit bij een stuk hardware kado kreeg...)
Dit werkt dus ik heb idd nu Dolby Digital & DTS :) ik had gelukkig nog ergens die cd liggen en was dus de multi-channel :)

Bedankt
Pagina: 1