Toon posts:

[ RAID ] Win XP Pro installatie kapt ermee!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 1500 XP
2 x 512 mb DDR
2 x Maxtor 80 gb
Ultra ATA-100 PCI RAID controller

Het systeem heb ik ingesteld op RAID 0, en ik wil WIN XP PRO installeren... Eerst ff op F6 om de RAID driver voor XP te intstalleren en dan kopiert de XP setup de bestanden naar de HD. Dan nog ff 15 sec om de pc te rebooten en hij gaat de installatie afmaken in de XP gui omgeving (... tenminste dat zou ie moeten doen...). Echter na het opnieuw starten om de installatie voort te zetten gaat het hele feest niet door. De XP installatie genereert een fout die zegt dat de installatie niet af te maken is omdat deze een digitale handtekening mist. Deze handtekening zou goed moeten zijn omdat ik de juiste XP RAID driver heb geinstalleerd. Setup houdt het voor gezien en kan niet worden afgemaakt...
Hoe los ik dit op? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
-> wat hier stond mocht nie <- O-)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 17:29 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

grimson

domeingrommer

Welke merk/type raid controller gebruik je ?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38
Zoek eens naar een nieuwe Raid driver.
Kicken binnen 24 uur terwijl je weet dat het niet mag is echt lame. Volgens mij kan je daar een OW voor krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Merk en type staan er al bij: Ultra ATA-100 PCI RAID controller

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

grimson

domeingrommer

Merk en type staan er al bij: Ultra ATA-100 PCI RAID controller
Dit is meer wat voor specificaties de RAID-controller heeft, naar mijn mening is dit dan ook geen merk/type aanduiding.

/edit
Of is het merk 'Ultra' :?

[ Voor 9% gewijzigd door grimson op 07-06-2003 17:32 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
MERK: Aralion... excusez-moi pour le mot...
Op www.aralion.com staan de drivers die ik ook heb... wat kan ik dan nog proberen?

Waar moet ik anders een digitaal ondertekende (??) driver voor deze controller vandaan halen??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan nog maar ff naar Aralion.com en de drivers gedownload op diskette.

Deze drivers blijken zelfs nog ouder (!!) te zijn dan de drivers die bij de kaart zaten... Hierop crashte de installatie van XP wederom (hier zat GEEN xp driver bij, dus die van 2000 maar gebruikt). Ook heb ik de 2000 drivers van de bijgeleverde diskette geprobeerd: zelfde resultaat.

[Klaagmode aan] Word hier zoooooo gaar van... zucht [/Klaagmode uit]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04

OgWok

U.N.C.L.E.

Eeehm dat wordt lastig, als de fabrikant geen goede drivers levert, dan pikt XP ze niet en gaat hij verder alsof er een gewone ATA100 controller in zit: effect na reboot ziet XP 2 hd's zonder bestanden.

Oplossing is een losse (3e) hd te lenen en XP daarop installeren, met later de drivers voor de raid controller. Wordt dan de raid array goed herkend, dan kan je met bv Ghost, XP van de geleende hd op de raid array zetten; losse hd eruit en klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 07-06-2003 20:52 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, zal het eens proberen
Pagina: 1