Toon posts:

Tweakers.net style dropdownmenu

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op mn website zo een mooi dropdown menu in de stijl als tweaker.net het op de home heeft :9 . Natuurlijk dan zelf aanpassen naar gelang jouw eigen stijl (kleuren, lettertype enz.) NOu dacht k die vind je wel in overvloed. Ik vond er ook genoeg. Maar ik krijg ze allemaal niet aan de gang. Java's, CSS niets lukte. :|

Ik heb een helehoop scripts op http://www.dynamicdrive.com gedownloaded maar ik krijg deze gewoon niet aan de gang. En weet echt niet wat ik fout doe. Volg alle instructies op wat in de readme staan. |:(

In de search vind ik alleen verwijzingen naar pagina links zoals dynamic drive. Maar ik wou vragen of niemand van jullie een script weet wat goed werkt en me dan ff kan uitleggen hoe in te voegen in je site. (ik gebruik ook nog frames)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 15:19 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 08:27
We doen hier niet zomaar aan scripts geven.

Maar laat je script maar zien, en vertel wat het niet doet enzo. Zo leer jij er ook nog wat van ;)

Verwijderd

Topicstarter
Instructions for installing Top Navigational Bar 3 v3.4.1.1b, available at http://www.dynamicdrive.com

Three steps to installing this script:

Step 1) Add the below to the <HEAD> section of your page:

<script language="javascript" src="sniffer.js">

//Top Navigational Bar III v3.4.1.1b (By BrotherCake @ cake@brothercake.net)
//Permission granted/modified by Dynamicdrive.com to include script in archive
//For this and 100's more DHTML scripts, visit http://www.dynamicdrive.com/
//This notice MUST stay intact for legal use

</script>
<script language="javascript1.2" src="custom.js"></script>
<script language="javascript1.2" src="style.js"></script>

Step 2) Add the below to the <BODY> section of your page, at the VERY end (right above the </BODY> tag). It is very important that the below be added at the end of the document:

<script language="javascript1.2" src="menu.js"></script>

Step 3) Finally, upload all the .js files contained inside this zip into your webpage directory where the menu resides in.

You're done!

Note: All configurations to this script should be done inside custom.js. Open up the file using any text editor, and change the menu items to your own.

For a complete description of the variables contained inside custom.js, see: http://brothercake.com/dropdown/custom.html

For a good text editor program to edit custom.js: http://download.com.com/3...qt=text+editor&tg=dl-2001

Enjoy!

Dynamicdrive.com

Dit is dus d readme

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 15:22 ]

Verwijderd

Dus je wilt een pull-down menu maken? Dit zit standaard in het pakket van Macromedia Dreamweaver 4.0/MX . Hier kun je gewoon zeggen maak een pull-down menu.

Het enigste nadeel is dat je niet de stijl aan kunt passen. Of je moet goed HTML kennen.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Laat jouw versie zien, de instructies zijn we ook niets mee

Verwijderd

Topicstarter
IK heb inderdaad Dreamwaver MX waar staat die optie precies. Want ik ken alleen standaard dingen in Dreamwaver.

• Speedener
Ik vrees dat je ook niet verder geprobeerd heeft dan alleen maar wat in de readme staat...
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:24:
IK heb inderdaad Dreamwaver MX waar staat die optie precies. Want ik ken alleen standaard dingen in Dreamwaver.
Moet je in dat mooie boek kijken wat je erbij gekregen hebt toen je uhm kocht O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Speedener op 07-06-2003 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik had gedaan volgens readme, maar ik krijg lege pagina

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="javascript" src="sniffer.js">

//Top Navigational Bar III v3.4.1.1b (By BrotherCake @ cake@brothercake.net)
//Permission granted/modified by Dynamicdrive.com to include script in archive
//For this and 100's more DHTML scripts, visit http://www.dynamicdrive.com/
//This notice MUST stay intact for legal use

</script>
<script language="javascript1.2" src="custom.js"></script>
<script language="javascript1.2" src="style.js"></script>

</head>

<body>

<script language="javascript1.2" src="menu.js"></script>
</body>
</html>

Ik zal natuurlijk iets moeten aanroepen, maar dat zie ik nergens in readme. Hij zou die custom.js toch moeten openen en me een standaard menu moeten laten zien dacht k zo

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 15:26 ]

Verwijderd

in fireworks zitten ook een zooi van dit soort functies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:24:
Je gaat naar: insert > form objects > jump menu. En dan kun je alle gegevens invoeren die erin moeten komen te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Moet je in dat mooie boek kijken wat je erbij gekregen hebt toen je uhm kocht
Ik heb het originele boek van Dreamwaver 4 hoor :) :)
En daar staat zo iets dus niet in.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je gaat naar: insert > form objects > jump menu. En dan kun je alle gegevens invoeren die erin moeten komen te staan.
Ja hehe, zo een dropdown menu kan ik ook wel maken hoor.
Kijk eens op de tweakers.net home boven aan. Zo een bedoel ik

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Heb je de js files juist geupload ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je. Ze hoeven toch maar in de zelfde map te staan als die file wat ik heb gemaakt, of niet???

• Speedener
Denhomer schreef op 07 June 2003 @ 15:32:
Heb je de js files juist geupload ?
Daar dacht ik ook net aan

En andes moet je gewoon ff http://www.brothercake.com/dropdown/ kijken

staan voorbeelden en de nieuwe versie enz enz..

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 15:33:
Hoe bedoel je. Ze hoeven toch maar in de zelfde map te staan als die file wat ik heb gemaakt, of niet???
Jawel, of anders moet je je verwijzing bij <script src="custom.js" ...> aanpassen naar mapwaarcustominstaat/custom.js, als je begrijpt wat ik bedoel :Y)

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb die nieuwe files gedownload. Instructies van site opgevolgd. En weer het zelf probleem. Template.html is gewoon lege pagina.

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Geef nou jou website, een url, danku

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets online staan. Ik probeer gewoon in een mapje op HD hem aan de gang te krijgen.

• Denhomer

Denhomer

Doh !

kan je het ff uploade, dat helpt ons misschien om te kijken waar het probleem zit

Verwijderd

Topicstarter
http://mastersofnorbik.ath.cx/dropdown

He, online doet ie het wel 8)7 |:(
Hoe kan dat nou??????

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 15:58 ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 15:50:
Ik heb niets online staan. Ik probeer gewoon in een mapje op HD hem aan de gang te krijgen.
Als je het even online kan zetten (bij Lycos ofzo), dan kunnen we zien wat je er van gebakken hebt. Das veel makkelijker om je dan te helpen dan zo :)

edit:
Ja zeg das gemeen, eerst niet online hebben staan en dan opeens wel he :D

[ Voor 12% gewijzigd door Robino op 07-06-2003 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een eigen webserver dus is nog makkelijker. En het staat online. En die ene doet ut. Maar ik wou graag de zelfde stijl ongeveer als tweaker, dus doorzichtig en met strepen tussen de links. Is dit CSS of JAVA weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken. Of kent iemand toevallig een script dat er ongeveer zo uit ziet.

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan prima kleurtjes, lijntjes en fonts aanpassen, hoor. Misschien niet exact zoals hier, maar je komt een heel end.

Dit is geen signature...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie het al. Ik zou alleen graag weten hoe ik die doorzichtigheid krijg.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het gaat niet over software, je vraag hoort thuis in Webdesign & Graphics waar de experts zitten. Ik kan je vraag dan ook die kant op verplaatsen, maar je vraag voldoet niet op deze manier aan het policy aldaar omdat het eigenlijk een zgn. script request is: Webdesign & Graphics - FAQ en Policy

Lees die dus even door even stel je vraag opnieuw in W&G. (Dus geef even de (relevante!) code in je beginpost etc, en dan niet de readme van je voorbeeld maar je eigen code en geef aan waar je vastloopt - op die manier kunnen ze je daar veel beter helpen).

Succes & have fun :)

Ik heb er weinig kaas van gegeten maar zou trouwens gewoon beginnen met een uurtje de code proberen te begrijpen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 07-06-2003 21:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.