kvm-switch en dual monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Even een korte simpele vraag: is het mogelijk om bij een PC, welke is aangelosten op een KVM-switch zodat deze 4 systemen kan beheren, ook dual monitor support te hebben?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Als de videokaart het ondersteund wel, lijkt me... zou geen probleem moeten zijn, want die KVM switch is 1 monitor en dan nog de extra monitor die eraan hangt.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Wat laat die 2e monitor zien als ik switch naar een ander systeem?

Verwijderd

Ik neem aan niets meer, want die kan maar op 1 systeem aangesloten worden en zo gauw als je naar dat systeem geswitched bent, dan krijg je denk ik 2 monitor, omdat hij dat systeem aanspreekt.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zal maar één monitor via de KVM switch aangesloten zijn -> Andere hangt rechtstreeks op een machine, en zal dan dus altijd het 2e beeld van die pc laten zien...

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Eigenlijk zou ik even een schematje moeten maken, maar ik zal proberen 't uit te leggen. Ik heb een KVM-switch met 4 ingangen en 1 uitgang - vrij standaard dus. Dit is natuurlijk gewoon voor 1 monitor, 1 toetsenbord en 1 muis per systeem. Het gaat om drie servers en mijn eigen werkbak. Nu wil ik in m'n werkbak een videokaart doen die 2 monitors ondersteund, zodat ik op een grotere desktop kan werken (i need my space ;-) ).

Ik kan me voorstellen dat 1 uitgang van de dual-monitor kaart de KVM-switch in gaat en de andere direct naar de 2e monitor. Blijft deze 2e monitor dan de helft van m'n werkbak scherm aangeven als ik naar een server switch of gaat 't scherm dan uit?

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 07 June 2003 @ 15:17:
Er zal maar één monitor via de KVM switch aangesloten zijn -> Andere hangt rechtstreeks op een machine, en zal dan dus altijd het 2e beeld van die pc laten zien...
Juist, dat bedoel ik.

Maar dit is technisch dus wel mogelijk en zal geen problemen leveren ofzo?

Verwijderd

de videokaart zal gewoon zijn beeld door sturen naar monitor 2 aangezien het apart werkt van de monitor 1 die op die switch zit dit had je zelf ook kunnen beredeneren lijkt mij

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is in zoverre mogelijk dat de 2e monitor gewoon het 2e deel van je werkbak zal blijven laten zien, echter is het probleem dat de meeste kvm switches niet echt geschikt zijn voor volle toepassingen, ik heb zelf een 8 poort compaq serverswitch, welke niet erg blij wordt als ik op een van de aansluitingen hoger dan 1024x768 ga, zeker niet op hoge refreshrate.. Meeste proffi switches zijn daar te traag voor...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 13:10
Explore schreef op 07 June 2003 @ 15:12:
Wat laat die 2e monitor zien als ik switch naar een ander systeem?
Is een beetje nadenken nu echt zo moeilijk ? En als dat al niet lukt probeer het dan gewoon ...

De twee monitoren zitten aangesloten aan je videokaart, de primaire via de KVM switch en de secundaire rechtstreeks. Dus als je gaat switchen met je KVM-switch dan zul je inderdaad op je secundaire monitor het huidige (halve) beeld blijven zien van je eigen systeem.

-

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 10:18

Croga

The Unreasonable Man

Ikzelf gebruik 4 systemen via KVM switch. Één van die systemen heeft 3 monitoren aangesloten. De setup wordt dus:

Monitor 1 zit op KVM switch. Van alle systemen loopt de primaire VGA aansluiting naar de switch
Monitoren 2 en 3 zitten rechstreeks op de andere 2 aansluitingen op het "hoofd" systeem.

Dit werkt als een trein. Als ik switch blijft op monitor 2 en 3 gewoon het beeld van het "hoofd" systeem actief, zodat ik alle IRC kanalen en mijn IMs kan blijven volgen :) Als ik documentatie nodig heb zet ik die op monitor 3 en kan ik hem dus bekijken terwijl ik op een ander systeem werk.

De switch heeft geen enkel probleem met hoge resoluties of hoge refresh rates. 2 systemen draai ik op 1280*1024@85hz en dat loopt als een trein. (switch is van merk Belkin)

Ofwel: Gewoon doen, loopt lekker.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Grmpf :X 'tuurlijk kan ik dat wel beredeneren. Ik wil 't alleen zeker weten.
En verder vroeg ik me af of iemand negatieve ervaring heeft met zo'n setup. Blijkbaar niet dus.

De switch die ik heb draait probleemloos 1600x1200 op 85Hz, dus daar zal 't niet aan liggen.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

In een auditorium waar ik de techniek mee in orde heb gebracht (ik de PC-spullen), hebben we 1 presentatie pc, met dualhead (matrox g550). Die stuurt elke uitgang naar een splitter, omdat zowel de lesgever iets moet kunnen zien op zijn TFT als het publiek op 1 van de drie projectoren (ja, 't is nogal ingewikkeld daar). Ondertussen staat in de kast ook nog een tweede pc, die de projectoren aan en afzet, van bron doet veranderen, etc.
Die moet natuurlijk ook bediend worden, en een extra TFT+keyb+muis was niet echt mogelijk.
Dus ik heb een 2-poorts KVM gekocht van Belkin, en die aangesloten op het linkse uitgang van een splitter die eerst naar het linker TFT ging, en alle andere zooi natuurlijk ook op diezelfde KVM. Op het rechts beeld zie je dus constant het rechterbeeld, of je nu switcht of niet, de KVM hangt daar immers niet tussen, die rechteruitgang gaat via de splitter naar de projectoren en de rechtse TFT.
En de linker TFT kan het linkse beeld van de presentatiepc zien of het beeld van de controlepc. En de bezoeker heeft niet eens in de gaten dat er iemand op die andere pc zit, want zij zien gewoon het linkerbeeld van de presentatiepc naast het rechterbeeld :)
Ofwel: Gewoon doen, loopt lekker.
Couldn't agree more :)

[ Voor 15% gewijzigd door krisis1 op 07-06-2003 15:45 . Reden: effe iets aangepast :) ]

Verwijderd

Nee, bij ons in de winkel verkopen we ze ook regelmatig, en zijn perfecte apparaatjes en vooral met zo'n hoge resolutie... Ideaal!

• Rendier2710
  • Laatst online: 06-08 13:20
Wees er wel even zeker van dat een poort wil selecteren als er geen mouse en keyboard stekker aanhangt. Mijn switch wil namelijk niet naar poort 2 switchen als ik geen keyboard aangesloten heb op die poort...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rendier2710 schreef op 07 juni 2003 @ 15:46:
Wees er wel even zeker van dat een poort wil selecteren als er geen mouse en keyboard stekker aanhangt. Mijn switch wil namelijk niet naar poort 2 switchen als ik geen keyboard aangesloten heb op die poort...
Dat is evt met een kludge op te lossen: reserve mobotje eraan hangen :z

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 07-06-2003 15:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 10:18

Croga

The Unreasonable Man

Rendier2710 schreef op 07 June 2003 @ 15:46:
errrmm.... maar waarom zou er geen systeem aan poort 2 hangen dan? Iedere poort komt gewoon een systeem aan te hangen, er is gewoon één monitor die niet aan de switch hangt.... ik zie dit even niet....

• Rendier2710
  • Laatst online: 06-08 13:20
Croga schreef op 07 June 2003 @ 15:59:
[...]

errrmm.... maar waarom zou er geen systeem aan poort 2 hangen dan? Iedere poort komt gewoon een systeem aan te hangen, er is gewoon één monitor die niet aan de switch hangt.... ik zie dit even niet....
Ehhhhm, misschien snap ik het nu effe niet meer....

we hebben 2 pc's met elk 2 videokaarten. Toch?

Er zullen dus 4 videokabels zijn.

Maar 2 pc's hebben 2 toetsenbord en 2 muis uitgangen. Maw, alle 4 poorten hebben een VGA kabel, maar 2 poorten hebben keyboard en muis. En bij mij is het zo dat ik niet kan switchen naar een poort waar geen keyboard aan hangt.
Pagina: 1