[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat 1 uitgang van de dual-monitor kaart de KVM-switch in gaat en de andere direct naar de 2e monitor. Blijft deze 2e monitor dan de helft van m'n werkbak scherm aangeven als ik naar een server switch of gaat 't scherm dan uit?
Juist, dat bedoel ik.Kippenijzer schreef op 07 June 2003 @ 15:17:
Er zal maar één monitor via de KVM switch aangesloten zijn -> Andere hangt rechtstreeks op een machine, en zal dan dus altijd het 2e beeld van die pc laten zien...
Maar dit is technisch dus wel mogelijk en zal geen problemen leveren ofzo?
Verwijderd
Is een beetje nadenken nu echt zo moeilijk ? En als dat al niet lukt probeer het dan gewoon ...Explore schreef op 07 June 2003 @ 15:12:
Wat laat die 2e monitor zien als ik switch naar een ander systeem?
De twee monitoren zitten aangesloten aan je videokaart, de primaire via de KVM switch en de secundaire rechtstreeks. Dus als je gaat switchen met je KVM-switch dan zul je inderdaad op je secundaire monitor het huidige (halve) beeld blijven zien van je eigen systeem.
-
Monitor 1 zit op KVM switch. Van alle systemen loopt de primaire VGA aansluiting naar de switch
Monitoren 2 en 3 zitten rechstreeks op de andere 2 aansluitingen op het "hoofd" systeem.
Dit werkt als een trein. Als ik switch blijft op monitor 2 en 3 gewoon het beeld van het "hoofd" systeem actief, zodat ik alle IRC kanalen en mijn IMs kan blijven volgen
De switch heeft geen enkel probleem met hoge resoluties of hoge refresh rates. 2 systemen draai ik op 1280*1024@85hz en dat loopt als een trein. (switch is van merk Belkin)
Ofwel: Gewoon doen, loopt lekker.
En verder vroeg ik me af of iemand negatieve ervaring heeft met zo'n setup. Blijkbaar niet dus.
De switch die ik heb draait probleemloos 1600x1200 op 85Hz, dus daar zal 't niet aan liggen.
Die moet natuurlijk ook bediend worden, en een extra TFT+keyb+muis was niet echt mogelijk.
Dus ik heb een 2-poorts KVM gekocht van Belkin, en die aangesloten op het linkse uitgang van een splitter die eerst naar het linker TFT ging, en alle andere zooi natuurlijk ook op diezelfde KVM. Op het rechts beeld zie je dus constant het rechterbeeld, of je nu switcht of niet, de KVM hangt daar immers niet tussen, die rechteruitgang gaat via de splitter naar de projectoren en de rechtse TFT.
En de linker TFT kan het linkse beeld van de presentatiepc zien of het beeld van de controlepc. En de bezoeker heeft niet eens in de gaten dat er iemand op die andere pc zit, want zij zien gewoon het linkerbeeld van de presentatiepc naast het rechterbeeld
Couldn't agree moreOfwel: Gewoon doen, loopt lekker.
[ Voor 15% gewijzigd door krisis1 op 07-06-2003 15:45 . Reden: effe iets aangepast :) ]
Verwijderd
Dat is evt met een kludge op te lossen: reserve mobotje eraan hangenRendier2710 schreef op 07 juni 2003 @ 15:46:
Wees er wel even zeker van dat een poort wil selecteren als er geen mouse en keyboard stekker aanhangt. Mijn switch wil namelijk niet naar poort 2 switchen als ik geen keyboard aangesloten heb op die poort...
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 07-06-2003 15:56 ]
Oslik blyat! Oslik!
errrmm.... maar waarom zou er geen systeem aan poort 2 hangen dan? Iedere poort komt gewoon een systeem aan te hangen, er is gewoon één monitor die niet aan de switch hangt.... ik zie dit even niet....Rendier2710 schreef op 07 June 2003 @ 15:46:
Wees er wel even zeker van dat een poort wil selecteren als er geen mouse en keyboard stekker aanhangt. Mijn switch wil namelijk niet naar poort 2 switchen als ik geen keyboard aangesloten heb op die poort...
Ehhhhm, misschien snap ik het nu effe niet meer....Croga schreef op 07 June 2003 @ 15:59:
[...]
errrmm.... maar waarom zou er geen systeem aan poort 2 hangen dan? Iedere poort komt gewoon een systeem aan te hangen, er is gewoon één monitor die niet aan de switch hangt.... ik zie dit even niet....
we hebben 2 pc's met elk 2 videokaarten. Toch?
Er zullen dus 4 videokabels zijn.
Maar 2 pc's hebben 2 toetsenbord en 2 muis uitgangen. Maw, alle 4 poorten hebben een VGA kabel, maar 2 poorten hebben keyboard en muis. En bij mij is het zo dat ik niet kan switchen naar een poort waar geen keyboard aan hangt.