Toon posts:

Problemen met Netwerkkaarten!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig een pc aangesloten te krijgen op het netwerk. Het gaat hier om een p200 en die heeft alle hardware integrated in het moederbord. Dus ook de netwerkkaart. Dat had ik over het hoofd gezien dus ik had al een Sweex Netwerkkaartje erin gezet. Die deed het opzich goed, alleen sloeg daarna de pc om de 20 a 30 seconde even 1 seconde vast. Dat probleem had ik ook met een andere pc toen ik die netwerkkaart erin had gestopt. Ik was er nu dus achter dat dat aan de netwerkkaart lag. Ik zocht naar nieuw drivers, maar die op de Sweex site komen uit 2001 en die van de diskette uit 2002. Opzich ook raar.

Maar ik kwam er gauw achter dat er in de pc al een integrated netwerkkaart zit van het volgende type:

Intel® 82557-based Integrated Ethernet PCI (10/100)

Ik had ondertussen de ouwe NIC er al uit gehaald en Win98 er opnieuw opgezet en toen die Integrated kaart geinstaleerd. En dat werkte vlekkeloos. Ik had geeneens drivers nodig. Maar na een keer rebooten was het internet weer weg.
Toen kwam ik er achter dat je in de BIOS dingen kon wijzigen mbt tot de netwerkkaart. Je kan hem daar aan en uit zetten, en je kan kiezen bij "Aanmelden op netwerk" uit RPL, DHCP en Uitgeschakeld.
Nou wat ik ook kies, soms werkt hij en soms niet. Ik heb dus geen idee wat ik nu nog kan proberen. Andere drivers kan ik ook niet vinden helaas.

Iemand enig idee waarom me Integrated NIC niet werkt en waarom met Sweex NIC de pc doet haperen?

OS = Win98 SE
En ik maak verbinding via een Sweex Lan Switch die op zijn beurt weer is verbonden aan een getweakte ADSL modem. Maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft want het probleem zit hem bij het instaleren van de NIC.

Verwijderd

sweex nic d00d????
en ik denk dat je windows 98 de twee netwerkkaarten door elkaar haalt.
je moet wel kijken dat ze allebei op een andere ip range staan anders gaat het helemaal fout. Heb je persé 2 netwerkkaarten nodig??? anders zou ik gewoon die sweex eruit slopen en die intel aan het werk proberen te krijgen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 20:15:
anders zou ik gewoon die sweex eruit slopen en die intel aan het werk proberen te krijgen
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:00:
Ik had ondertussen de ouwe NIC er al uit gehaald en Win98 er opnieuw opgezet en toen die Integrated kaart geinstaleerd. En dat werkte vlekkeloos.
le-zen :+

Wat zegt Windows van die Intel-kaart? Wordt-ie goed herkend en functioneert-ie goed volgens Windows? Zijn de IRQ settings goed? Windows 9x wil nog weleens moeilijk doen met IRQs toewijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zegt Windows van die Intel-kaart? Wordt-ie goed herkend en functioneert-ie goed volgens Windows? Zijn de IRQ settings goed? Windows 9x wil nog weleens moeilijk doen met IRQs toewijzen.
Hij word goed herkent en hij functioneert dus de ene keer goed en de andere keer niet. Dat is het gekke.
De IRQ settings heb ik niets aan gedaan, maar alle hardware is integrated dus ik denk dat dat automatisch wel goed staat. En als het toch fout staat dan zou die het toch nooit moeten doen? ipv de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de NIC gewoon brak is. Vandaag deed hij het weer opeens en 20 minuten later was de verbinding weer weg.
Maarja zal wel zonde zijn om nu weer een nieuwe te kopen. Terwijl ik er dus 2 over heb. Die integrated en die Sweex...