Toon posts:

6210 firmware update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heiho gsmmers,

Ik heb al een tijdje een 6210 .. nu is het nadeel van als je zo'n ding snel aanschaft de buggy firmware. Ik heb nu V03.01 , die wil ik graag updaten naar de nieuwste (V04.08 volgens mij). Enig idee hoe ik dat doe, met welk programma en waar ik de firmware vandaan kan halen ?

zenks alot ..

Verwijderd

Waarschijnlijk daar waar je 'm hebt gekocht dat ze 'm wel GRATIS voor je updaten.

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaan ze 'm opsturen naar nokia, dat duurt weer 2 weken .. Er schijnt software voor te zijn.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik was een van de eerste met een 6210, maar wat is de code om firmware versie op te vragen en wat is het voordeel van de nieuwe. ik heb namelijk nergens problemen mee.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

*#0000#

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bedankt voor de code.
ik heb dus ook versie 03.01 (21-8-00)

Verwijderd

Ik heb dezelfde firmware. Leuk he :)

Verwijderd

ik ook, 3.01. Alleen loopt de telefoon af en toe vast! Dan moet ik hem hardwarematig resetten (batterij eraf) en dan doet íe alles weer! Ligt dit aan de software??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je het niet zelf.. heb er in ieder geval nog nooit software voor gezien (het gaat ook niet via een normale FMbus kabel). Maar inderdaad, de winkel waar je hem vandaan hebt zou het gratis voor je moeten kunnen regelen en een tijdelijk vervangend toestel is toch wel te vinden?

Verwijderd

Dat een GSM vastloopt, ligt volgens mij niet aan de software, maar is een hardwarematig probleem. Dit heb ik ook met mijn Panasonic 90 gehad. Ik heb toen maar zeer strak plakband om het toestel gedaan en toen deed ie het weer goed.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Guardi weet je zeker dat v04.08 de nieuwste is. Volgens mij is versie v03.01 , nog steeds de laatste.
Ik zal straks eens effe kijken , anders dan wil ik die nieuwe update direct hebben.

Voor de firmware ga je gewoon naar de nokia service centers waarvan er in elke provincie 1 of 2 zijn. Zij kunnen hem dan voor je updaten. Ik geloof alleen dat je dan wel lid moet zijn van de nokia club dat is het enige.
Sla me maar als ik ongelijk heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op een newsgroup dat v04.08 de nieuste was .. ik weet niet wat er van waar is.
zie: www.deja.com/usenet
zoek op: v04.08 6210 firmware
in 'all' discussions.

Wat bugs zijn:

- als je celinformatie aan hebt, zie je op je display niet meer welk profiel / cug je hebt gekozen
- als je een 2e gesprek krijgt van iemand die in een gebruikersgroep staat, hoor je niet altijd een wisselgesprektoon

vooral die laatste irriteert me mateloos, aangezien sommige lui het keer op keer voor elkaar krijgen net op dat moment te bellen als ik al in gesprek ben..

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat eerste heb ik gemerkt. ik heb cel info maar uitgezet is toch niet zo interessant.

andere probleem nog nooit last van gehad maar ben ook niet zo vaak in gesprek en wordt niet de hele tijd gebeld.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb nokia effe gebeld, en die zeggen dat versie 04.01 de laatste is. Ik ga hem van de week dus effe laten updaten.

Hiervoor moet je dus bij een nokia service punt zijn. Zij sturen hem dan weer door naar een bedrijf in NL , hier wordt de firmware dan vernieuwd en vervolgens gaat dat ding weer terug naar Nokia service punt en kun je hem ophalen. Ik hoop dat het een beetje snel gaat ,dat ik niet een paar weken zonder telefoon zit.

BTW Je kunt het ook zelf doen, maar dat heb ik vroeger als eens gedaan en dat ging volledig mis. Gelukkig was de gsm van mijn vader. Je kan je voorstellen dat hij heel erg blij was :) Het ding deed niets meer

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

[b]Ik hoop dat het een beetje snel gaat ,dat ik niet een paar weken zonder telefoon zit.
Dat valt dus vies tegen ... 3 weken geen telefoon. En je weet ook niet zeker of je je eigen telefoon weer terug krijgt. Ze sturen gewoon een 6210 terug en of die nou van jou is of niet maakt dat 'bedrijf' geen zak uit.
Pagina: 1